CENTAR VIZUALNIH UMJETNOSTI BATANA

Otvorena 14. smotra rovinjske fotografije: Prvo mjesto pripalo kolekciji "Nestajanje" Ermana Bančića

| Autor: Nina Orlović Radić
(Press)

(Press)


U Centru vizualnih umjetnosti Batana otvorena je 14. smotra rovinjske fotografije. Riječ je o smotri koja svake godine privlači veliki broj zaljubljenika u ovu lijepu umjetnost, a kojoj je ovoga puta pristupilo 39 izlagača (u 13 kolekcija) s ukupno 148 fotografija od kojih su selektori odabrali 70 fotografija za izložbeni postav.

Kako je istaknuo ravnatelj Batane Mladen Boljkovac, iz godine u godinu smotra privlači sve veći broj poklonika fotografske umjetnosti, pa je i sam fundus prikupljenih fotografija od njih oko devetsto prikupljenih tijekom godina, impozantan.

- Svrha smotre, kojoj se svake godine odaziva sedamdesetak stalnih autora, osigurala je da danas, i u našem fundusu imamo 900-tinjak fotografija. Uz stalne autore, javljaju se i novi, od kojih neki nastavljaju s izlaganjem, a drugi odustaju. No, ono što je konstanta i svrha godišnje smotre je promidžba fotografije i umjetnosti, grada Rovinja i samih autora, rekao je na otvorenju dr. Boljkovac.

(Press)(Snimila Nina Orlović-Radić)

Slobodna tema

Ovogodišnji selektori Denis Gržetić i Karmen Orlić, koji su na slobodnu temu i ispod nepotpisane fotografije žirirali i trebali izabrati najbolje, složili su se u zaključku da su imali zahtjevan zadatak. Ipak, kako je naglasio Gržetić, unatoč velikom broju pristiglih fotografija nije trebalo odvojiti previše vremena da bi se odabralo one za izložbu pošto su ti radovi "iskakali", odnosno svojom se kvalitetom izdvojili od ostalih.

Prvo je mjesto pripalo Ermanu Bančiću za crno-bijelu kolekciju "Nestajanje", čije "četiri fotografije svjedoče efektu prolaznosti nas samih. Na fotografijama je jedino kameni mol postojan i trajan, a sve oko njega se stalno mijenja, postaje i nestaje, navedeno je u obrazloženju prvonagrađenog rada.

Drugo mjesto pripalo je autoru Kruni Sudecu za kolekciju "Zvijezda koja se spustila u grad i sakrila u izlogu". Kolekcija je to, za koju žiri veli, da bi mogla biti vizualna ilustracija za uvod u neku priču koju bi braća Taviani pretvorila u film.

(Press)Kruno Sudec osvojio je drugo mjesto (Press)

Treće mjesto pripalo je kolekciji "Oluja u boci", autorice Patrizie Sfettina Jurman, koja je kao vizualni eksperiment možda jednostavan kao ideja (takvi su obično najbolji), ali je vrlo impresivan kao fotografski rad, kao da vizualno opija dok se gleda ta serija fotografija, zaključio je ocjenjivački sud.

(Press)Patrizia Sfettina Jurman - trećeplasirana (Press)

Uz ove serije fotografija koje su osvojile prva tri mjesta, pohvaljeno je još devet autora, i to: Zoran Ljubičić za fotografije "Čekanje" i "Čađa", Emil Pucić za "Solo" i "Sparks", Silvia Butković za "Okružen geometrijom", "Duet" i "Sam", Anton Meden za "Let", Mladen Boljkovac za kolekciju "Fotografi snimaju", Filip Babajko za "Ledeno", Robert Hrelja za "Maglovita vala" i "Piazza Grande", Dino Šprem za "From Barcelona with love" i Željka Čižić za "Ruke", koje su sve redom odlične fotografije različitih motiva, stilova i atmosfere.

Vizualno impresivno

- Smotra Rovinjske fotografije je uvijek zanimljiva za žiriranje, jer se svaki puta vidi raznovrsnost pristupa autora svijetu oko nas, kada je u pitanju odabrani moment kroz onaj "klik" na fotoaparatu, koji je ili nije zaustavio u vječnosti moment koji smo htjeli zabilježiti... ili nismo. Zvuči to pomalo pjesnički i filozofski, fotografiranje i je takvo (ili bi takvim trebalo biti) gdje se puno toga neizrečenoga i neobjašnjivog - osim možda bardima poezije, svodi na onaj zadnji trenutak kada smo se odlučili na akciju, možda sasvim ispraznu i fizičku... klik i... idemo dalje. Samo pjesnici znaju što su htjeli reći, ali ono što smo iščitali, možda i nema veze s time, već je kreacija jedne nove priče koja je nastala u oku promatrača. Zbog toga prevelika objašnjenja u poeziji i fotografiji nisu potrebna, kazao je selektor Denis Gržetić.

On je nadalje istaknuo "fotografije različitih motiva, stilova i atmosfere koje su sve vizualno impresivne, od odlične koncertne ‘rock’ fotografije, mističnog željezničkog perona, ulovljenog fotografa u ‘akciji’, mističnog starog grada u magli, ulovljenog poljupca na ulici, kipa koji zaziva sunce, da nabrojimo tu neke od njih... Isto vrijedi i za ostale fotografije na ovoj smotri koje su srećom izbjegle trend "poboljšanja" fotografije uz pomoć sve raširenijeg AI-a.

Izloženi radovi mogu se razgledati do 21. travnja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter