ADRIS CUP OD ČETVRTKA DO NEDJELJE

SVJETSKI JEDRILIČARSKI SPEKTAKL 44CUP: Specijalne jedrilice stigle u dijelovima i sastavljene u Rovinju. Podsjećaju na BRODOVE DARTH VADERA

| Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ
Jedrilice su sastavljene u Yacht servisu Nauticar (N. ORLOVIĆ-RADIĆ)

Jedrilice su sastavljene u Yacht servisu Nauticar (N. ORLOVIĆ-RADIĆ)


Jedrilice su prave crne ljepotice koje izgledom i dizajnom podsjećaju na brodove Dartha Vadera, čuvenog lika popularne kulture iz Ratova zvijezda. Sve su identične i građene prema istim pravilima

 

U uvalu Porton Biondi prije tjedan dana stigle su jedrilice u kojima će se ploviti na regati Adris 44Cup, što se od četvrtka 30. svibnja do nedjelje 2. lipnja održava u rovinjskom akvatoriju. Riječ je o jednom od najatraktivnijih jedriličarskih natjecanja na svijetu, koje će se u Rovinju održavati povodom otvorenja Grand Park hotela i ACI marine. Jedrilice su prave crne ljepotice koje izgledom i dizajnom podsjećaju na brodove Dartha Vadera, čuvenog lika popularne kulture iz Ratova zvijezda. Došle su u kontejnerima, a sastavljene su u Rovinju.

- Za sastavljanje broda bilo je potrebno sedam dana. Naravno, prije sastavljanja brodovi su rastavljeni u kontejner od 40 stopa (12,2 metra) koji se, ovisno o prilici, može transportirati šleperima ili brodovima diljem svijeta, objasnio nam je Hrvoje Bulešić, jedan od organizatora regate, dodavši da se prilikom smještaja u kontejner brod rastavlja na dva dijela, te da isti princip vlada i za jarbole.

- Sama jedriličarska serija 44Cup funkcionira poput rock benda koji ide na koncerte po svijetu. Prvo dolazi takozvani "shore team" koji sastavlja i rastavlja brodove, a jedriličari dolaze dva ili tri dana ranije. Ovo je takozvana "one design" klasa koja se zove RC44, dodaje Bulešić.

Jedan dizajn

"One design" znači da su svi brodovi identični i građeni prema istim pravilima. Podrazumijeva se da je duljina jedrilice 13,35 metara, širina 2,75, a težina 3.560 kilograma. Zanimljiv je i podatak da je maksimalna težina posade 680 kilograma, što znači da je prosjek oko 75,5 kilograma, pa ukoliko netko odskače od prosjeka, drugi moraju biti mršaviji. Bulešić ističe i da je visina jarbola 22 metra, a površina glavnog jedra 70 kvadratnih metara. Uz glavno, tu je i genaker-jedro, koje se koristi pri jedrenju niz vjetar i njegova je zapremnina 170 kvadratnih metara. Inače, sama je jedrilica izgrađena od karbona i vrlo je brza i pokretljiva.

- Jedriličarska Formula 1 ove se godine vraća kao Adris44 Cup, kako bi uveličala otvaranje luksuznog hotela Grand Park Hotel Rovinj i ACI-jeve marine s pet sidara. Ovog će tjedna rovinjskim akvatorijem ponovno jedriti osvajači American's Cupa, kao i višestruki olimpijski pobjednici kao što su Ed Baird, Tom Slingsby i Iain Percy, koji je zbog svojih sportskih uspjeha dobio viteško odlikovanje britanske monarhije, kaže Vanja Mohorović, stručna suradnica u marketingu Maistre, hotelske kuće pod kapom Adrisa koja je organizator ovog spektakla.

Bogata povijest

44Cupom vrhunsko jedrenje u Rovinj ne dolazi prvi put, već se u njega vraća. Povijest jedriličarskih natjecanja u Rovinju duga je 32 godine. Sve je započelo 1. travnja 1987., kad je objavljeno da će u istarski biser stići najveća imena svjetskog jedrenja koja su samo nekoliko mjeseci ranije završila nastup na America's Cupu, najstarijem svjetskom natjecanju. America's Cup startao je još 1851. godine pod sloganom "There is no second place" (Ne postoji drugo mjesto). U rovinjski su akvatorij 1987. godine na ACI Match Race stigli pravi jedriličarski kapitalci - Harold Cudmore (Irska), Hubert Raudaschl (Austrija), Pele Petterson (Švedska) i Pierre Fehlmann (Švicarska). Narednih osam godina rovinjsko je morsko igralište postalo poligon za najveće svjetske zvijezde, dok su Rovinj, Istra i Hrvatska uvrštene na svjetsku jedriličarsku mapu kao stalna postaja.

Sjajna organizacija, vrhunski uvjeti na moru, bogat društveni život i gostoljubivost domaćina bili su temelj koji je Rovinju osigurao mjesto među prestižnim jedriličarskim destinacijama.

- Regate koje su tijekom godine organizirane u Istri bile su začetak profesionalnih jedriličarskih serija kakve danas postoje u svijetu. Rovinjske "evente" pohodili su jedriličari koji su nešto kasnije postali sportaši koji su mijenjali povijest jedrenja. Jedan od takvih bio je Russell Coutts, čovjek koji je postao najtrofejniji jedriličar America's Cupa, s pet osvojenih naslova. Ako ćemo se baviti usporedbama, onda je Novozelanđanin tijekom karijere bio ekvivalent Messija u nogometu. Coutts je 1991. godine pobijedio na svom premijernom nastupu u Rovinju, a ljubitelji jedrenja posebno pamte tu godinu jer je to bila prva regata u samostalnoj Hrvatskoj i pravi festival zvijezda. Tad su nastupila prva tri imena sa svjetske ljestvice: Chris Dickson, Peter Gilmour i Russell Coutts. Match Race bila je jedriličarska Liga prvaka, prisjeća se Vanja Mohorović.

Nastavak rovinjske jedriličarske bajke dogodio se 2011. i 2012. godine, kad su pod pokroviteljstvom Adris Grupe održani Adris RC44 Cup, a potom i Adris RC44 World Championship. I tad je nastupio Russell Coutts, a uz njega Paul Cayard, Cameron Appleton, Ray Davis, Larry Ellison, James Spithill, Markus Wieser i Terry Hutchinson.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter