(Hina/EPA)
Trećinu najfrekventnijih letova u Europskoj uniji moguće je zamijeniti vožnjom vlakom kraćom od šest sati i zabrana takvih letova uštedjela bi 3,5 milijuna tona CO2, objavio je Greenpeace u srijedu.
Ekološka organizacija u objaljenoj studiji poziva na "radikalnu promjenu našeg načina putovanja".
"Potrebno" je smanjiti zračni promet kako bi se ograničilo globalno zagrijavanje na 1,5 stupnjeva Celzijevih, navodi nevladina organizacija i zauzima se za "to da se željeznički prijevoz poboljša i ojača".
Letovi kraći od 1.500 kilometara čine četvrtinu emisija europskog zračnog sektora, navodi Greenpeace u studiji koju je izradio think tank OBC Transeuropa.
Od 150 letova na kraćim relacijama koji se najviše koriste u Europskoj uniji (s time da su izostavljeni letovi prema otocima) njih 51 ima željezničku alternativu ili 34 posto, a putovanje vlakom traje manje od šest sati.
Tri linije koje se najviše koriste u Europskoj uniji su Paris-Toulouse, Paris-Nica i Atena-Solun.
U studiji se ne navodi postotak putnika koji leti na tim linijama.
U izvješću se navodi da 21 zračna linija već ima željezničku alternativu kraću od četiri sata, a među njima su međunarodne linije Amsterdam-Paris, Amsterdam-Frankfurt, Bruxelles-Frankfurt i Paris-Frankfurt.
Više od četvrtine (27 posto) od tih 150 najfrekventnijih letova ima alternativu izravnim noćnim vlakom u 2021. navodi se.
"Emitira se 10 puta više CO2 kada se leti avionom iz Pariza za Amsterdam, umjesto vožnje vlakom, a taj je put moguće prevaliti u manje od 3 sata i 30 minuta", ističe Sarah Fayolle, zadužena za sektor prijevoza u francuskom ogranku Greenpeacea
"Smanjenje zračnog rometa nezaobilazan je put za postizanje ciljeva iz Pariškog klimatskog sporazuma i ukidanje kraćih letova prvi je korak u tom smjeru", rekla je u priopćenju.
Francuska odluka o zabrani unutarnjih zračnih letova ako postoji alternativa vlakom kraća od 2 sata 30 minuta je "previše ograničena", kaže Greenpeace.
U svijetu je zračni promet emitirao 900 milijuna tona CO2 u 2019. što je oko 2,5 posto svjetskih emisija.
Greenpeace priznaje da "ograničenje kratkih letova (kraćih od 1.500 km), nacionalnih i europskih, nije dostatno da se postignu ciljevi Pariškog sporazuma o klimi no smatra da je to prvi korak koji nije zanemariv".