ilustracija
Direktor Alen Golja ističe da su tijekom vremena prikupili razni materijal koji ukazuje na počinitelje nepropisnog odlaganja otpada, te razmatraju na koji način bi to mogli javno objaviti * Premda nisu pobornici kažnjavanja, morat će pristupiti određivanju tzv. ugovornih kazni nesavjesnim korisnicima
Tijekom razdoblja kada su na snazi bile najsnažnije protuepidemijske mjere komunalno poduzeće 1. maj organiziralo je rad na odvozu otpada u dvije smjene. Unatoč tome neki građani odlažu smeće pored kanti, kontejnera pa i u prirodu. Je li razlog nesavjesnost pojedinaca ili su kante i kontejneri puni, a možda se i rijetko odvoze?
- S te logističke strane moguće je da su nastale pojedine pogreške u radu, no o tome se ne može govoriti kao snažnom čimbeniku za mjestimično "prepune kante". S druge strane, moguće je da je dio i inače nesavjesnih građana tijekom povećanog boravka kod kuće proizvodio više otpada i nepropisno ga odlagao. Mi smo dali sve od sebe kako bismo, unatoč ograničenjima, otklanjali sav otpad pravovremeno, pa i ilegalno odbačeni otpad. Što se tiče tvrdnje da su kante prepune nije bilo povećanog broja pritužbi i reklamacija prema "1. maju" u proteklom razdoblju. Čitavo smo vrijeme organizirali i rad reciklažnog dvorišta te odvoz glomaznog otpada koji je u tom periodu znatno pojačan. Nismo zatvorili reciklažno dvorište već smo poštujući sve epidemiološke uvjete nastavili s radom kako bi građani imali mogućnost adekvatnog zbrinjavanja svih vrsta otpada, kaže Alen Golja, direktor labinskog komunalnog poduzeća na primjedbe pojedinih građana o prepunim kantama i kontejnerima.
Ističe da su tijekom vremena prikupili razni materijal koji ukazuje na počinitelje nepropisnog odlaganja otpada, te razmatraju na koji način bi to mogli javno objaviti. Premda nisu pobornici kažnjavanja, morat će pristupiti određivanju tzv. ugovornih kazni nesavjesnim korisnicima. Zbog svega toga žale jer su svjesni da velika većina građana postupa savjesno i ne zaslužuju komunalni nered oko sebe.
- Svako nelegalno odlaganje otpada stvara novi trošak koji u konačnosti plaćaju korisnici preko svojih računa. S toga je povećanje svjesnosti odgovornog ponašanja zbrinjavanja otpada jedan od prioriteta da se takvo ponašanje doista kategorizira kao društveno neprihvatljivo ponašanje, kaže Golja.
Projekt "Zelene navike za održivu Labinštinu" dovršen je početkom siječnja. Tijekom provedbe projekta produciran je razni, vrlo upotrebljivi, materijal poput brošura, letaka, plakata, radijskih i TV emisija i reklama, oglasa i sl., pa i zasebna web stranica projekta. Također, edukacija je obveza Grada Labina i svake općine, tako da će "1. maj" s njima surađivati kako bi se ti materijali korisno koristili i dalje. S obzirom na trenutne rezove u lokalnim proračunima, pa i u proračunu ovog komunalnog poduzeća intenzivnije edukacije morat će se malo odgoditi, ali sasvim sigurno nastaviti će se provoditi edukacija među djecom u školi.