KAKO LAKŠE UČITI I BOLJE PAMTITI

Ivana Maričić podučava tehnike svladavanja gradiva bez previše muke

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Ivana Maričić (Snimio Milivoj Mijošek)

Ivana Maričić (Snimio Milivoj Mijošek)


Kako (na)učiti brzo, efikasno i kvalitetno školsko gradivo, bez velikih poteškoća zapamtiti nove činjenice i podatke na jednostavan način, bez previše muke? Kako se riješiti treme prilikom učenja i jednostavno pamtiti gradivo, bez opterećenja, spontano, što je lakše moguće? U Dječjoj knjižnici, ogranku pulske Gradske knjižnice i čitaonice, u suradnji s Edukativnim centrom Kaizen vrlo zanimljivu i sadržajnu radionicu na tu temu održala je Ivana Maričić.

Nakon te radionice djeca su uvidjela da učenje više nije isto, da je ljudski mozak čudesan, te da se činjenice i podaci mogu zapamtiti lako i spontano.

Predavačica i osnivačica Edukativnog centra Kaizen, profesorica hrvatskog jezika i književnosti i povijesti, s petnaest godina iskustva u radu i poučavanju u nastavi Ivana Maričić predano radi s osnovnoškolcima, srednjoškolcima i studentima.

Desna strana mozga

- Kad ste krenuli u prvi razred osnovne škole, zasigurno vas nisu učili kako učiti. No, kad kupite kakvo tehničko pomagalo, dobijete i upute kako ga koristi. Shvatite to kao upute za učenje, kao nešto što će vam olakšati učenje. Važno je povezati činjenice, napraviti to na način da učenje bude lakše, jednostavnije, a i zanimljivije, zabavnije. Lijeva hemisfera mozga je zadužena za brojeve, matematiku, logiku, gramatiku, a desna za glazbu, ples, crtanje i boje. U školama se uvijek forsira lijeva hemisfera, a pamti se pomoću desne. Evo, ima situacija kojih se zasigurno sjećate još iz doba vrtića, spontano, a ne sjećate se, primjerice, što ste imali prije četiri dana za ručak, ili što ste jeli prošli petak, kazala je Maričić zainteresiranoj djeci.

U nastavku prezentacije učenici su dobili zadatak napisati niz brojki i riječi, nepovezano, te ih izdiktirali Ivani, koja je imala pripremljenu ploču gdje je to zapisivala. Zatim su djeca nekoliko minuta nastojala memorirati gradivo s ploče i potom je Ivana okrenula ploču kazavši im da probaju zapisati sve ono što su zapamtili s ploče.

I tu nastupa super Luka. Kako ga drukčije nazvati. Ovaj pulski gimnazijalac već je prošao nekoliko nivoa s Ivanom Maričić i ima iznimno pamćenje, pamti s nevjerojatnom lakoćom. Pokazao je nevjerojatnu tehniku pamćenja, "recitirajući" cijelu ploču od početka do kraja, zatim od kraja do početka, po redovima, tako da su svi ostali začuđeni njegovom memorijom i vještinom pamćenja. A radilo se o nizovima brojki, primjerice drugi red 5034, treći red 7265, sedmi red 9208, dakle ničim povezani podaci koje je on bez ijedne greške znao ponoviti.

Naravno, ne uče svi na isti način, a Ivana ne uči umjesto polaznika, već im pokazuje kako stvoriti neke mehanizme učenja, kako si olakšati postupak, jer se neke stvari ne mogu zapamtiti samim učenjem. Stoga Ivana polaznicima pomaže mapirati činjenice da potom učenje ne bude teško.

U njezinim grupama, veli, ima do osam polaznika, za osnovnoškolce su tu četiri nivoa koja traju ukupno oko osam mjeseci, dok srednjoškolci imaju tri nivoa i tečaj traje tri mjeseca. Osnovni cilj mnemotehnika je pretvaranje besmislenih sadržaja u smislene kako bismo ih lakše upamtili. Ove mentalne tehnike služe zadržavanju materijala koji bismo sigurno zaboravili. Mnemotehnike su neizbježan alat u učenju i usvajanjem vještine korištenja mnemotehnika s lakoćom povezujemo slike i riječi te smo u mogućnosti zapamtiti nevjerojatne količine informacija i to dugoročno. Upravo je to prikazano ovom radionicom.

Individualni pristup

Kao što se moglo vidjeti na ovoj prezentacijskoj radionici, Ivana Maričić je poput vodiča kroz gradivo, jer zahvaljujući individualnom pristupu svakom učeniku i podučavanju gradiva uz raznovrsne mentalne tehnike učenja i pamćenja učenici postižu znatno bolje rezultate.

- Uz kvalitetnu poduku i holistički pristup svaki pojedinac može doći do visoke razine motivacije i interesa prema predmetu. Često je uz znanstveni pristup poučavanja neophodan i motivacijski pristup pun podrške prema pojedincu i pomaganje u pronalaženju njegovih naizgled skrivenih sposobnosti, koje često sami ne prepoznaju, veli Ivana.

Ne smijemo zaboraviti niti na protekle školske godine, koje su učenicima bile sve samo ne lake, najprije u proljeće 2020. višemjesečna nastava online, potom tijekom 2021. i početka 2022. stalno izmjenjivanje nastave uživo, online, hibridne nastave, i nisu svi učenici funkcionirali jednako dobro online, ili pak uživo, ili kombinacijom sadržaja uživo i online. U svemu tome se donekle izgubila kod dijela učenika i motivacija za učenjem, odnosno usvajanje novog gradiva više nije bilo svima tako lako i jednostavno.

Vidjevši kako Luka uči s lakoćom, mnogi su odlučili krenuti u tu avanturu s Ivanom. Jedan tečaj kreće u utorak u prostorima u zgradi kod OTP banke, a sve su informacije dostupne na www.kaizen.com.hr.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter