Jan Jilek
Vjerujem da nismo jako daleko od trenutka kada ćemo moći i razgovarati s nekim od proizvoda koje kupujemo. Mislite li da je nemoguće da nam tenisice kažu koliko smo koraka u njima danas napravili i da nam kažu da bi radi našeg zdravlja možda bilo pametno da danas napravimo još jednu šetnju?
Privatnost na internetu, umjetna inteligencija, kupnja ideje a ne proizvoda, inovacije, brendirani sadržaji, storytelling i personalizacija tržišne komunikacije, samo su neke od tema o kojima će se diskutirati na još jednoj konferenciji Dani komunikacija koji će se od 28. do 31. ožujka održati u Rovinju. Festival, u organizaciji Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) i IAB Croatia, tako će ponovno okupiti svjetske stručnjake koji diktiraju trendove i budućnost oglašivačke industrije. O tome što donosi još jedno izdanje ove konferencije, ali o tome kako danas kupci i proizvođači komuniciraju te što nosi budućnost, razgovarali smo s Janom Jilekom, direktorom IAB-a Croatia i članom organizacijskog odbora Dana komunikacija. A koji je, uz ostalo, bio jedan od New Europe 100 challengers u izboru Financial Timesa, Googlea, Res Publice i Visegrad Funda u 2015.
- Pred nama su još jedni Dani komunikacija, ovog puta pod egidom Festival koji povezuje. Što su neki osnovi ciljevi i nit vodilja pri organiziranju Festivala?
- Dani komunikacije su osmišljeni u svrhu da našim posjetiteljima omogućimo "rani" uvid u svjetske trendove na polju marketinške komunikacije, inovacije, tehnologije i kreativnosti, kako bi mogli biti spremni na promjene i u stanju što prije se prilagoditi. Ono što se u zadnjih nekoliko godina dešava, jest to da hrvatska oglasna industrija postiže sve bolje rezultate u izvozu, a osnovni preduvjet u tome je da razumije trendove koji se događaju u svijetu čak i prije nego oni eventualno dođu u Hrvatsku. S obzirom na to, vjerujemo da postoji korelacija između Dana komunikacija i povećanja izvoza. Svake godine se trudimo dovesti ljude koji su na globalnoj razini upoznati s trendovima korisnika i poznajući te trendove oni kroje trendove u globalnoj oglasnoj industriji. Dakle, bez obzira na ključnu temu, naš cilj je da našoj oglasnoj industriji, bez obzira što smo na karti globalne oglasne industrije mali, damo potrebna znanja da se može nositi s globalnim izazovima i po mogućnosti pronaći put i do globalnih klijenata i izvan Hrvatske.
- Koliko posjetitelja očekujete, koliko će biti predavača? Kojoj publici su, ustvari, namijenjeni Dani komunikacija?
- Očekujemo više od 3 tisuće oglašivača, agencija, medija i studenata, zbog čega se trudimo da svatko može pronaći dio programa upravo za sebe i radi toga dovodimo više od petnaest globalnih lidera. Ove godine odlučili smo temom utjecati na posjetitelje. Mi možemo odraditi dio posla, organizirati i dovesti predavače koji će prenijeti know-how posjetiteljima, ali da bi to na kraju kao industrija uspjeli maksimalno iskoristiti, ne manje važno je i da se svi povežemo i međusobno si pomognemo i zato smo ove godine "Festival koji povezuje".
- Što ustvari danas znači komunicirati s tržištem?
- Šira definicija bi bila svaki oblik komunikacije nekog komercijalnog entiteta s potencijalnim kupcima u svrhu kreiranja interesa za neki proizvod ili uslugu, s ciljem prodaje tog proizvoda ili usluge. I to je nešto što se ne mijenja. Ali što danas znači komunicirati s tržištem u praktičnom smislu, to je nešto što je podložno stalnim promjenama. Razvoj tehnologije omogućio nam je nove oblike komunikacije s potencijalnim korisnicima i interaktivnost. Prije desetak godina pričali smo o interaktivnosti u smislu da je korisnik klikom na oglas mogao saznati više detalja o njemu, a s vremenom ta interaktivnost polako postaje sve bogatija i sve osobnija. Od toga da oglašivači imaju više podataka o našim željama i potrebama te nam u startu mogu ponuditi nešto za što imamo interesa, do toga da korisnici mogu dodatno prilagoditi sam proizvod svojim potrebama. Taj trend će se zasigurno nastaviti i vjerujem da nismo jako daleko od trenutka kada ćemo moći i razgovarati s nekima od proizvoda koje kupujemo. Mislite li da je nemoguće da nam tenisice kažu koliko smo koraka u njima danas napravili i da nam kažu da bi radi našeg zdravlja možda bilo pametno da danas napravimo još jednu šetnju?
- Možete li izdvojiti neke od predavača koji dolaze na konferenciju?
- Pričat ćemo o generativnom i komputacijskom dizajnu s Che Wei Wangom. Potom je tu stručnjak o kopiranju u kreativnoj industriji Mark Earls koji će nam reći koliko je ono zapravo bitno. Potom Ralph Echemendia, etički haker koji je radio na filmu o Snowdenu i bio savjetnik na seriji Mr. Robot, pričat će o hakiranju kao kreativnom procesu, i brojni drugi. Upravo sljedeći tjedan objavljujemo nove predavače, a između njih i glavnu zvijezdu. (Alenka JURIČIĆ BUKARICA)