Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke naslovljen "Mediteranska trilogija" izveden je u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula.
Ovu trilogiju čine "Pulcinella" Pergolesija-Stravinskog u koreografiji Giovannija Di Palme, "Poslijepodne jednog fauna" Claudea Debussyja u koreografiji Maše Kolar i Ravelova "Španjolska rapsodija" u koreografiji Filipea Portugala.
Prva baletna premijera ove sezone riječkog kazališta bavi se prevođenjem partitura velikih skladatelja poput Stravinskog, Pergolesija, Debussyja i Ravela u kompozicije i ritmove raznovrsnog pokreta i plesa, gdje su predstavljena tri različita plesna rukopisa.
Publika je dugotrajnim aplauzom pozdravila izvedbu ove iznimne plesne predstave, a zahvaljujući suradnji pulskog i riječkog kazališta i Puljani mogu uživati u vrhunskim ostvarenjima.
Nevjerojatna lakoća pokreta plesača, sugestivne plesne priče, uz prekrasnu glazbu omogućili su večer za pamćenje.
"Pulcinella" proizlazi iz stereotipa klasičnog baleta i prelazi u pantomimu commedie dell’arte. Kao i u originalnoj verziji, koreografija donosi priču o Pulcinelli, figuri talijanske commedije dell’arte, o njegovoj djevojci Pimpinelli i četvero prijatelja. Priča o ljubavi i ljubomori razvija se, a plesna priča vrlo uvjerljivo prati tijek radnje.
Simfonijska pjesma "Preludij za poslijepodne jednog fauna" Claudea Debussyja jedno je od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća i vječna inspiracija koreografskim kreacijama, a nastala je kao slobodna interpretacija stihova simbolista Stéphanea Mallarméa.
Raskošni plesni pokreti, bogatstvo plesnog jezika, čine bit ovoga dijela predstave.
Trilogija je imala sugestivnu završnicu u Ravelovoj "Španjolskoj rapsodiji" novog koreografskog imena europskih pozornica, a to je Filipe Portugal.