Nastojati ćemo, kroz već tradicionalne , ali i nove manifestacije, kao što je festival svjetske glazbe, podignuti kvalitetu boravka gostiju u špici sezone, rekla je direktorica TZ-a Vrsar Natalija Vugrinec
Na zadnjoj Skupštini Turističke zajednice Vrsara direktorica Natalija Vugrinec predložila je najvažniji strateški dokument, a to je Program rada i financijski plan za iduću 2020. godinu, kojim su određene smjernice turističkog proizvoda vrsarske destinacije. Dan je tako naglasak na one aktivnosti koje imaju za cilj produljenje turističke sezone, na kontinuiranom radu u stvaranju imidža Vrsara kao destinacije visoke dodane vrijednosti te na sinergiji s ključnim dionicima koji sudjeluju u stvaranju turističkog proizvoda destinacije, a to su Maistra, Valamar Riviera, Općina Vrsar, Komunalno poduzeće Montraker, privatni iznajmljivači, Udruga ugostitelja Vrsara i brodari.
Ukidaju se nadzorni odbori
U tu svrhu TZO Vrsar će i u idućoj godini nastaviti s radom na jačanju "proizvoda doživljaja", a koji su vezani uz biciklizam, tenis, nogomet, outdoor i gourmet. U tu svrhu izradit će tiskane i digitalne mape za navedene proizvode. TZ će svojim sredstvima sudjelovati i u poboljšanju uvjeta boravka turista očuvanjem i stvaranjem prepoznatljivog turističkog okruženja, u zaštiti okoliša, kao i na podizanju kvalitete turističkih i uz turizam vezanih usluga.
Na samom početku, podnijeto je izvješće Nadzornog odbora o poslovanju TZ-a Vrsar za polugodišnji period od 1. siječnja do 30. lipnja 2019. godine i na njega nije dana niti jedna primjedba. Međutim, direktorica Vugrinec informirala je članove skupštine da novi Zakon o turističkim zajednicama i promociji hrvatskog turizma od slijedeće godine više ne predviđa instituciju nadzornog odbora.
Nakon kratke analize ostvarenih rezultata, i to 211.064 dolazaka i 1.586.727 noćenja u prvih devet mjeseci ove godine, vidljivo je da su najveći broj noćenja, gotovo 600 tisuća, ostvarili Nijemci, slijede Austrijanci s 240.796 noćenja, Slovenci sa 191.677, Nizozemci sa 147.490, Talijani sa 132 tisuće noćenja te Česi s 45.461 noćenja. U planu za 2020. godinu dolasci i noćenja zadržani su u istim indeksnim veličinama kao i ove godine.
U planirani prihod za narednu godinu, u visini od 8,7 milijuna kuna, najveći iznos od čak 7,7 milijuna dolazi od turističke pristojbe. Od turističke članarine planira se 400 tisuća kuna, prihod iz EU fondova za projekt "Uživam tradiciju" bit će 387 tisuća, ostali prihodi iznose 10.000, a tome će se pribrojiti i višak prihoda iz 2019. godine kojim će se financirati aktivnosti do početka glavne sezone i hladni pogon TZO-a.
Planirani veći prihodi
Direktorica je upoznala članove Skupštine kako se na temelju novog Zakona o turističkoj pristojbi očekuje veći iznos iz tog izvora. Povećana je, naime, pristojba u kampovima s 8 na 10 kuna po noćenju, povećan je paušal za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu na 350 kuna po krevetu, povećan je paušal za vlasnike kuća, apartmana i stanova za odmor sa 60 na 120 kuna za prvog i drugog člana te s 25 na 50 kuna za svakog slijedećeg člana. Od turističke pristojbe očekuje se tako 89 posto prihoda, od turističke članarine 5 posto, a od EU fondova 4 posto te prijenos viška prihoda od 2 posto.
Najveći planirani rashodi od ukupnih 8,5 milijuna kuna predviđeni su za skupinu "dizajn vrijednosti", a u sklopu toga, iznos od 3,6 milijuna namijenjen je za sudjelovanje u uređenju destinacije, uređenje i održavanje bike-staza, uređenje otoka San Giorgio, čišćenje podmorja, očuvanje materijalne i nematerijalne kulturne baštine, eko-akcije, za potporu projektu MoreMore, uređenje parka Dušana Džamonje i drugo.
Tu je i financiranje 40 zabavnih, kulturnih, sportskih i gastronomskih manifestacija koje se u tijeku glavne, pred i posezone događaju u Vrsaru s ciljem podizanja ljestvice turističke ponude i turističkog proizvoda Vrsara i njegove najizravnije promocije. Za administrativne rashode predviđeno je nešto više od milijun kuna, za komunikacijske vrijednosti (on -i offline komunikacije i turističku signalizaciju) još milijun, za skupine pod nazivom distribucija i prodaja vrijednosti, interni marketing, marketinška infrastruktura, posebni programi i ostalo ukupno je predviđeno 354 tisuće kuna. Transfer Općini Vrsar bit će u visini od 2,3 milijuna kuna.
- U 2020. godini planira se ostvarenje turističkog prometa na razini ove godine. Nastavit ćemo rad na razvoju turističkih proizvoda koji jačaju pred i posezonu, dakle proizvoda vezanih na sport, outdoor i gourmet. Nastojati ćemo, kroz već tradicionalne , ali i nove manifestacije, kao što je festival svjetske glazbe, podignuti kvalitetu boravka gostiju u špici sezone. Sudjelovati ćemo u marketing planu Turističke zajednice Istarske županije te provoditi i dalje samostalne marketinške aktivnosti u on i offline segmentu, usmjerene uglavnom na jačanju prepoznatljivosti, posebnosti i vidljivosti naše destinacije. Pri tome računamo na sinergiju svih turističkih dionika koji djeluju na našem području. Radujemo se novim projektima, novoj sportskoj dvorani i multimedijalnom centru i sigurni smo da će i oni dodatno doprinijeti dobrim turističkim rezultatima koje očekujemo u 2020.godini, rekla je direktorica Natalija Vugrinec.