MARSOVO POLJE

Pulska roto garaža jedinstvena je u Hrvatskoj: Tu će se moći i rezervirati parking mjesto putem aplikacije

| Autor: Milan Pavlović
(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)


Početak rada bio je planiran nešto ranije, no uz situaciju koja već dulje vrijeme karakterizira kretanja u građevinskom sektoru, kao i opskrbne lance, bilo je potrebno predvidjeti nešto dodatnog vremena i strpljenja. Riječ je o prvoj hrvatskoj rotacijskoj garaži koja je uspješno instalirana, a ovih dana i uspješno testirana na parkiralištu Marsovo polje, nedaleko od zgrade Croatia osiguranja. U centru Pule u kojem je nedostatak parkirnog prostora, pogotovo u ljetnim mjesecima, već desetljećima kronična dijagnoza, ovim će projektom biti "stvoreno" trideset novih parkirnih mjesta koja će već za nekoliko dana biti na raspolaganju Puljanima i gostima u gradu.

Parkiralište "u zraku"

Svjesni činjenice da zbog vrlo ograničenog prostora koji im je na raspolaganju broj parkirnih mjesta ne mogu povećati uređenjem novih površina, u Pula parkingu su posegnuli za inovativnim rješenjem - parkiralištem "u zraku", a neobična konstrukcija koja će to omogućiti izazvala je brojne reakcije Puljana i privukla značajnu pozornost domaćih, ali i stranih medija.

Mišljenja su vrlo oprečna; neki ne mogu dočekati trenutak kada će moći parkirati na inovativnom rotacijskom parkiralištu, dok drugi, osim što prigovaraju na račun estetike takvog zahvata u prostoru, sumnjaju u njegovu sigurnost. Testove koje mora proći da bi mogla biti puštena u rad, rotacijska garaža polaže "kao od šale".

Na terenu zatekli zamjenika rukovoditelja javnih parkirališta Manuela Brumnića, koji budno prati svaki korak ovog projekta i brine o tome da sve teče što je moguće lakše i bez zastoja.

- Kao što vidite, već neko vrijeme sve je instalirano i ono što radimo u ovoj fazi su zadnje kontrole i testiranja kako bi bili sigurni da je garaža spremna za korisnike. Jučer smo tako zbog atestiranja dizala testirali sva tri sustava pod punim opterećenjem, odnosno isprobali funkcioniranje u uvjetima maksimalno popunjenog kapaciteta kad je na vertikali zauzeto svih deset parkirnih mjesta. Sve je prošlo bez problema. Sve je spremno za tehnički pregled koji će biti obavljen do kraja ovog tjedna, najavio je Brumnić.

U narednim tjednima, najavljuje, postojeća konstrukcija bit će obložena i odgovarajućom fasadom tako da svi koji metalni kostur garaže doživljavaju kao "prst u oko" mogu biti mirni.

- Nikad nije ni bilo zamišljeno da garažu pustimo ovakvu kakva je sada. Bilo je različitih ideja i viđenja kad je u pitanju obloga koja bi najviše odgovarala okruženju. Jedno od rješenja bila je zelena fasada u koji bi bili uklopljeni okomiti zeleni vrtovi, no ona zahtijeva navodnjavanje i još neke pretpostavke čija je realizacija problematična na ovom parkiralištu. Na kraju smo rješenje pronašli kod nagrađivanih pulskih arhitekata. Vjerujem da svi biti zadovoljni jer se radi o oplati koja se savršeno uklapa u vizuru ovog dijela grada, kazao je Brumnić.

Cijena kao u prvoj zoni

Podsjetio je da je odluka o nabavci i postavljaju rotacijske garaže donesena jer se radi o konstrukciji koja je lako može demontirati i montirati u nekom drugom djelu grada, ako ovdje više ne bude potrebe za njome.

- Ovim projektom dobili smo mogućnost da na bilo kojoj lokaciji u gradu relativno brzo i jednostavno povećamo kapacitet parkirališnih mjesta. Naglasio bih da je, što zbog konzervatorske zaštite, a što zbog povijesnog razvoja grada, to zapravo i jedini način da na jednoj lokaciji značajno povećamo broj parkirnih mjesta blizu centra grada, rekao je Brumnić.

Idućeg tjedna predviđen je početak besplatnog testiranja garaže za građane, a nakon što bude uvedena naplata, cijena sata parkiranja bit će jednaka onoj za prvu zonu - euro na sat u zimskom, te 1,60 u ljetnom periodu.

U odnosu na "klasična" parkirna mjesta zgodna mogućnost koju pruža garaža je rezervacija parkirnog mjesta putem aplikacije.

Može primiti i velike i teške aute

Automobili će na novoj rotirajućoj garaži u zraku biti u potpunosti sigurni i zaštićeni, što osigurava izvedba, ali i testiranja koja su pokazala da može sigurno izdržati udare vjetra i od nekoliko stotina kilometara na sat.

Garaža visoka je 14,5, široka 17,5 a duboka 7,5 metara. Može primiti automobile do dva metra visine i dvije i pol tone težine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter