(Davor PONGRAČIĆ/CROPIX)
Udruga Vinistra u suradnji s HGK deveti put je organizirala En primeur - kušanje mladih istarskih malvazija u zagrebačkom hotelu Esplanade.
Nikola Benvenuti, predsjednik Udruge vinogradara Istre Vinistra, istaknuo je da se En primeur u organizaciji udruge Vinistra već tradicionalno organizira oko Valentinova, u veljači.
- Ove su se godine, uz premijerno kušanje mladih vina sorte malvazija istarska, kušale i mlade žlahtine te autohtone sorte bregovite Hrvatske, berbe 2019. godine. Zadovoljstvo je bilo vidjeti da se ove godine predstavilo rekordnih 67 vinara, istaknuo je Benvenuti.
- Zakon o vinu, koji je lani stupio na snagu, osigurao je da upravo vinari i četiri regionalne vinarske organizacije igraju ključnu ulogu u brendiranju i zaštiti vina, međutim promocija vina zahtijeva snažniju financijsku potporu države, rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam Hrvatske gospodarske komore, na otvaranju En primeura. - Vino igra snažnu ulogu i u turističkoj ponudi i pridonosi brendiranju Hrvatske kao enogastroturističke destinacije. Zato je HGK zajedno s našim vinarima započeo razgovore s Ministarstvom poljoprivrede da bi se ispunile sve formalne pretpostavke i da bi financiranje regionalnih organizacija vinara i nacionalna promocija vina postali stavka u državnom proračunu za 2021. godinu, kazao je Kovačević.
Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede, ističe da je sektor vinarstva onaj u kojem se prema podacima za 2018. godinu bilježe pozitivni trendovi, smanjenje uvoza vina i rast vrijednosti izvoza vina.
- Učinit ćemo sve što možemo kako bi se ti trendovi nastavili. Omogućena je promocija i marketing, ali i sljedivost vina, a vinarima je ušteđeno 12 milijuna kuna ukidanjem markica i naknada za stavljanje vina u promet. Nacionalnim programom pomoći sektoru vina osigurano je 11 milijuna kuna godišnje za promociju i informiranje u Europskoj uniji i trećim zemljama te ulaganje u vinarije, restrukturiranje i konverziju vinograda, naglasio je Karalić.
Predstavljanjem mladih malvazija želi se profesionalcima u enogastronomiji prikazati potencijal berbe te im olakšati odluku o kupovini ili rezervaciji mladih vina.