Prvi BMW Serije 3 (1975. - 1983.), nasljednik slavne Serije '02, povećan te poboljšan uglavnom stilski, startao je s4-cilindrašem M10, od 316/90 KS do 320i/125 KS, a na kraju je dobio 6-cilindraše M20, 320/122 KS i 323i/143 KS te štedljivog 315/75 KS
BMW
Prvi BMW Serije 3, u Njemačkoj ubrzo prozvan 'Dreier', kod nas 'Trojka', predstavljen je 2. svibnja1975, a na tržište je stigao u kolovozu 1975. Već na prvi pogled 'wow', s dva prednja fara u verzijama 316 (90 KS) i 318 (98 KS) te četiri u 320 (109 KS) i 320i (125 KS), s kontinuiranim ubrizgavanjem u usisnu cijev Bosch K-Jetronic.
Privlačno, uzbudljivo zaobljen, s crnom trakom između stražnjih svjetala (šteta što je BMW potom taj efektni stilski detalj napustio) proizvodio se samo kao sportska limuzina srednje klase (D-segment), s dvoja vrata[/caption]Privlačno, uzbudljivo zaobljen, s crnom trakom između stražnjih svjetala (šteta što je BMW potom taj efektni stilski detalj napustio) proizvodio se samo kao sportska limuzina srednje klase (D-segment), s dvoja vrata
Njegovi su gabariti danas kompaktna klasa (C-segment), a prva Serija 3 skladno je 'napuhala' gabarite prethodnika '02, dužinu na 4355 (+135), širinu na 1610 (+20) i visinu na 1380 (+20) mm. Pritom se posebno vodilo računa o povećanju komfora na stražnjim sjedalima, jer je prethodnik više bio 2+2 izvedbe, nego s punopravnim stražnjim sjedalima.
BMW Serije 3 prve generacije proizvodio se samo s dvoja vrata, straga je bio neovisan ovjes i atraktivan stilski detalj s crnom trakom između stražnjih svjetala. Najsnažniji model BMW 323i se straga prepoznavao po dvije ispušne cijevi.
Koncepciju je preuzeo od prethodnika i tu zbilja nije trebalo ništa mijenjati. Uzdužno iznad i ispred osi prednjih kotača, za 15 stupnjeva u desno nagnut (radi smanjenja visine haube i poboljšavanja napajanja gorivom) 4-cilindraš, s blokom od sivog lijeva, jednim bregastim vratilom u glavi pokretan Duplex lancem.
Preko 4-stupanjskog 'šaltunga', kardanskog vratila i diferencijala u neovisnom stražnjem ovjesu pokretao stražnje kotače. Da, taj je motor M10, u baznoj verziji s 1499 ccm, ali s turbopunjačem, 1980-ih u bolidima Formule 1 na treningu ispaljivao čak 1500 KS.
Tada je stil bio primaran, a aerodinamika se pisala malim slovom. Koeficijentom otpora zraka od 0,46 bio je 'krivac' što je s 90 KS iz 1573 ccm mogao potegnuti 'tek' 160 km/h. No, tada je to bilo 'vihor', a i ubrzanje do stotke za 13,8 s bilo je OK.
Srednji u početnoj ponudi bio je 318 (1766 ccm/98 KS), za 11,9 s i 165 KS), 320, s četiri fara (1990 ccm/109 KS) mogao je potegnuti 170 km/h i do stotke je ubrzavao za 11,2 s. Najsnažniji u prvoj ponudi. 320i, do stotke je ubrzavao za 9,9 s i postizao 183 km/h.
U rujnu 1977. stiže 6-cilindarska, redna serija M20, koja je uvela zupčasti remen za pogon bregastog vratila (nisu se time 'usrećili'), pa se sljedeća serija tog motora 1990-ih b+vratila lancu. U modelu 320 (koristila se i oznaka 320/6 je iz 1990 ccm i uz ubrizgavanje K-Jetronic razvijao 122 KS, za 10,7 s i 181 km/h.
Atraktivna i zaobljena instrumentna ploča i crvena iluminacija bili su 'wow', a modeli 316 i 318 desno od brzinomjera imali su sat, a 320 i 323i okretomjer. Precizan ručni 'šaltung' imao je četiri stupnja.
Posebno je uzbudljiv bio 323i, s dvije ispušne cijevi, koji je iz 2316 ccm razvijao 143 KS, što mu je omogućavalo sprint do stotke za 9,5 s i najveću brzinu od 190 km/h. Imao je uzbudljiv 'turbinski' zvuk, a prema brzinomjeru išao je pravilno: prva 50, druga 100, treća 150 i četvrta 200 km/h.
San snova! Pri kraju mandata, u ožujku 1981. stigao je osnovni, 'štedljivi' model 315 sa 75 KS iz 1573 ccm, prigušen i s povećanim stupnjem kompresije, do stotke je ubrzavao za 14,8 s, mogao postići 154 km/h i trošio 8,8 litara.
Bila su to vremena prije dizelaša, kojeg će, kao i verziji s četvera vrata, dobiti nasljednik E30, slavna 'Kockica'. Atraktivan Topcabriolet proizvodio je karoserist i tuner Baur. Uz blagi redizajn u kolovozu 1979., serija E21 je nasljednika serije E30 (slavnu 'Kockicu') dobila u kolovozu 1982.