LABIN

Novi sustav razvrstavanja otpada na Labinštini kreće već 1. srpnja


U posljednje se vrijeme mnogo razgovara i piše o novom načinu zbrinjavanja otpada. Grad Labin je zajedno sa susjednim općinama potpisao sporazum o zajedničkom projektu edukacije građana, a njime će se obuhvatiti najšira populacija, od djece u vrtićima, školama, građanstvo, pa do najranjivijih skupina. Općinski i gradski vijećnici donijeli su planove zbrinjavanja otpada do 2022. godine, pripremaju se reciklažna dvorišta, a čeka se što će biti sa Županijskim centrom za gospodarenje otpadom Kaštijunom i novim cijenama komunalnih usluga.

Uglavnom, što se otpada tiče ništa više neće biti kao prije. Pravilno razdvajanje i zbrinjavanje otpada građanima bi trebala postati svakodnevna navika. Kako će se mjeriti količina preuzetog otpada, po težini ili zapremini, tj. u kilogramima ili litrama i kako će sve funkcionirati, pitali smo Alena Golju, direktora labinskog komunalnog poduzeća 1. maj.

Korisnici će sami birati kante

- Kao kriterij količine miješanog komunalnog otpada utvrđuje se volumen (litre) dodijeljenog spremnika odnosno zaduženog obračunskog volumena i broj pražnjenja u obračunskom razdoblju. Osnova za određivanje količine miješanog komunalnog otpada je volumen zaduženog spremnika, a ne zapunjenost zaduženog spremnika na dan preuzimanja otpada kod korisnika. Korisnik sam određuje kada će kantu dati na pražnjenje. Svaki korisnik imat će mogućnost odabira posude od 80, 120, 240, 660 i 1.100 litara, a u iznimnim slučajevima bit će omogućeno da više korisnika zaduže jedan spremnik, a trošak zbrinjavanja otpada će dijeliti prema dogovorenim omjerima. Svim korisnicima usluge bit će dostavljen terminski plan tako da će svaki korisnik usluge moći odrediti kada želi da mu se otpad preuzme. Varijabilni dio usluge naplaćivat će se isključivo za preuzeti otpad, kaže Golja. Ako više kućanstava koristi jednu kantu, npr. zgrada s četiri stana, kako ćete mjeriti tko je koliko otpada ubacio?

- Potrebno je da se za svaku zgradu sa predstavnicima suvlasnika definiraju potrebe te zgrade. Na temelju podatka dobivenih od MUP-a 1. maj predložit će optimalan broj posuda za komunalni otpad, papir, plastiku i staklo uzimajući u obzir broj članova domaćinstva i količinu proizvedenog otpada po stanovniku na dan, s time da će se uzeti u obzir dodijeljeni volumen za selektivni otpad koji će odgovarati projekciji za odvajanje 60 posto do 2022. godine. U narednom periodu za pojedine višestambene zgrade planira se postavljanje polupodzemnih kontejnera s čip karticama kako bi mogli individualizirati naplatu. Termin postavljanja kontejnera ovisi o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i raspisivanje natječaja za sufinanciranje, odgovara Golja. (Branko BIOČIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter