(Foto: HAK)
Pred vama je nova generacije Dacije Duster, kao što je i najavljeno, novi automobil je sličan konceptu Bigster, koji je predstavljen 2021. godine i koji utire dizajnerski put cijeloj marki. Duster je izvana moderan, s prepoznatljivkm svjetlima u obliku slova Y, piše revija HAK.
Mnogo je truda uloženo u ergonomiju u unutrašnjosti, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10 stupnjeva. Novi automatski mjenjač, uparen s hibridnim motorom od 140 KS, posebno je jednostavan za upotrebu, dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči ugodno rukovanje.
Platforma CMF-B, na kojoj je nastao novi Duster, ima središnju ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ta je platforma prvi put upotrijebljena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Ona je varijacije Renaultove platforme na kojoj su nastali Clio i Captur.
Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je znatno poboljšana udobnost vožnje, kažu u Daciji. Vidjet ćemo.
Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, naglašavaju u Daciji.
Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4×4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada:
Razmak od tla je 217 mm u inačici 4×4 (mjereno između prednje i stražnje osovine). Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke na inačici 4×4: do 31 stupanj sprijeda i 36 stupnjeva straga. Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije:
Izvana je čitava je karoserija zaštićena od lakših udaraca i ogrebotina. Bočna zaštita spaja zaštite blatobrana s prednjim i stražnjim odbojnicima, tvoreći tako zaštitni pojas. Velike zaštitne obloge, ugrađene ispod odbojnika, štite podvozje vozila. Putnički je prostor također izrađen od izdržljivih materijala – posebice u inačici Extreme koja uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 % recikliranog materijala.Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature Paket Sleep: nakon Joggera, prvog modela koji je bio prilagođen za ugradnju ovog paketa, na red je došao Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s velikim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavi u manje od dvije minute, stolića i prostora za pohranu. Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečan položaj ili na poprečne nosače koji se prodaju zasebno (najveća masa u vožnji na krovu iznosi 80 kg).
Kada se pokreće na ukapljeni naftni plin, novi Duster ECO-G 100 u prosjeku ispušta 10 % manje emisija CO2 od istovrijednog benzinskog motora. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupnog obujma 100 l (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice prtljažnika kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1300 km**. Osim toga, prebacivanje između pogona odvija se u trenu i gotovo neprimjetno – jednostavnim pritiskom gumba na armaturnoj ploči.
Novi multimedijski sustav s 10,1-inčnim središnjim dodirnim zaslonom dostupan je serijski od inačice Expression i s nekim od dva multimedijska sustava za Duster – Media Display i Media Nav Live:
Media Control bit će dostupan u inačici Essential. Riječ je o multimedijskom sustavu kojim je moguće upravljati preko upravljača. Informacije o multimedijskim sadržajima prikazuju se na 3,5-inčnom zaslonu pored instrumenata, a sustav osim toga uključuje četiri zvučnika, opciju povezivanja preko Bluetootha, USB utičnicu te ugrađeni držačpametnog telefona na armaturnoj ploči. Povežete li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, radijem, ostalim multimedijskim sadržajima i još nekim značajkama moći ćete upravljati izravno putem pametnog telefona.
Izravno povezivanje u vozilima opremljenima multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live u skladu je s novom Europskom uredbom o općoj sigurnosti (GSR2), nudi još više povezanih usluga, zahvaljujući postupku FOTA (Firmware Over The Air) što omogućuje ažuriranje softvera na daljinu bez potrebe za odlaskom u servis. te omogućuje pristup povezanim uslugama. Duster je prvi Dacijin model koji dolazi opremljen 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz informacija na način koji najviše odgovara vozaču. Digitalna instrumentna ploča serijski je dostupna od inačice Expression nadalje.
Sve inačice opremljene multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live dolaze s držačem pametnog telefona YouClip, dvjema USB-C utičnicama sprijeda i 2 straga za napajanje 4 uređaja.