- To nije pošteno, uzdahnula je Miranda nakon što je u pulskom kinu Valli odgledala dokumentarac o životu velikog, dramatično preminulog dizajnera Alexandera McQueena.
- Kako to misliš?, upitala je Vera.
- Pa to, sve što je najljepše, toga više nema. Prvo McQueen, a onda sve te njegove haljine, ostavljene da čame u muzeju, na nemilost moljcima, kazala je, prisjetivši se McQueenove fantastične revije Platonova Atlantida iz 2009. godine, održane samo nekoliko mjeseci prije dizajnerove smrti. Bila je to revija nad revijama, u kojoj manekenke izranjaju iz neke druge dimenzije, svijeta oceana koji je čovjek nastanio nakon što je ostavio pustoš na Zemlji. Stopala su im sapeta u platforme koje podsjećaju na spravu za mučenje, frizure strše poput hridi, a s haljina vrišti uznemirujući print, nešto što podsjeća na rep kobre i gubicu Predatora.
- E, da. Sva ta ljepota ostala je zarobljena u muzeju. Umjesto da se te haljine vrate u život, na ulicu, da prošeću gradom, još je jednom uzdahnula Miranda. Dobro, one neudobne štikle nisu za u grad.
- Hoćeš reći da tebi daju jednu, neuvijeno će Vera.
- Pa da. Uostalom, i Suzy Menkes je, nakon 42 godine zatočeništva, dala na aukciju 80 kutija svoje garderobe, podsjetila je Miranda.
- Tko?
- Pa Suzy Menkes, modna urednica. Rekla je da odjeća treba ponovno živjeti, uveseljavati nekog drugog, prošetati na suncu, a ne čamiti zatočena u kutiji.
- Aaaa, s razumijevanjem će Vera.
Mirandu je ustvari brinulo što će se jednog dana, kad bude prepuštena ilovači, dogoditi s njenih stotinu haljina. I još toliko parfema koje neće stići potrošiti ni u iduća dva života. Bilo bi joj žao da trunu u vlažnoj raki.
- Ja sigurno neću dati izgraditi mauzolej da bi moje haljine nastavile živjeti onkraj života, rekla je s nemalom dozom gorčine.
- Pa zar ti neće biti svejedno šta će biti s haljinama?, nezainteresirano je upitala Vera.
Miranda je malo razmislila, a onda odgovorila: "Ipak to nije pošteno". Nije željela razmišljati o tome što će se dogoditi jednog dana. Kontala je što bi sutra mogla izvaditi iz dubine ormara. Možda onu plisiranu s printom. Ili crnu, dramatičnu poput McQueena. U svakom slučaju, nešto treba učiniti. Haljine treba prepustiti životu prije konačnog prepuštanja sudbini.