Počeli smo kroz cijeli Hook & Cook, a kroz srdele smo htjeli personalizirati proizvod, odnosno prezentirati naš rad kroz to, kaže Siniša Pavlović, za prijatelje Čiči
Postoji li autohtoni suvenir? Pitanje je to koje se svake godine postavlja i koje šetnjom po bilo koje turističkom mjestu u Istri samo po sebi daje odgovor, a to je da ga baš i nema, posebice u nekom promišljenom atraktivnom izdanju. Doduše, ima ih u vidu vina, rakija, meda, nešto manje pršuta i sira. No, Istra je i više od toga, Istra je i more i riba koju nitko nije pomislio servirati kao suvenir. Na tu je ideju došlo dvoje 38-godišnjaka Siniša Pavlović - Čiči i Josip Urti, dobro uhodani ribarsko-poslovni tandem koji iza sebe ima ime - Hook& Cook.
Lokalni resursi
Kada su se prije šest godina dvojica mladih ribara pojavila s vizijom kako dugu istarsku tradiciju i održivu morsku hranu približiti ljudima, nitko nije mogao niti pomisliti da će se ribarski festival lokalnih entuzijasta pretvoriti u pravi mali gastro-pokret koji spaja ljubav prema moru, dobroj hrani i dobroj glazbi. Taj urbani moment u Medulinu uskoro je postao pravi brend. Za događaj, festival Hook& Cook, zaokruživao se datum na kalendaru i pratile su se objave na društvenim mrežama, a za njihov Street Food u Ulici Sergijevaca u Puli isto se tako ponekad čekalo na slobodno mjesto. Hook& Cook postao je sinonim dobre hrane koja okuplja lokalne kreativce - od ribara, kuhara pa sve do DJ-eva.
Lokalne su resurse pretvorili u brend. I tada smo se upecali na njihovu kuhinju. No, ne staju. Išli su korak dalje i opet s vlastitim resursima, ovaj put sa srdelom, kreirali, odnosno izdizajnirali zanimljiv i nadasve originalan turistički proizvod - Hook&Cook konzervu sa srdelama.
Konzerva u atraktivnoj crnoj ambalaži s ilustriranom pričom o Hook&Cooku dominira u istoimenoj trgovini otvorenoj prije dva mjeseca na sredini ulici Sergijevaca, stotinjak metara prije njihovog street fooda. Odskače i privlači pažnju neobičnim sadržajem i izgledom, što gledajući pulske trgovine namijenjene turizmu znači promišljeno, izdizajnirano i konačno ne kinesko, štoviše lokalno. Kažu da je to logičan nastavak njihove priče, u izdizajniranom izdanju, koja se konzumira na drugačiji način - kroz popratne artikle na prodaju u trgovini. "Gledamo nekako oplemeniti ono što već radimo, odnosno da dignemo dodatnu vrijednost na proizvod koji već imamo. Tako smo počeli kroz cijeli Hook& Cook, a kroz srdele smo htjeli personalizirati proizvod, odnosno prezentirati naš rad kroz to, kaže Siniša Pavlović, za prijatelje Čili.
Design shop
Dakle, konzerve sardela smještene su na velike police izrađene u obliku velikih konzervi. Pult je na ribarskim kašetama, lusteri su od starih ribarskih vrši s Murtera.
Grede na stropu otkrivene, eto, kada su skinuli knauf prilikom renoviranja i uređenja shopa u kojem su im pomogli prijatelji dizajneri i arhitekti. Pravi mali design shop s lokalnim proizvodima. Osim konzervi, prodaju i majice te crteže s, logično, ribarskim motivima. U sve su uključene domaće snage. Glavni artikl, konzervu sardela u crnoj ambalaži koja je upravo dobila i svoje zeleno izdanje s ekstra djevičanskim maslinovim uljem, osmislila je dizajnerica Borjana Katić iz Zagreba.
Majice je radio zagrebački dizajner Borna Obradović koji živi u Rovinju te je autor i loga Hook&Cooka. Unikatne torbe i pregače potpisuje pulska Fabrika i šivane su u Hrvatskoj. Pregače su multifunkcionalne, mogu biti kuharske i konobarske. Atraktivne slike s morskim motivima, zapravo su ilustracije plakata festivalskih izdanja Hook &Cooka i djelo pulskog dizajnera Vjerana Juhasa Pire. A tek daske za kuhanje Kacaveeda Puljanina Doriana Čeke, pravo remek-djelo. Uskoro će biti napravljene od dijelova njihova ribarskog broda, najavljuju. Dakle, sve unutra je pravi hand made in Istria. "Brod na majici lovi ribu koja potom stoji u istim ovakvim kašetama koje su u trgovini i završi na kraju u konzervama", slikovit je Urti.
U konkurenciji naj dizajna
"Srdele koje su unutra smo baš mi ulovili, odnosno ja s mojim brodom. Kada znamo da je taj dan dobra riba onda to ide u preradu u Mirnu u Rovinju i oni je taj dan prerađuju za našu seriju", objašnjava Siniša ispred punih polica konzervi sardela.
- Shvatili smo da nemamo veliku "tiražu" i ne možemo konkurirati sardinama koje su u prodaji diljem trgovina i koje služe isključivo za prehranu. Kako je to praćen proizvod, lokalno ulovljen s dizajnom, to ide više u smjeru suvenira, a ne samo prehrambenog proizvoda. Kroz taj proizvod prezentiramo i naš rad, kaže Siniša i pojašnjava da teži k održivom ribarstvu koje takvo još ne postoji u Hrvatskoj. Pitamo što je to.
- Održivo je da se love neke količine koje su održive u odnosu na stock ribe. To sada na velika vrata dolazi u svijet ribarstva, pa tako i u Hrvatsku. Mi gledamo da budemo neki pioniri, ribari koji će prigrliti taj način ribarstva. To znači da se love manje količine, ali da se kroz neke diversifikacije ribarstva kao što su restorani, shopovi i drugo smanji količina lova, veli.
Tako ribari manje love, a opet se financijski pokrivaju. To je veliki proces i veliki posao, objašnjava Siniša, vlasnik ribarskog broda. Hoće li ostati na sardinama, ili se prebaciti, možda i na skuše, pitamo. Kako love sitnu plavu ribu, vjerojatno će plasirati neki proizvod, vele.
Dodaju "Ljudi koji su probali i stvarno su kritični, kažu da je odlična, valjda nas ne lažu", skromno će. Vjerujemo. A Hook& Cook nas je prvo upecao na dobru hranu, a sada to čine dobrim dizajnom. I nismo jedini. Dizajn njihove crne ambalaže srdela uvršten je u konkurenciju za najbolji dizajn na Zagrebačkom Design Weeku koji se održava ovaj tjedan. Držimo im palčeve. Ako pobijede, slavljenički otvaramo konzervu.