Odlučili smo da kućanstvima u periodu uhodavanja nećemo naplatiti više od četiri pražnjenja. Što više korisnog otpada izdvojimo, to ćemo manje morati plaćati njegovu obradu. Otpad nije smeće, a sortiranje, kad uđe u naviku, nije niti naporno, kaže direktor labinskog poduzeća 1. maj Alen Golja
Labinjani su kao i mnogi drugi nezadovoljni i zbunjeni novim načinom i cijenom prikupljanja otpada. Najviše pritužbi stiže na veće račune. Kako smanjiti račun, pitali smo Alena Golju direktora labinskog poduzeća 1. maj.
- Najviše ga se može smanjiti sortiranjem, odvoz sortiranog otpada ne naplaćujemo, dok miješani, komunalni naplaćujemo. Potom, važan je ispravan odabir veličine kante i broj pražnjenja. Vrlo brzo svi će građani dobiti kantu prema svojim potrebama, a jednom godišnje imaju pravo besplatno zatražiti i promjenu veličine kante. I kante su građanima besplatne, njih se financira novcem EU. Nadalje, svatko tko može i želi kompostirati dobiva besplatno mini komposter – kao što znamo biootpad je pojedinačno najveća stavka u ukupnom otpadu, kaže Golja.
Građani se bune zbog prevelikih kanti
Time se opet značajno smanjuje volumen i broj pražnjenja, pa tako i račun. Trošak odvoza otpada može se smanjiti i korištenjem reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta, a svi građani imaju pravo jednom godišnje zatražiti i da im se dođe odvesti jedan kubični metar krupnog otpada ispred njihovih vrata. Ako građani koriste neke ili sve ove metode, račun će im biti značajno manji, kaže Golja.
No, računi za novi sustav prikupljanja i odvoz otpada kasne, što dodatno zbunjuje građane. Golja kaže da građani neće plaćati zakasninu.
- Računi kasne jer je pošta kasnila u isporuci, a mi smo morali obraditi dokumente svih potrošača Labinštine. Uvođenje novog sustava naplate za nas je značilo izmjene i ažuriranje podataka za svakog korisnika, uz sve redovne poslove. Sad je sve dovedeno u red, računi će stići, ali nikome neće biti naplaćena ni lipa zakasnine. Ukupno smo poslali 12.061 pošiljku s uputama i dokumentima za izmjene, no zbog kašnjenja pošte nisu svi korisnici dobili pošiljke na vrijeme. Nepreuzete pošiljke vraćene su 1. maju, a radi se o oko 20 posto pošiljaka. S druge strane, sveukupno se oko 8.000 ispunjenih izjava dostavilo 1. maju do sad. Tijekom ljeta brojni su građani tražili i dobivali kod nas dodatne informacije. Svaka izmjena, novina, traži vrijeme da sve sjedne na svoje mjesto, ističe Golja.
Građani su bune kako i dalje imaju neadekvatne, prevelike kante. Golja kaže da kante zamjenjuju, te će u narednom periodu svi imati adekvatne spremnike. Mnogi korisnici od ranije imaju posude od 240 litara, a ostvarili su pravo na manje posude od 80 ili 120 litara. Ti korisnici ne moraju brinuti jer će im usluga odvoza biti obračunata prema volumenu koji im je dodijeljen prema potpisanim izjavama (dakle, prema 80 ili 120 litara). (Napisao i snimio Branko BIOČIĆ)