Muzej suvremene umjetnosti Istre

Pred brojnom publikom otvorena izložba vizualnog umjetnika Branka Gulina

| Autor: Vanesa Begić
(Snimila Vanesa Begić)

(Snimila Vanesa Begić)


Brojna je publika u četvrtak navečer u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre prisustvovala otvorenju izložbe poznatog vizualnog umjetnika i performera Branka Gulina pod nazivom "Fenomenologija prolaznosti". Riječ je o prvom autorovom samostalnom predstavljanju u prostorima Muzeja u kontekstu kojeg je, kako je rekla ravnateljica Muzeja i kustosica izložbe Ketrin Milićević Mijošek odabrana iznimno referentna umjetnička cjelina nastala 2000. godine, a koja progovara o konceptu doživljaja i opredmećivanja prolaznosti te sadrži snažnu dnevničku i dokumentarnu komponentu koju je umjetnik utjelovio koristeći istovremeno razne medije i formate, multimedijske i multidisciplinarne metode.

Ova izložba, kako je naglasila Milićević Mijošek, nastala je nakon povratka umjetnika iz Sjedinjenih Američkih Država gdje je živio od 2002. do 2019. godine stekavši nova saznanja o umjetnosti, a upravo je "prelazak u novo tisućljeće postalo polazište za koncipiranje tematskih poglavlja i cjelina za koje su radovi nastajali na dnevnoj bazi, a iz kojih se daju iščitati autorovi interesi koje pronalazi u filozofiji, povijesti, psihologiji, sociologiji, povijesti civilizacije, antropologiji, arheologiji i religiji".

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Sam autor ističe kako ljudska egzistencija predstavlja ključno i aktualno pitanje koje zahtijeva društveno osvještavanje, što je po njemu osnovna funkcija umjetnosti; rad mora biti višeznačan i angažiran te smješten u određeni kontekst. Autorovi ručno rađeni plakati koji u sklopu izložbenog postava predstavljaju manju cjelinu bili su već izloženi u raznim javnim prostorima, kao što su to Bistro Cardus, Klub Radio Maestrala Uljanik, Water Gallery, od 15. veljače 2000. do 1. veljače 2001., kada je predstavljeno posljednje poglavlje pod nazivom "Ponovno stvaranje svijeta".

U zastupljenim radovima stapaju se slojevi individualne i kolektivne svijesti i stvarnosti, pojedinačna i globalna iskustva, mikro i makro događaji i pojave koji su obilježili i zaokupili autorovu pažnju. Ritual dnevnog/mjesečnog bilježenja i opredmećivanja različitih razina stvarnost i njihova vizualna preobrazba kroz kolaže, fotografije, skulpture, objekte i video-radove doživjet će s vremenskim odmakom novo čitanje uz svježe intervencije i performativne izvedbe, navodi kustosica.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

- Kao dijete razmišljao sam gdje je ta 2000. godina i onda je ta godina postala predmet moga stvaralaštva. Jedna je to godina kojoj sam pristupio u raznim dimenzijama, kroz velike izazove. Rad na tome nije bio jednostavan, bilo je potrebno puno energije, a tu je izloženo oko 4.000 radova, gdje i fotografija zauzima važno mjesto. Bio sam član i Fotokluba Uljanik, sjećam se kada su se počinjali baviti fotografijom Duško Marušić Čiči, Eduard Strenja i Anđelo Božac, počeo sam i u tome istraživati, iako to nije bio onda pravi medij za mene, jer sam uvijek volio raditi rukama.

Ovaj konceptualni rad koji sam nazvao "Fenomenologija prolaznosti" predstavlja vizualni i zvučni susret s prolaznošću kroz sferu umjetnosti primjenom multimedijske i multidisciplinarne metode na konkretnom uzorku. Uzorak je numeričkoga karaktera i odnosi se na mjerenje vremena. Konkretno, uzeo sam za predmet svojega rada godinu 2000., prijelaz u novo tisućljeće. Tijekom cijele godine 2000. svakoga dana izradio bih jedan rad - od fotografija, kolaža, objekata i likovnih intervencija, a u nazivu rada je samo datum kad je nastao. Mjeseci u godini su određeni su kao tematske cjeline u kojima se bavim situacijama i pojavama koje su u biti obilježene svojom prolaznošću, ističe Gulin.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Zamrznuta stvarnost je tako siječanj, Slučajni susreti (veljača), Kontinuirano kretanje (ožujak), Životni ciklus 1. (travanj), Životni ciklus 2. (svibanj), Smrt (lipanj), Reinkarnacija (srpanj), Trenuci uživotu jednog magarca (kolovoz), Prolaznost kao znanstvena kategorija (rujan), Prolaznost kao individualni doživljaj (listopad), Apokaliptična prolaznost 20. stoljeća (studeni), Ponovno stvaranje Svijeta (prosinac).

- Radovi su dosad preživjeli gotovo dva i pol desetljeća i predstavljaju svojevrsnu vremensku kapsulu, a zahvalan sam svima onima koji su mi ustupili podrume ili tavane za čuvanje te građe, naveo je Gulin.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Branko Gulin rođen je 1953. godine. Studirao filozofiju i indologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Diplomirao političke znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Bio je kustos Muzeja narodne revolucije Istre u Puli (sadašnjeg Povijesnog i pomorskog muzeja Istre), ravnatelj Muzeja Grada Rovinja i kustos Grafičke zbirke u Sveučilišnoj knjižnici u Puli. Radio je 12 godina kao asistent u ljevaonici umjetnina u bronci u klasi akademskoga kipara Nikolasa Legerosa (Minneapolis, SAD) te stekao širu klasičnu likovnu naobrazbu i potpuno savladao ljevački zanat. Sudjelovao na više od 150 samostalnih i skupnih izložbi. Živi i radi u Puli.

Izložba je realizirana u kontekstu godišnjeg izložbenog programa uz financijsku podršku Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Pule i njegove Turističke zajednice Grada Pule, a bit će popraćena paralelnim programima.

Prilikom otvorenja održan je i performans gdje su sudjelovali Sanja Lađarević, Milan Medak, Sara i Noah Rožanković, Oleg Tomić, Dora Žagar i Ivor Raić.

Izložba se može razgledati do 28. veljače 2025. svakodnevno osim ponedjeljka i blagdana od 10 do 19 sati, a 24. i 31. prosinca od 10 do 14 sati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter