HUIU GALERIJA

Izložba Dorijana Šiška otvorena do 8. travnja: Pandemonij inspiriran oazama mreže

| Autor: Mladen Radić
(HUIU)

(HUIU)


U Galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika otvorena je izložba Dorijana Šiška "Pandemonij inspiriran oazama mreže", što je prva ovogogodišnja izložba nastala u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom, a ta suradnja traje već devet godina.

O izložbi je ispričala kustosica Irena Borić koja je naglasila da se izložba može na neki način gledati kroz perspektivu grafičkog oblikovanja koja je za Šiška samo jedan od segmenata njegove prakse. On je član dva kolektiva, a jedan od njih Nimaš Izbire je kolektiv koji okuplja različite kako glazbenike, tako i DJ-e te grafičke dizajnere. Formirali su se na ljubljanskoj sceni zato što im muzika koja ih je zanimala nije bila nigdje dostupna pa su krenuli organizirati glazbena događanja u isto vrijeme radeći na dizajnu tekstilnih predmeta zbog čega se ovdje mogu vidjeti šalovi i majice, a tu su i naljepnice kojima su se događaji promovirali, kao i plakati nastali za događanja Nimaš Izbire. Kao što je specifična glazba, tako su specifični i ti plakati kao i estetika koju Šiško koristi inspiriran tim fenomenima digitalne kulture.

(HUIU)(HUIU)

Kolektiv Nimaš Izbire je u suradnji s 34. Grafičkim bijenalom Ljubljana Iskra Delta izdao prvu glazbenu kompilaciju u povijesti grafičkog bijenala, a njezin je vizualni identitet osmislio Šiško.

S druge strane, tu je i kolektiv Freštreš, odnosno svježe smeće kako se prikladno zove.

(HUIU)(HUIU)

- Smeće u smislu toga da su jednostavno fascinirani vernakularnim dizajnom, kojeg srećete i možda vam se uopće ne čini niti lijep, niti zanimljiv, a upravo je to ono što ih zanima. I riječ je o kolektivu u kojem su i ilustratori, umjetnici i performeri. Dosta se bave i scenografijom i konkretnim instalacijama. Zato ovdje nismo baš izlozili ništa njihovo jer bi bilo prekompleksno. Šiškov angažman u tom kolektivu opet je inspirativan upravo za specifičnu estetiku koju ćete moći pratiti u njegovim radovima ističe Borić. Tu su i video-igre koje Šiško koristi kao medij.

- Njemu nije poanta da video-igra ima nekakav cilj, nego mu je više zanimljivo što s video-igrom kao medijem može reći. Dakle, koristi je, kao što neki koriste kiparstvo ili slikarstvo. Ovdje među ostalim možete vidjeti tri trailera za video-igre koje su bile umjetničke instalacije, nabrojala je Borić. U jednoj od knjih igrači se kreću kroz Danteove kibernetičke krugove pakla i moraju vrištati da bi pratili tu jednu dušu.

Zato se može sa starim Kempston joystickom (ili nekom njegovom verzijom) odigrati platformsku ugru "Super poster boy" u kojoj se Šiško referira na vrlo specifične uvjete rada jednog grafičkog dizajnera te je cilj dizajnirati što više postera. Kada ih dizajnirate dovoljan broj onda ste zapravo pobjednik i to je prikazano na duhovit način.

Tri rada nose naziv "Burnout" što se referira na izgorenost u kojoj se nalazi neko tko cijelo vrijeme previše radi.

(HUIU)(HUIU)

- Zato vam vjerujem da je mnogima u prekarnim uvjetima u kulturi vrlo poznato, napomenula je Borić. Tu su i razglednice koje se nadovezuju na to, kao i posljednji plakat koji nastaje za jedan glazbeni festival u kojem su zamolili poznate dizajnere iz Ljubljane da im plakate naprave besplatno.

- Dorijanov odgovor na to je bio da "besplatan rad zapravo nema povjerenja u sadržaj", citirala je kustosica.

Šiško se okupljenima samo kratko zahvalio, kako posjetiteljima tako i organizatorima, a kako izgleda sve što je on izložio može se vidjeti i isprobati do 8. travnja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter