OBNOVA ISTARSKE ŽELJEZNICE

Butković u Puli: "Raspisan je natječaj za obnovu 50 kilometara pruga u Istri, ukupne vrijednosti 55 milijuna eura"

| Autor: Jelena Milović
(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


Na pulskom željezničkom kolodvoru danas su se, povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri, predstavnicima medija obratili predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te saborski zastupnik Anton Kliman.

HŽ Infrastruktura pokrenula je značajne aktivnosti usmjerene na obnovu pruga koje prolaze Istrom, regionalne pruge od državne granice sa Slovenijom, preko Buzeta do Pule i lokalne od Lupoglava do Raše, koje će u konačnici rezultirati spajanjem istarskih željezničkih pravaca s ostatkom Hrvatske, ali i Europe. Od 144 kilometra pruga, koliko ih ima u Istri, prvotno će biti obnovljeno 50 kilometara od državne granice do Svetog Petra u Šumi, za što je nedavno pokrenuta javna nabava.

U tijeku je i izrada studijskih dokumentacija za cjelokupnu modernizaciju i revitalizaciju obiju pruge, a ulaže se i u obnovu zgrada šest kolodvora, dvaju stajališta te u modernizaciju uređaja na 13 željezničko-cestovnih prijelaza.

(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)

- Danas je uprava Hrvatskih željeznica i dio menadžmenta obišao gradilišta na željezničkoj infrastrukturi u Istri, i kao što znate, HŽ infrastruktura je uz podršku Ministarstva i vlade Republike Hrvatske zadnjih nekoliko godina pokrenula veliki investicijski ciklus na modernizaciji infrastrukture željeznice u Hrvatskoj. Do lani smo imali paradoks da su se ulagale milijarde na glavne pravce, dok su se lokalne i regionalne pruge bile na neki način zbog nedostatka financijskih sredstava zapostavljene. To se sve promijenilo – prošle godine, nakon što su vlada RH te Ministarstvo osigurali kredit od 900 milijuna eura, namijenjen za obnovu lokalnih i regionalnih pruga. Konkretno, za Istru to znači da krećemo u rekonstrukciju 50-ak kilometara pruge od granice sa Slovenijom prema Puli, moderniziramo 13 željezničko cestovnih prijelaza od ukupno 80-ak, ovih dana dovršavamo i obnovu šest kolodvora i dva stajališta te s tim nastavljamo i dalje. U tijeku je i izrada studije za modernizaciju pruga od Lupoglava do Raše i od Buzeta do Pule – sve u svemu, to nisu nikakva obećanja, radovi su krenuli, natječaji su u tijeku, a ove godine planiramo zbog uvrštenja željeznica Istre odnosno koridora preko Učke do ostatka u TEN-T mreži napisati projektni zadatak i objaviti natječaj za izradu dostudijske dokumentacije spoja Istre na ostatak željezničke infrastrukture Republike Hrvatske, rekao je Ivan Kršić.

(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)

- To je kontinuirani dijalog između nas koji vodimo određene politike u Istarskoj županiji kao saborski zastupnik, ministra te predsjednika uprave HŽ infrastrukture, da smo na neki način zaokružili nešto što smo krenuli realizirati prije tri godine, kad smo potpisali sporazum o izradi studije kakva bi trebala izgledati istarska željeznica kad se bude počela rekonstruirati odnosno revitalizirati. Današnji posjet predsjednika uprave HŽ infrastrukture i ministra na ovom pravcu 60 kilometara od slovenske granice do Svetog Petra u Šumi, i to je prvi dio rekonstrukcije pruge gdje će se podignuti brzina i sigurnost, i ono što sigurno svi građani u istarskoj županiji žele, a to je da imaju sigurnu, brzu i ekološku prugu za unutarnji promet unutar same županije, a isto tako i povećati efikasnost i komoditet prijevoza i za sve one koji dolaze kao turisti i kao namjernici u Istru. Kao saborskog zastupnika, to me izuzetno veseli, istaknuo je Anton Kliman.

(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)

- Činjenica je da danas, nakon svih velikih infrastrukturnih projekata u cestovnoj infrastrukturi, kojih ima jako puno u Istri i Primorsko-goranskoj županiji, prvenstveno mislim na drugu cijev tunela Učka, dovršetak Istarskog ipsilona, cestu D403 u Rijeci… Autocestovnu infrastrukturu uglavnom smo izgradili, ostalo je još nekoliko dionica, što se tiče lučke infrastrukture, u smislu obnova luka jako puno je napravljeno u posljednje vrijeme, a ono na što ćemo se koncentrirati u narednom razdoblju je obnova i izgradnja željezničke infrastrukture. Ulaganja u željezničku infrastrukturu sada su već oko milijardu i pol eura, pretežno na glavnim koridorima, a ono što smo osigurali, najprije izmjenom TNT uredbe, što je ključan dokument da Hrvatska dođe na četiri koridora, tu je još čitav niz lokalnih i regionalnih mreža koje su ušle u tu TEN-T uredbu, i tu smo stvorili okvir da i te projekte možemo lakše financirati. Paralelno s tim mi smo krenuli u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u ukupnom iznosu od 900 milijuna eura za obnovu lokalnih i regionalnih pruga, i iz tog dijela je raspisan natječaj za obnovu 50 kilometara pruga u Istri, ukupne vrijednosti 55 milijuna eura, za što smo osigurali sredstva iz EIB-a, tako da paralelno s ovim ulaganjima koja sad već traju, od obnove kolodvora, željezničko cestovnih prijelaza, idemo i u obnovu istarske željeznice. To smo najavljivali, i to će zapravo obilježiti naredno razdoblje, ne samo u Istri, već u cijeloj Hrvatskoj, kad govorimo o prometnoj infrastrukturi, istaknuo je ministar Butković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter