MORSKI FERRARIJI

POGLEDAJTE VELIKU FOTOGALERIJU / VELEBNA JEDRA U ROVINJSKOM AKVATORIJU: Prvi put u Hrvatskoj održana regata Clubswan 36

Novi projekt ACI-ja spaja bogatu ACI-jevu tradiciju organiziranja regata, Jadran kao sjajnu jedriličarsku destinaciju i najmodernije jedrilice ClubSwan 36 u jedinstveno iskustvo jedrenja u Hrvatskoj

| Autor: Doria MOHOROVIĆ


Rovinjski akvatorij posljednjih nekoliko dana krasila su velebna jedra sudionika prve regate ClubSwan 36 održane u Hrvatskoj. Realizirana je u organizaciji ACI-ja i ACI Saila te uz podršku rovinjskog Jedriličarskog kluba Maestral i Nautor's Swana, proizvođača luksuznih jedrilica.

Riječ je o novom projektu ACI-ja koji spaja bogatu ACI-jevu tradiciju organiziranja regata, Jadran kao sjajnu jedriličarsku destinaciju i najmodernije jedrilice ClubSwan 36 u jedinstveno iskustvo jedrenja u Hrvatskoj.

Danas je ekipa Glasa Istre imala priliku prisustvovati posljednjoj navigacijskoj utrci i izbliza vidjeti sve zahtjevne situacije s kojima se natjecatelji hvataju u koštac tijekom regate. Šest jedrilica s timovima iz cijele Europe zaplovilo je otvorenim morem na trasi od Sv. Eufemije do svjetionika Sv. Ivan, dugoj oko dva kilometra. Iako je ovog puta nedostajalo vjetra, ove jedrilice inače mogu postići brzinu od čak 14 čvorova.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Brodovi ClubSwan 36 koje krasi najmodernija tehnologija, često se uspoređuju s Ferrarijem. Svih šest jedrilica na kojima se plovilo tijekom regate potpuno su iste. Naime, ClubSwan 36 ACI Cup je one-design regata, čime svi sudionici imaju jednake uvjete. Na skoro 11 metara duljine (36 stopa) finski jedriličarski stručnjaci izradili su najnapredniji brod na svijetu u svojoj klasi, isključivo napravljen za regate.

Ivan Kljaković Gašpić, jedan od najpoznatijih hrvatskih jedriličara i voditelj projekta u ACI Sails, zadovoljan je rezultatima sezone, ali kaže da se još uvijek osjete posljedice pandemije koja je odgodila velik broj regata. No, najavljuje velike planove za iduće dvije sezone.

(Snimio Milivoj Mijošek)

- Veseli me što smo napokon uspjeli organizirati ovaj event, koji je bio zacrtan već lani, za početak sezone, pa je odgađan za kraj i naposljetku otkazan. Ove smo ga godine odlučili organizirati krajem sezone, što je zbilja ispalo super i pokazali smo zašto je to sve skupa uopće i pokrenuto. Naša je vizija za sljedeću sezonu, koja je vrlo realna, da sve brodove u paketima s posadama stranaca iznajmimo za cijelu ClubSwan ligu, a zadnja regata u sezoni, koja će ujedno biti Europsko prvenstvo cijelog ClubSwan 36 The Nations League, održat će se u Rovinju od 4. do 8. listopada. To će biti prva ozbiljna prava velika Swanova regata u Hrvatskoj, a ovo je sada samo pokazni event, da se vidi da možemo i znamo, kaže Kljaković Gašpić.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Ističe da su bitnu ulogu u organizaciji imali lokacija i prostor, vremenski uvjeti na moru, prekrasno domaćinstvo svih Istrijana i sposobnost ljudi da se interno može organizirati ovakva regata.

- Posebno sam ponosan što u cijelom ovom događaju koji je poprilično kompleksan, ne sudjeluje niti jedna firma izvana, već sve radimo praktički sami. To je naš tim od 10-ak ljudi, zajedno s ekipom iz uprave ACI-ja, ACI Saila, ACI marine Rovinj, uz pomoć mladih jedriličara, što iz rovinjskog JK Maestrala, što iz splitskog Labuda te kluba Briva iz Biograda na Moru, kaže Kljaković Gašpić.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Napominje da su započeli suradnju s Pomorskim fakultetom u Splitu, da dio terenske i praktične nastave studenti na smjeru Jedrenje i pomorske vještine odrade na brodovima ACI Sailsa. "I transfere brodova odrađuju studenti zajedno s profesorima. ACI vjeruje u mlade snage i ulaže značajne napore da im omogući rad u ovoj uzbudljivoj branši i osigura ostanak u Hrvatskoj", kaže.

Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja, napominje da je cilj partnerstva s Nautor's Swanom bio dovesti ovu vrst klijenata i brodova u Hrvatsku, u sklopu razvoja elitnog turizma. Kaže da je ova regata jedan od iskoraka koji hrvatski turizam treba, stoga je i razumljivo da se održava u Rovinju, u obnovljenoj marini koja priča sasvim novu priču oko podizanja kvalitete nautičkog turizma u Hrvatskoj. Priču o ACI-ju i jedrenju dodatno su pojačale i tri regate prestižne klase RC44 koje su u Rovinju održane 2011., 2012. i 2019.

(Snimio Milivoj Mijošek)

- Trend u jedrenju, za razliku od Match Racea koji je to nekad bio, danas su vlasnički brodovi. Vlasnici sada žele upravljati njima, a nekad su to radili profesionalci. Regata RC44 održana 2019. godine, kada je bilo i otvorenje marine, pokazala je potencijal i destinacije i svega ostalog potrebnog za ovakav događaj, konstatirao je Pavić.

Riječanin Davor Perović, jedan od dvojice Hrvata koji su sudjelovali u regati, ujedno i predsjednik regate Fiumanke, došao je priskočiti u pomoć i priključio se njemačkom timu na jedrilici. Kaže da se rado odazvao pozivu s obzirom da su ACI i Fiumanka u stalnoj suradnji.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter