Nastavak jedne od najpopularnijih city building simulacija za PC

"Cities: Skylines 2" stiže krajem listopada

| Autor: Mladen Radić
"Cities: Skylines 2" vani je 24. listopada

"Cities: Skylines 2" vani je 24. listopada


Nakon godina iščekivanja, »Cities: Skylines« jedna od najboljih računalnih city building simulacija dobit će svoj nastavak, a ako se u zadnji tren ništa ne promijeni, datum je 24. listopad.

»Cities: Skylines« igra je u kojoj gradite grad, počinje se od jedne malo veće parcele i polako se uvode ceste, stambene, komercijalne i industrijske zone pa škole, ambulante i ostale javne službe, grad se uljepšava parkovima i povezuje javnim prijevozom dok se jednim okom pazi na infrastrukturu i poreze dok grada polako raste i bori se sa svojim problemima. Ukratko.

Konačno eliminacija »vala smrti«

Igra je objavljena 2015. i otada je pojačana s 15 ekspanzija i dodataka, te stotinama ako ne i tisućama modova koje su kreirali fanovi tako da bi se moglo postaviti pitanje čemu uopće nastavak uz toliko nadogradnji? Od novih mapa i zgrada te parkova preko mogućnosti da se ceste i gradske zone prilagođavaju prema svom guštu, da se dodaju koncertni prostori i žičare do mogućnosti da se u kvartovima određuju pravila ponašanja i još mnogobrojnih dodatnih mogućnosti, čemu uopće nadograđivati nešto što se ionako stalno dorađuje? Kvaka je upravo u tome da se uvijek može još, uvijek nešto nedostaje i sve se može poboljšati. Pogotovo iritantni »val smrti« zbog kojeg grad može u trenu ostati bez većeg dijela stanovništva.

"Cities: Skylines 2" vani je 24. listopada"Cities: Skylines 2" vani je 24. listopada

Kad smo već kod »vala smrti«, on je jedna od stvari koje bi u novom nastavku trebale biti (konačno) eliminirane. Još jedna od novosti je veći broj stambenih zona, a tu su i bolji alati za upravljanje cestama i putovima, unaprijeđena ekonomija i dodatak redovito izmjeničnih godišnjih doba, iako je i do sada svako malo u igri znao udariti pljusak koji bi povećao opasnost od poplavljivanja rijeka, ali i osigurao zalihe vode dok bi jaki vjetrovi osiguravali rad vjetroelektrana koje bi stvarale struju. Prostor gradnje sada se može raširiti na 159 četvornih kilometara, iako su pojedinačne parcele dosta manje no ovaj put moći će se otključati njih 441. Dalje, a što je očito na prvi pogled, grafika je nešto realističnija i već su se pojavila neka gunđanja u vezi toga, ali sigurno će kao i do sada biti mogućnost da se to doradi kroz dodatke i da igri nešto opušteniji vizualni štih. Također nema ograničenja što se tiče maksimalnog broja građana koji mogu živjeti u gradu, a izgleda i da će se pojedinačne zgrade, kada se radi o javnim službama, moći ručno nadograđivati prema potrebama, a izgleda da će i građani biti nešto »pametniji« kada budu određivali svoje rute od mjesta stanovanja do posla.

Nepogode i najezde štakora

Bit će tu i tehnološko stablo na kojem će igrači moći koristiti razvojne bodove za napredovanje i otključavanje željene opcije prijevoza. Programeri nisu ni ovaj zaboravili na prirodne nepogode kojima su uz tornada, oluje i šumske požare dodane i najezde štakora. I to sve lijepo zvuči (odnosno sve osim ovih štakora i nepogoda, no gušti su gušti) ali trebat će vidjeti kako to funkcionira u praksi unatoč mnogobrojnim demonstracijskim videima koji se mogu naći na netu.

Na kraju, trebat će se pojačati računala ako se želi igrati novi nastavak, pa se za početak preporuča 16 GB radne memorije, 32 za one hardcore fanove koji svoja urbana carstva žele raširiti poput hrvatskih političara na jadranskoj obali. Nisu samo hardverski zahtjevi visoki za one koje imaju »kante« stare koju godinu, nego i cijena - od 50 do 90 dolara, ovisno o tome je li netko zadovoljan standardnom verzijom ili želi deluxe iskustvo odnosno Ultimate Edition. Zato će trebati obraćati pažnju na sezonske popuste na Steamu.

Bez zasebnih kulturnih zona

Nažalost, pored sve sile raznih zgrada i specijaliziranih područja zbog kojih je bilo moguće, npr. pokrenuti određeni tip industrije ili komercijalne djelatnosti, nema mogućnosti da se otvaraju galerije, muzeji ili kina. Odnosno, kina su gurnuta u komercijalne zone dok je muzeje i spomenike moguće pronaći ako se malo pročačka po modovima, ali šteta što nema mogućnosti da se formiraju i nadograđuju zasebne kulturne zone.

Što još nosi »Cities: Skylines 2« vidjet će se uskoro, a novi nastavak morat će opravdati slavu svog imena s obzirom da se radi o jednoj od najpopularnijih i najizazovnijih igara ovog tipa kojeg pored toga što nekome mogu poslužiti za opuštanje, često traže pokretanje moždanih vijuga i konstantno planiranje i kombiniranje ako ih se želi igrati duže vremena.

Na vidiku i sedma "Civilizacija"

Dok je »Cities: skylines 2« tu iza ugla, u daljini se počeo pomaljati i nastavak još jedne megapopularne i cijenjene simulacije, a to je »Civilization« čiji bi se sedmi dio trebao pojaviti »negdje iduće godine«. Kao što se ništa ne zna o datumu još nema nikakvih vijesti što programeri novog pripremaju. No, bitno je da se na nastavku radi, a za početak neka poprave katastrofalni sustav diplomacije i samo malo poboljšaju grafiku i bit će dovoljno za prvih nekoliko poteza…

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter