Riječ je o suvremenom iščitavanju najpoznatijeg Danteovog djela u godini kada se obilježava 700. obljetnica od njegove smrti, gdje je, osim glavne strukture "Pakla", predstavljena i paralelna priča o paklu koji proživljavaju brojna djeca diljem svijeta, od raznih vrsta nasilja, psihičkog i fizičkog, od iskorištavanja maloljetničkog rada, ratova, bolesti i siromaštva
Dok je u Zajednici Talijana tijekom cijelog dana održan znanstveni skup posvećen Danteu, u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula u subotu navečer gostovao je Ariston Proballet Sanremo s predstavom "L'Inferno".
Riječ je o suvremenom iščitavanju najpoznatijeg Danteovog djela u godini kada se obilježava 700. obljetnica od njegove smrti, gdje je, osim glavne strukture "Pakla", predstavljena i paralelna priča o paklu koji proživljavaju brojna djeca diljem svijeta, od raznih vrsta nasilja, psihičkog i fizičkog, od iskorištavanja maloljetničkog rada, ratova, bolesti i siromaštva.
Vrlo uigrani plesači kroz dojmljivu, slikovitu koreografiju prikazivali su na vrlo zoran način najvažnija obilježja Pakla, ali u verziji koja na najbolji mogući način prikazuje atemporalnost ovoga djela viđenog u suvremenom obliku, gdje je ova plesna predstava posvećena svoj djeci ovoga svijeta koja proživljavaju neku vrstu pakla.
Glazbu potpisuju Bryan Guerra i Philip Glass, a koreografiju Marcello Algeri, dok je glas naratora onaj poznatog pulskog glumca Luke Mihovilovića. Igraju članovi ansambla Ariston Proballet Sanremo.
Svi tekstovi kazivani uživo preuzeti su iz "Pakla", što je u biti i jedno od najvećih književnih djela talijanske i svjetske književnosti.
Grandioznost teksta, danas relevantnija nego ikad, omogućuje da se ova predstava-balet uklopi u umjetnički i kulturni krug namijenjen školama i čitavoj javnosti. Suvremena je to reinterpretacija Danteova "Pakla", kroz odabir glavnih tema najbližih i najznačajnijih današnjem životu.
Predstava-balet, poput izvornog djela, nije tek prikaz zagrobnog života, već panorama zemaljskog društva, ističući, kako je navedeno u najavi "zla koja ga neprestano prate, osobito prema najnevinijim žrtvama: djeci".
Gledatelj je već od prve slike uveden kroz "vrata" televizije i interneta u paklenu atmosferu kako bi se stvorila potrebna napetost za ovaj odraz, odnosno prikaz svijeta. Na trenutke tjeskobna glazba izvrsno to i dočarava i pravi je "put" u "Pakao". Na kojigod to način čitali i promišljali.
Iz ansambla su istaknuli da je "umjetnički odabir Pakla diktiran potrebom da se patnja čovječanstva predstavi u sadašnjem ponižavajućem smjeru, gdje požuda postaje slika prostitucije i pedofilije, nasilje slika rata i kršenja ljudskih prava prema djeci i dječjem radu, a sve teme obrađene su suptilnom satirom".
Poznato je da je Dante, premda je kazivao riječi osude ljudima, isticao i nadu u moguće iskupljenje kroz pravdu, slobodu, istinu, mir, hrabrost, odanost, toleranciju, ravnotežu, mudrost i red.
Sve je to vrlo zorno u ovome ostvarenju. Struktura baleta je vrlo narativna, štoviše, više narativna nego deskriptivna i uz video-naraciju vrlo dobro iščitava probleme modernog svijeta u korespondenciji s Danteovim vremenom, pokazavši još jednom koliko je Dante bio ispred svoga vremena i koliko je bio pronicljiv u svojim razmišljanjima.
Svakako, pohvale zaslužuju vrsni plesači, koji su bili i poput svojevrsnih neverbalnih naratora vrlo uživljenih u društvenu komponentu koja je rezultat po(r)uke ovoga plesnog d(i)jela.