Budući da je zaborav jezovito brz i briše sva naša sjećanja, ljude koje poštujemo volimo, cijenimo za života, a nadasve poslije toga, trebali bismo sjećanjima osvježavati tijekom naših i tuđih godina. Jer, naše naslijeđe sjećanja govori o vertikali, o identitetu jednog grada koji poštuje i voli umne, pametne, sposobne i iznimno velike u svojim mikro sferama, istaknula je Gorka Ostojić Cvajner
"Marina je u našim životima bila nešto više od keramičarke, skulptorice, nemirne osobe, rokerice, kraterice, istraživačice, pedagoginje, lutalice, poetese, krasnog čovjeka; bila je komad mesa, komad nutrine, komad svega. Željela bih samo jedno: budući da je zaborav jezovito brz, i briše sva naša sjećanja, ljude koje poštujemo volimo, cijenimo za života, a nadasve poslije toga, trebali bismo sjećanjima osvježavati tijekom naših i tuđih godina.
Jer, naše naslijeđe sjećanja govori o vertikali, o identitetu jednog grada koji poštuje i voli umne, pametne, sposobne i, na neki način, u svojim mikro sferama, iznimno velike. U to ime, za ne-zaborav, Marini u čast naše misli, naša sjećanja i ljepota tih trenutaka koje smo radno, prijateljski, suradnički provodili s njom. Sve u ime nezaborava, nadahnuto je rekla povjesničarka umjetnosti Gorka Ostojić Cvajner prilikom preksinoćnjeg otvorenja retrospektivne izložbe nedavno preminule umjetnice Marine Orlić u novim prostorijama HDLU-a Istre u Zagrebačkoj ulici. Izložbu je organizirao HDLU Istre uz potporu Istarske županije i Grada Pule.
Umjetnost je promišljala životom
Marina Orlić bila je energična i temperamentna osoba; znala je motivirati ljude oko sebe. Umjetnost je promišljala svojim životom i djelom. Vrijedi ponoviti riječi akademskog slikara Roberta Pauletta izrečene na komemorativnom skupu nedugo nakon njena odlaska prije nepuna četiri mjeseca, kada je predsjednik HDLU-a Istre Milan Marin i najavio ovu retrospektivnu izložbu.
- Njeni radovi nude toplinu srca. Znatiželjna i razigrana, nakon što je savladala keramiku, predala se istraživanju drugih tehnika, u kamenu, drvu, žici, crtežima, tuševima, uljanim slikama. Plemenita duha, uvijek je bila mlada, djevojka s divljim srcem. Njen je temperament bio fascinantan. Bila joj je važna društvena zbilja, a s ovim našim vremenima postajala je sve usamljenija i tužnija. U dvije riječi, njenu umjetnost u kontinuitetu vežu humor i sjeta. Marina će nam svima nedostajati, kazao je tada Pauletta.
Branimir Johnny Štulić, ponajbolji kantautor širih prostora, posvetio je Marini Orlić za njenih zagrebačkih studentskih dana istoimenu pjesmu na albumu "Azra" iz 1980 godine, a koja slijedi nakon "Krvave Meri" na B- strani LP-a
Bogat opus i raznoliki interesi
Kao samostalna umjetnica Marina Orlić (1958. - 2019.) bavila se keramikom, skulpturom i slikarstvom. Autorica je skulptura i drugih radova izloženih u Medulinu, Pomeru, Puli i Mostaru. Njeni radovi nalaze se u nekoliko javnih i privatnih zbirki umjetnina, zastupljeni su i u knjigama.
Organizirala je i vodila keramičke radionice za djecu i osobe s posebnim potrebama. Kao članica Kratera - centra za oblikovanje keramike, u partnerstvu sa Školom primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli, organizirala je i vodila keramičke radionice za učenike Kiparskog odjela. Kao članica ekipe pulskog Sajma knjige, kreirala je skulpture za nagrade Kiklop i "Dr. Ivo Borovečki". Bila je stručna suradnica na restauracijama zidnih slika na spomenicima kulture u Istri. Članica i suosnivačica nekoliko neprofitnih organizacija u kulturi.