JEDINSTVENA GOURMET DESTINACIJA

NOVI MICHELINOV VODIČ ZA ISTRU: Predstavljeno 14 vrhunskih restorana, najbolji vinari i maslinari. Najveća priznanja opet za dva sjajna restorana

| Autor: Duška PALIBRK

Turistička zajednica Istarske županije u suradnji s Michelinom treću godinu zaredom tiskala je vodič kroz Istru, za 2019./20. godinu u kojem je predstavljeno 14 vrhunskih restorana, ali i 16 vinara te isto toliko maslinara, najbolje od istarske gastronomske ponude. Prema ocjeni ove svjetske gastro-biblije, istarski restorani iz lani složene reprezentacije zadržali su isti standard kvalitete, uključujući i restoran Monte u Rovinju i njegova chefa Danijela Đekića koji je ponovno potvrdio svoju zvjezdicu, otvorivši čitavoj destinaciji Istri još jače vrata gastro-turizma.

Rovinjski Monte jedan je od pet restorana u Hrvatskoj s jednom zvjezdicom u ovogodišnjem Michelinovom vodiču, dok je Batelina u Banjolama jedina iz Istre među sedam hrvatskih restorana s Michelinovom oznakom Bib Gourmand. Michelinovu preporuku, pak, dobilo je 12 istarskih kuhinja: na Stanciji Meneghetti kraj Bala, u hotelu San Rocco i konobi Morgan u Brtonigli, u novigradskoj Marini, Damiru & Ornelli te Čoku, konobi Buščina i restoranu Badi u Umagu, kod Zigantea u Livadama, u Sv. Nikoli u Poreču, Alla Beccacci u Valbandonu te Pergoli u Zambratiji.

Potencijal

Specijalno izdanje za regiju Istru, kakve Michelin radi za najpopularnije gourmet destinacije na svijetu, poput Pariza, Barcelone i Trentino Alto Adige, tiskano je u praktičnom harmonika formatu, a osim crvenog, kulinarskog dijela, u zelenom dijelu vodiča donosi najbolje od turističke Istre, koje gradove i gradiće, prirodne i kulturno-povijesne bisere ne bi smio zaobići nijedan posjetitelj Poluotoka. Vodič je tiskan u 15 tisuća primjeraka, paralelno na engleskom i njemačkom jeziku, a moći će se naći kod najboljih ugostitelja, hotelijera, vinara i maslinara na Poluotoku te će ga TZ Istre koristiti na promocijama u inozemstvu. U prezentaciji destinacija puno je više fotografija te su naznačeni i strateški partneri Istre, BMW, Mastercard i Hering. Direktor županijskog TZ-a Denis Ivošević ističe da Istra s Michelinom surađuje već desetljeće, a još desetljeće prije toga postavljeni su temelji razvoja istarske gastronomije u novije vrijeme.

 - Razdoblje od 1995. do 2005. bilo je ključno jer je tada prepoznat potencijal regije Istre. Vrlo brzo smo se organizirali i izgradili reputaciju vrlo dobro posložene destinacije. Većina se prepoznala u tom ponosu i želji tako da je svaki pojedinac bio važan motor, pokretač tih kvalitativnih iskoraka. Velika pažnja posvećena je edukaciji i usavršavanju. Ta znanja su vješto i brzo implementirana u prve male obiteljske boutique hotele, u restoranski i vinski biznis te je kreirana solidna osnova za promociju Istre kao gourmet destinacije. Posjećuju nas prvi utjecajni inozemni novinari, renomirane revije objavljuju prekrasne reportaže o Istri, istarski restorani pojavljuju se prvi put u respektabilnim inozemnim gourmet vodičima, kazuje Ivošević.

Sljedeće desetljeće, od 2005. do 2015., označava razdobljem najintenzivnijeg kvalitativnog razvoja. Ivošević kaže da se tada značajno podiže razina usluge u prvim hotelima sa zvjezdicama u Rovinju i Umagu, u malim obiteljskim hotelima diljem Istre, restoranima, vinarijama, šire se razvojni projekti na tartufe, ekstradjevičansko maslinovo ulje, kreiraju važne gourmet manifestacije, pažnja posvećuje autohtonim namirnicama, ciljano se otvaraju restorani i konobe u središnjem dijelu Istre, produžava se sezona poslovanja, a istarskim restoranima i konobama, osim sve učestalijih gostovanja u specijaliziranim revijama i inozemnim vodičima, prvi put od 2010. godine stižu i ugledna priznanja velikih medijskih kuća. CNN, Forbes i USA Today svrstavaju ih među TOP 10 gourmet/vinskih destinacija na svijetu.

Lideri

- Istra je danas jedinstvena i prepoznatljiva gourmet destinacija. U trećem razdoblju u koje smo tek zakoračili 2015. godine, očekuju nas veliki izazovi. U rasponu između potvrde dostignute kvalitete i visoko postavljenih ciljeva koje nameću pojedinci leži odgovor na pitanje hoćemo li uspjeti zadržati reputaciju kvalitetne gourmet destinacije i, poglavito, hoćemo li uspjeti tu visoko podignutu letvicu dodatno podići na višu razinu i odvojiti se značajno od svoje konkurencije. Mi u Istri imamo lidere koji, svaki u svom segmentu, značajno pridonose obogaćenju i živosti istarskog života, a znamo da svaku destinaciju čine ljudi, odnosno njihova sposobnost za suradnju, umrežavanje znanja, aktivnosti, projekata i investicija. To će sigurno biti jedan od ključnih izazova u narednom desetogodišnjem razvoju. Svi znamo da su reflektori, što se tiče promocije i naše konkurencije, upereni prema Istri. Stoga, kao i do sada, mi smo na potezu, veli Ivošević.

Ističe velike iskorake Istre u vinskom turizmu i turizmu ekstradjevičanskih maslinovih ulja, što potvrđuju i brojke: zadnjih godina 40 najznačajnijih vinskih podruma godišnje posjeti oko 295 tisuća ljudi, dok 30 najznačajnijih maslinara zabilježi oko 60 tisuća posjetitelja.

- To su vrlo respektabilne brojke koje govore o tome da svaka vinarija i uljara ili maslinarski itinerar mogu biti zasebne atrakcije na kojima se može razvijati cijeli niz raznih produkata, servisa i usluga koje su, jasno, komercijalne i koje se naplaćuju, kaže direktor istarskog TZ-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter