KREATIVNOST NA DJELU

Ana Zdarilek, bivša pulska manekenka osmislila originalni pulski suvenir koji se DANAS PRODAJE I U VENECIJI

  Volim čitati, pisati. Kao netko tko se godinama bavio modelingom imam smisla za estetiku, za detalje. Volim svoju Pulu, njene predivne plaže, zalaske. Zapravo, tako je krenulo. Želja da dio sebe prenesem u nešto opipljivo bila je golema, kaže Ana

| Autor: Ružica KORACA
Ana Zdarilek

Ana Zdarilek


Ana Zdarilek, bivša pulska manekenka, sada se probija u jednom sasvim drugačijem poslu - u centru Pule ima trgovinu u kojoj se prodaju jedinstveni suveniri. I to ne bilo kakvi, već prava mala umjetnička djela s figurama od kamena, koja se prodaju po cijeloj Hrvatskoj, pa čak i u Veneciji.

- M.a.s.stones priča je o ljubavi, strasti i velikom radu. Moj životni i poslovni partner Saša Čertanc i ja godinama radimo u turizmu. Imamo svoje prostore i klasičnu ponudu, suvenire, nakit i slično. S vremenom došli smo do zasićenja tom robom. Posao se sveo na podvlačenje crte na kraju sezone, koliko se uložilo, koliko se zaradilo. Nismo uživali, odrađivali smo. Falilo je "ono nešto", kaže nam Ana, čiji su suveniri toliko popularni i dobro se prodaju da se ovih dana sprema na sud s jednom osobom koja je napravile kopije. Ali, o tome nešto više kasnije.

Originalni suveniri

Krenulo od kuhinje

Ana nam priča da ju je u toj nekoj fazi, prije 5 godina, počela opsjedati misao da nešto stvara i sama, napravi nešto drugačije, originalno.

- Razmišljala sam o tome danonoćno. Volim čitati, pisati. Kao netko tko se godinama bavio modelingom imam smisla za estetiku, za detalje. Volim svoju Pulu, njene predivne plaže, zalaske. Zapravo, tako je krenulo. Želja da dio sebe prenesem u nešto opipljivo bila je golema. Te iste godine kupili smo novu kuhinju. A umjesto klasičnog kuhinjskog zida ja sam htjela nešto što će me podsjećati na plažu. I tako smo kupili ukrasni kamen koji sam tri mjeseca ljepila jedan po jedan. Dobila sam savršenu kuhinju i ideju.

Prenijeti taj kamen na manju površinu i "oživjeti" ga, prisjeća se Ana.

Na prvoj sličici napravila je kamenu figuru koja je predstavljala njezinog sina, kojem je posvetila i tekst. Taj prvi uradak darovala je, kaže, samoj sebi.

- Ali kad je Saša to vidio, samo je rekao - imamo novi artikl za prodaju. Napravi toga koliko god možeš, ljudi će ovo voljeti kupovati. I bio je u pravu.

Originalni suveniri

Dalmacija, Austrija…

A ona je dobila mjesto na koje može prenijeti i pisanu riječ i boje zalaska i asocijaciju na plažu i more.

- Od kad radimo nismo vidjeli toliko oduševljenje kod kupaca. Reakcije turista, a i domaćih ljudi prve dvije godine tijekom kojih smo naše kamene slike prodavali isključivo u svom dućanu, potaknule su nas da ih plasiramo i na druga prodajna mjesta. Saša je na sebe preuzeo taj dio posla. Za sada imamo 15-ak prodajnih mjesta, od Istre do Dalmacije i dva izvan Hrvatske. Jedno je suvenirnica u samom centru Venecije, a drugo prekrasan dućan delikatesa u Landecku u Austriji, kaže Ana, ističući da to što radi i od čega živi teško može nazvati poslom jer beskrajno uživa u procesu izrade.

Originalni suveniri

- Od ručnog bojanja svake drvene pločice do ispisivanja teksta, slaganja cijele priče, lijepljenja i tako dalje. Ispisujem već poznate citate o ljubavi, prijateljstvu..., ali i svoje kratke tekstove. No najveća inspiracija su kupci i njihove posebne želje. Oni koji ne pronađu već gotovu sliku po želji traže da im napravim onu s njihovim tekstom i motivom. Ili meni osobno opišu odnos kakav imaju s osobom kojoj poklanjaju, i ja im smislim tekst, kaže Ana i dodaje da joj je svaki kupac bitan, pa će sa zadovoljstvom napraviti sve što zamisle, dodavati imena, datume...

- Na kraju krajeva cilj mi je i bio napraviti nešto što će ljudima stavljati osmijeh na lice, a pri tome i zaraditi. Doživjela sam prekrasne situacije. Od bračnog para koji mi se u dućanu rasplakao od sreće ugledavši na sličici stih iz pjesme na koju su plesali prvi ples, do dečka koji je naručio da mu ispišem riječi kojima je zaručio curu i tu večer kad ju je zaprosio darovao joj je tu sliku za uspomenu. Ljudi iz cijelog svijeta na Instagram i Facebook šalju nam fotografije naših slika iz svojih stanova. To je napojnica za dušu. Za sve to puno radimo. Dio poslovnog prostora u kojem ljeti radimo i dio stana pretvorili smo u radionicu. Radnog vremena nema, subote i nedjelje također se radi. Bilo je dana kad smo radili doslovno od jutra do mraka. Nerijetko sam ostajala budna cijelu noć jer je neke narudžbe trebalo završiti. Ali, to je cijena emancipacije rada. Ipak, cijena koju kad u tom istom radu uživaš, plaćaš s osmjehom, kaže Ana.

- Dodaje da uz to što puno rade, mnogo energije ulažu u smišljanje kako proizvod poboljšati, što dodati, promijeniti.

- Primjera radi, dok nismo našli "pravo" ljepilo testirali smo njih desetak. Uz to što je nešto vizualno lijepo, imperativ je da bude kvalitetno, kaže.

Slučaj kopije

Uz sve te lijepe stvari kao što je proces stvaranja i planiranja novih radova i novih proizvoda, ističe da su se susreli i ne toliko lijepim situacijama.

- Naime, ove godine, sad već naš bivši poslovni suradnik kopirao je naše kamene slike do zadnjeg detalja i plasirao ih u prodaju. Od naših natpisa koje je skenirao, do materijala, dimenzije pločice - vizualni identitet potpuno je isti. Srećom, za krađu kao što je ova postoji Zakon o autorskom djelu koji nas štiti. S odvjetnikom već poduzimamo sve potrebne pravne radnje, ističe Ana, osvrnuvši se i na nezaobilaznu temu ovih dana - korona krizu.

Originalni suveniri

- Ona je naravno štetila i našem poslovanju i na čekanje stavila neke veće planove. No, s druge strane dobili smo vrijeme da se posvetimo pokretanju web stranice. U rujnu će biti njezin prvi rođendan i imamo u planu veliko darivanje povodom toga. Na webu   su nam dostupne slike s engleskim, njemačkim i hrvatskim citatima kao i slike koje Saša slika. Original akril na platnu.

Iako nam je i ovaj novi oblik poslovanja jako zanimljiv i uzbudljiv, ipak ništa ne može nadmašiti reakciju ljudi kojoj svjedočite kada direktno od vas kupuju. Tako se nadam da će nam se turistička sezona vratiti u punom sjaju i slobodi, onakva kakva je nekad bila, ističe Ana.

Kad je u pitanju budućnost, s koronom i (nadamo se) bez nje, planovi nisu mali…

- Proizvoditi, proširiti se na prodajna mjesta koja nisu isključivo vezana za turističku sezonu, izvoziti, razvijati internet prodaju. Postati prepoznatljiv hrvatski brend. Postoje naznake da će Saša svojim slikama opremiti jedan poznati hotel u Hrvatskoj. Plan je realizirati sve te projekte i ideje koje imamo. Plan je i dalje beskompromisno stajati iza svog imena. Biti dosljedni, originalni, kreativni. Na kraju krajeva, u samom imenu brenda smo mi. M.a.s. inicijali su naših imena i imena našeg sina, ističe Ana i za kraj dodaje:

- Ako negdje u sebi imate osjećaj da niste na dobrom mjestu u životu, da je vrijeme za promjenu, bez obzira o čemu se radi, poslušajte taj osjećaj. A ako uz to još imate ljude koji su vam podrška, koji vjeruju u vas kao što su moje prijateljice i moja obitelj vjerovali u mene, već u startu ste na dobitku.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter