Muzej suvremene umjetnosti Istre

Otcorenje izložbe "Fenomenologija prolaznosti" vizualnog umjetnika i performera Branka Gulina

| Autor: Ketrin Milićević Mijošek
Gulin svadba

Gulin svadba


Uprostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, u četvrtak 19. prosinca 2024. u 19.00 sati održat će se otvorenje izložbe istarskog vizualnog umjetnika i performera Branka Gulina pod nazivom FENOMENOLOGIJA PROLAZNOSTI.

Riječ je o prvom autorovom samostalnom predstavljanju u prostorima Muzeja u kontekstu kojeg je odabrana iznimno referentna umjetnička cjelina nastala 2000. godine, a koja progovara o konceptu doživljaja i opredmećivanja prolaznosti te sadrži snažnu dnevničku i dokumentarnu komponentu koju je umjetnik utjelovio koristeći istovremeno razne medije i formate, multimedijske i multidisciplinarne metode.

Duboko vjerovanje u iscjeliteljsku i osvještavajuću moć umjetnosti, propitivanje značaja, statusa i uloge umjetnika te same umjetnosti u kontekstu povijesti i suvremenog društva obilježit će njegovo stvaralaštvo koje u javnom prostoru možemo pratiti od 80 – ih godina nadalje. Istaknimo da je Branko Gulin autor iznimno bogate i raznovrsne biografije, životnog i umjetničkog iskustva koji je 80-ih i 90-ih godina bio prisutan na likovnoj sceni Istre i Hrvatske. Od 2002. do 2019. živio je i radio u SAD-u, gdje je stekao nova saznanja i iskustva o umjetnosti i umjetničkoj praksi izvan europskih okvira, a FENOMENOLOGIJA PROLAZNOSTI nastaje neposredno nakon njegova povratka u Istru te sažima ranija i novostečena iskustva. Upravo je prelazak u novo tisućljeće postalo polazište za koncipiranje tematskih poglavlja i cjelina za koje su radovi nastajali na dnevnoj bazi, a iz kojih se daju iščitati autorovi interesi koje pronalazi u filozofiji, povijesti, psihologiji, sociologiji, povijesti civilizacije, antropologiji, arheologiji i religiji.

Sam autor ističe kako ljudska egzistencija predstavlja ključno i aktualno pitanje koje zahtjeva društveno osvještavanje, što je po njemu osnovna funkcija umjetnosti; rad mora biti višeznačan i angažiran te smješten u određeni kontekst. Polazišta su to koja su strukturirala i ovaj, iz više aspekata, najvažniji autorov umjetnički projekt koji istodobno otkriva uzore koje je pronalazio u pokretu Fluksus, konceptualnoj umjetnosti, ready made-u, happeningu, bodyartu, uličnoj umjetnosti i performansu, ali i plemenskoj/domorodačkoj umjetnosti i ritualnim praksama.

Autorovi ručno rađeni plakati koji u sklopu izložbenog postava predstavljaju manju cjelinu, podsjetit će da je svako pojedino poglavlje zasebno izlagano u javnim prostorima grada Pule (Bistro Cardus, Klub Radio Maestrala Uljanik, Water Gallery) počevši od 15. 02. 2000. sve do 1. 02. 2001. kada je predstavljeno posljednje poglavlje pod nazivom Ponovno stvaranje svijeta.

U zastupljenim radovima stapaju se slojevi individualne i kolektivne svijesti i stvarnosti, pojedinačna i globalna iskustva, mikro i makro događaji i pojave koji su obilježili i zaokupili autorovu pažnju. Ritual dnevnog/mjesečnog bilježenja i opredmećivanja različitih razina stvarnosti i njihova vizualna preobrazba kroz kolaže, fotografije, skulpture, objekte i video radove doživjet će s vremenskim odmakom novo čitanje uz svježe intervencije i performativne izvedbe. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter