Odlučili smo je prezentirati i prodavati isključivo na imanju jer uz nju dolazi i cijela priča o samom projektu Malvazija, kaže Meneghettijeva direktorica prodaje i marketinga Sandra Jurić
Malvazija Moni Emvasis je 18 mjeseci odležavala u inox tanku, a zatim još dvije godine u bocama
U vokabularu Meneghetti Wine Hotel & Winery kraj Bala ne postoji riječ prosječnost, oni za nju jednostavnu ne znaju, kod njih je sve ne samo na najvišem, nego i posebnom nivou. Da je tako svjedoči i otvaranje sezone koje je taj hotel dočekao potpuno ispunjen, naravno u skladu s mjerama. No, ni taj podatak, koji je u ovim današnjim okolnostima mnogima nezamisliv i nedohvatljiv, njih ne uljuljkava, naprotiv. Prvim gostima predstavili su svoju novu etiketu vina koju će nuditi isključivo na imanju. Nas su ekskluzivno ugostili prije te premijere i potanko ispričali cijelu priču koja je svoj vrhunac doživjela u večernjim satima.
Ništa s vinima ne ide preko noći, pa je tako i ovo novo imalo svoj dug put do sinoćnjeg predstavljanja. Radi se o malvaziji Moni Emvasis koja je 18 mjeseci odležavala u inox tanku, a zatim dodatno dvije godine u bocama. Meneghettijevi enolozi ističu da je riječ o vinu u kojem dominiraju cvjetne arome. "Otvaraju se i note zvjezdastog anisa te ananasa, uz lagani dodir crnog papra, dok je na nepcu dugotrajne završnice s jasnim izrazom koji zatvara aromatična postojanost." Što se tiče enogastronomskog sljubljivanja, preporučuju ga uz vongole, kamenice, škampe, riblja carpaccia. "Lijepo se uparuje i uz jela od plemenite bijele ribe, kao što su brancin, orada, zubatac i romb, pripremljene u pećnici ili na žaru s mediteranskim začinskim biljem."
Sama promocija nove etikete nije odrađena standardno. Tome nisu razlog samo stroge epidemiološke mjere, već prije svega drugačiji, personaliziran pristup koji na imanju njeguju. Meneghettijeva direktorica prodaje i marketinga Sandra Jurić nam je pojasnila kako bi to trebalo izgledati. "Bit će to prilično ležerno otvaranje i nismo željeli napraviti neki standardni događaj koji ima određeni, unaprijed definirani jelovnik. Za ovu će priliku naši djelatnici individualno voditi gosta kroz prezentaciju i predlagati optimalne kombinacije s našim jelima. Jer večeras predstavljamo čari svih naših etiketa koje će voditi do postepenog razrađivanja vinske priče. Nenametljivo ćemo predstaviti novo vino, dati prilike za intimniji razgovor u neformalnom druženju. Jer ovdje goste dočekujemo kao da dolaze u našu kuću, a mi smo im kao domaćini na raspolaganju da popričamo s njima u opuštenom tonu. Takav je koncept i za večerašnje otvaranje. S obzirom da je cijela vizija našeg projekta na plećima vlasnika Miroslava Pliše i Romane Kajfež, oni su na sebe preuzeli ulogu domaćina."
Moni Emvasis je nastavak spomenutog projekta kojim žele predstaviti mediteransku obitelj malvazije i interpretirati je u različitim verzijama. "Uz našu svježu istarsku malvaziju proizvodimo i dubrovačku, a potom smo kreirali verziju pod nazivom Black Label, kombinaciju svježe i odležane malvazije. S novom etiketom sve to dižemo na još jedan viši nivo. Time smo zaokružili priču od svježe, preko kombinacije svježe i odležane, do ove malvazije koju upravo predstavljamo. Ona nam je izuzetno važna jer predstavlja bitnu točku u našem projektu. Odlučili smo je prezentirati i prodavati isključivo na imanju jer uz nju dolazi i cijela priča o samom projektu Malvazija koji će se nastaviti i dalje. Tu je naravno prednost i to što ćemo moći voditi kompletno iskustvo kušanja i sljubljivanja vina s jelima iz naše kuhinje", pojašnjava Jurić.
Naravno, Moni Emvasis potpuno je drugačije vino od recimo njihove svježe malvazije. Jurić kaže da se ono čak može smatrati korakom do njihovih Premium etiketa, koje su zapravo kupaže francuskih sorata. Radi se o vinima Meneghetti White i Red. White je kupaža chardonnaya i pinota, dok je Red kombinacija cabernet sauvignona, cabernet franca i merlota.
"Moni Emvasis je emotivno posebna etiketa jer je poanta Menghettija da u svemu predstavi ono najbolje što Istra nudi, od arhitekture, preko gastro ponude, do svakog najmanjeg proizvoda na prirodnoj bazi koji goste dočeka u našim smještajnim jedinicama. Iz tog su razloga naša vina, i ne samo ona, jako bitan segment ponude", kaže Jurić.
No, mnogi se njihovi gosti nikada nisu susreli sa sortom kao što je malvazija. Kakvu reakciju očekuju?
- Očekujemo da goste zainteresiramo za tu sortu. Prvi dojmovi su iznimno dobri. Ali pričekat ćemo da vidimo i njezinu premijeru pred nešto većom publikom. Malvazija je za pojedine naše goste jedno novo iskustvo. To je i jedan od razloga zašto se ovakav projekt radi. Meneghetti svojim djelovanjem konstantno doprinosi promociji Istre kao destinacije s bogatom ponudom, jer ne može ovo biti samo individualni projekt. Malvazija je izvrstan primjer toga. Želimo u ljudima probuditi radoznalost, da kušaju i iskuse nešto novo, kaže Jurić.
U Meneghettiju ne razdvajaju vinariju od hotela, naprotiv, žele sve spojiti u jedinstveni doživljaj. Nedavno smo pisali o početku izgradnje velikog kompleksa vinarije na njihovom imanju. Jurić sada to spaja i s premijerom novog vina. "Ovo je priča koja će imati još puno poglavlja, veselimo se vidjeti kako će se razvijati, pogotovo zato što će sve biti vezano na novi projekt vinarije, kojim želimo kreirati vinski ambijent na najvišem nivou usluge i ponude - kao što je to na ostatku imanja."
Na imanju se, osim vrhunskih vina, proizvode i ponajbolja maslinova ulja, jedno od njih proglašeno je i najboljim na svijetu u svojoj kategoriji. "Nismo ništa manje zahtjevni s vinima, no tu je iznimno jaka svjetska konkurencija, a za maslinova ulja imamo tu prednost da je Istra već šestu godinu za redom najbolja maslinarska regija. Naša su ulja i vina proizvedena na imanju, cijeli se proces odvija ovdje, a to je nešto što gost iznimno cijeni. Zato će se i naše degustacije razlikovati od uobičajenih, želimo gostu otvoriti, da tako kažem, sva osjetila, upoznati ga sa svime u tom procesu, od toga gdje koja sorta raste na imanju, kakav je list, grozd, do krajnjeg rezultata u čaši", ističe Jurić.
Na imanju se u trenutku našeg posjeta obavljaju zadnje pripreme za prijem prvih gostiju. Jurić kaže da je iza njih sedam dana napornih cjelodnevnih treninga s ponajboljim međunarodnim predavačima. "Želimo da svaki naš tim bude na svjetskoj razini ponajbolji u onome što radi. Sa znatiželjom pratimo i želimo znati što radi svjetska konkurencija i na koji način joj možemo parirati jedinstvenim hrvatskim adutima."
Priznaje da ni ova sezona, poput lanjske, neće biti jednostavna. "Srećom, postoji i jedan obrat koji se dogodio lani, a nastavit će se i ove godine, a to je puno duži boravak gostiju. Ranije nam je bio standard boravak od dvije do tri noći, dok sada gosti preferiraju ostati na jednom mjestu - pogotovo kad im se jako svidi. Lani smo imali dosta boravaka od 14 dana i gosti su praktički cijelo vrijeme boravili na imanju, što nam je bio dobar pokazatelj koliko zapravo, iako smo maleni, imamo sadržaja. Rekord u najdužem boravku je bio dva i pol mjeseca. Ti su se gosti očito zaljubili u ovu priču i upravo su najavili ponovni dolazak ove sezone. Sve to pokazuje da se razvija jedna nova klijentela, otvaraju se nova tržišta. Gosti iz nama bližih zemalja prije su iz navike sjedali na avion i odlazili u neke daleke destinacije, ova ih je situacija silom prilika dovela nešto bliže, a mi smo tu iskočili kao top izbor", zaključuje Jurić.