Pri samom vrhu - Renault (Foto: Renault)
Kako nas izvješćuje agencija Promocija plus, u srpnju je u Hrvatskoj registrirano 5.211 automobila. S obzirom na to da ih je lani u istome mjesecu bilo 5.390, riječ je o padu od 3,4 posto. Kad se pak promotre kumulativne brojke, u prvih sedam mjeseci u Hrvatskoj je registrirao 39.010 automobila što je nemjerljivo više nego lani u jednakom razdoblju kad je bilo zabilježeno 28.925 registracija. U postocima, ovogodišnja je bolja od lanjske za velikih 26 posto.
Dio godine koji slijedi je znatno manje izdašan po pitanju broja registracija novih automobila jer prestaje potreba za rent-a-car registracijama, štoviše dio se vozila iz tog izdašnog rezervoara prodaje nakon sezone domaćim kupcima što dodatno usporava prodaju novih automobila. Drugim riječima ako smo u dosadašnjih sedam mjeseci dosegnuli skoro 40 tisuća novoregistriranih automobila, u pet mjeseci koliko je ostalo do konca godine bit će i više nego dobro ako ih mjesečno bude oko tri tisuće.
Što bi u konačnici, na kraju krajeva i bilo dobro, dosegnulo bi se između 55 i 60 tisuća novih automobila. Ono što se također može razlučiti u mjesecima koji dolaze, brojke će nam pokazivati mnogo realnije stanje standarda hrvatskih građana jer na jesen primjerice kupuju, ako novce nisu potrošili za ljetovanje, realni građani Hrvatske.
Posvetimo li se raščlambi prodaje prema markama proizvođača automobila, odmah se uočava kako je Top10 ljestvica diferenciranija no ikad. Prva trojka koju čine Volkswagen, Renault i naposljetku Škoda značajno je odmaknula od »ostatka svijeta«. Prvi je, što kako se čini kad je Hrvatska u pitanju nikad i nije sporno - Volkswagen. Nije imao dobar srpanj, imala ga je zato Škoda, tako da VW drugoplasiranom Renaultu bježi za manje od 200 registracija što je do kraja godine ipak izvedivo. Razmak do četvrtoplasirane Kije je više od 1,4 tisuće automobila, ali i ona bježi »ostatku svijeta« tako da sljedeću kompaktnu trojku nalazimo na pozicijama od 5., 6. i 7. gdje su Dacia, Opel i Suzuki.
Audi bi se u svakom slučaju morao održati između deset najprodavanijih ove godine, baš kao i Toyota, dok to za Ford, s tek nešto više pd pedesetak registracija u srpnju nismo baš sigurni. Tim više jer na 11. mjestu prijeti Hyundai koji značajno smanjuje zaostatak u odnosu na Ford, samo ovog mjeseca to je iznosilo 200 registracija. Uz sve navedene, samo je još Peugeot prešao magičnu brojku od tisuću registracija. Svi su ostali u značajnijem odmaku, od 13. pozicije na kojoj je Seat pa preko Mercedesa i BMW-a i MG-a. Ovaj brend je k tome imao jako malo registracija u srpnju, posebno ako ga gledamo u svjetlu značajno veće prodaje u zadnja četiri mjeseca. U Top 20 su se uspjeli ugurati još samo Citroen i Fiat, dok je suvereno 20. Cupra, što je uspjeh koji mnogi nisu predviđali.
Nissan je ispao u mrak druge lige, tu su do 25. pozicije još i Volvo, Porsche, Mini, Tesla, a sve ispod njih ide u zonu skoro pa slučajne prodaje jer jedino njihov predvodnik, 26. Land Rover ima ove godine više od stotinu registracija. Alfa Romeo je na žalost pao i ispod 30. mjesta, a pitamo se samo kad će to postati standard i za Hondu te još neke proizvođače.
Kako smo naglasili, prodaja novih automobila u ovom dijelu godine ide znatno lakšim ritmom, preslikanijim sa slike stanja standarda hrvatskih građana.
R. BR MARKA 7. ‘23. % 2023. % 7. ‘22. % 2022. %
1. Volkswagen 690 13,24 4741 12,15 895 16,60 3291 11,38
2. Renault 534 10,25 4560 11,69 292 5,42 1525 5,27
3. Škoda 741 14,22 4128 10,58 624 11,58 2684 9,28
4. Kia 409 7,85 2820 7,23 360 6,68 2635 9,11
5. Dacia 246 4,72 2452 6,29 419 7,77 2319 8,02
6. Opel 214 4,11 2413 6,19 411 7,63 2181 7,54
7. Suzuki 318 6,10 2311 5,92 167 3,10 959 3,32
8. Audi 213 4,09 1771 4,54 154 2,86 1089 3,76
9. Toyota 257 4,93 1747 4,48 410 7,61 1966 6,80
10. Ford 59 1,13 1526 3,91 169 3,14 1004 3,47
11. ukupno 5211 100 39.010 100 5390 100 28.925 100