Ilustracija (Snimio Edi Prodan / Novi list)
U Hrvatskoj je u prvih osam mjeseci ove godine prodano 42.485 novih putničkih vozila što je 31,7 posto više nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je prodano 32.245, dok je samo u kolovozu prodano 3.475 novih auta, rast od 4,6 posto, podaci su Promocije plus.
Najviše je novih vozila u dosadašnjem dijelu godine prodao Volkswagen, njih 5.132, pa VW drži 12 posto udjela u ukupnom broju prodanih auta.
Drugi je Renault sa 4.782 prodanih vozila i udjelom od 11,2 posto, treća je Škoda (4.593 prodanih i udjel od 10,8 posto).
Slijedi Kia s 3.083 prodana nova auta i udjelom od 7,2 posto, peta je Dacia sa ukupnom prodajom od 2.749 vozila i udjelom od 6,4 posto.
Dacia ujedno ima i najprodavaniji model u kolovozu – Duster, koji je prodan u 172 primjerka. Škoda Octavia, godinama najprodavaniji auto u Hrvatskoj, kolovoz je završila na drugom mjestu sa 152 prodana nova auta, a treća je Suzuki Vitara sa 97 prodanih auta. Suzuki drži i četvrto mjesto najprodavanijih s modelom SX4, kojih je prodano tek tri manje nego Vitara.
Zanimljivo je da su u osmom mjesecu ove godine prodane čak 62 Tesle, 13 Porschea, te po dva Lexusa i Bentleya.
Više od polovice dosad prodanih novih vozila čine benzinci – 52 posto hrvatskih građana, odnosno njih 22.112 kupilo je auto na benzinski pogon.
Slijede hibridi koje je odabralo 9.935 kupaca, odnosno njih 23,4 posto, dok su na trećem mjestu dizelaši. Dizelski pogon odabralo je 8.090 kupaca ili njih 19 posto.
Mrtva se trka vodi između potpuno električnog pogona i vozila na plin, električni pogon odabrao je 1.181 kupac, 2,8 posto, a LPG 1.167 (2,7 posto).