gradilište - istarski sibir

Pijana pruga kod Lupoglava izgrađena je u samo tri godine, a pitanje je hoće li dočekati obnovu

| Autor: Glas Istre
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


Za potrebe iskorištavanja ugljena iz raških rudnika, davne 1948. počela je gradnja pruge Lupoglav - Raša duge 52 kilometra. Radne brigade, u kojima su bili mladi iz cijele tadašnje države, izgradile su je u samo tri godine. Gašenjem rudnika počelo je i gašenje pruge, koja je s godinama poprimila neobičan izgled te je prozvana pijanom prugom, javlja HRT.

Golim je rukama sada 90-godišnja Lesišćanka gradila prugu Lupoglav - Raša. Dva je puta bila ozlijeđena, bilo je i mrtvih na gradilištu koje su zbog teških uvjeta rada zvali istarski Sibir. Imala je tada nepunih 17 godina.

I Josip Boljunčić cijeli je vijek proveo na željeznici, jedno vrijeme bio je skretničar na postaji u Lupoglavu. Nisu, kaže, u to doba Istrani imali mnogo izbora. Iako je bilo teško, oboje se rado prisjeća tog doba, jer bili su mladi. A pruga koju su mukom stvarali brzo propada. Nema više ugljena, boksita i proizvodnje hrane u plodnome Čepićkom polju, sve je to nekada punilo vagone.

Zbog nagiba i urušavanja terena, nagnule su se i tračnice pa lelujaju, otuda i naziv pijana pruga.

U Hrvatskim željeznicama kažu da prugu nisu zaboravili, izrađena je studija njezine obnove.

Povećanje teretnog prometa, ovdje u luci Bršica ili pak iskazivanje interesa agencija za putničkim ili izletničkim programom, neki su od uvjeta da bi se pruga krenula bar djelomično ili potpuno obnavljati. Krajnji rok za njezinu obnovu je 2050. godina. A do tada, kažu u Željeznicama, treba napraviti brojna istraživanja te procjene stanja i isplativosti pruge.

A dok se pruga ne obnovi, ako se to ikada i dogodi, valja uživati u ovome njezinome pijanom stanju.

CIjeli prilog pogledajte na stranicama HRT-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter