Negativni utjecaj koronavirusa na automobilsko tržište još nije vidljiv, pa je broj registriranih novih automobila u veljači 2020., u usporedni s veljačom 2019., ipak (malo) porastao…
Prema statistikama agencije Promocija Plus, u veljači ove godine na našem je tržištu registrirano 3588 novih vozila, što je porast od 1,2 posto, u usporedbi s 3547 u veljači 2019.
Premda od toga manje tek 30-ak posto otpada na privatne kupce, a ostalo kupuju rent-a-car tvrtke, državne institucije i tvrtke, privatni poduzetnici, a (najmanje) četvrtina završi u reeksportu, bolje je ikakvo povećanje nego nikakvo.
Najuspješnija je marka Škoda, sa 636 registriranih novih automobila i tržišnim udjelom od 17,73 posto. Drugi je Volkswagen (540, 15,05 posto). Te dvije marke, dakle, u veljači su pokrile 32,78 posto hrvatskog težišta. Dakle, svaki treći registrirani novi automobil u veljači bio je marke Škoda ili Volkswagen.
Kad se tome pridodaju Seat (159, 4,43 posto), na 10. mjestu, i Audi (102, 2,84 posto), tradicionalno najuspješnija marka, koncern Volkswagen je na HR tržištu u veljači ostvario udio od čak 40,05 posto!
Uspjeh koncern Volkswagen, ali svakako i ekipe iz tvrtke Porsche Croatia. koja ga zastupa u Hrvatskoj potvrđuje i uvjerljivo prvo mjesto modela Škoda Octavia, i to odlazećeg jer je već
predstavljen novi model. Češka je limuzina je uvjerljivi bestseller, s 342 registrirana modela.
Na trećem mjestu među markama je Renault (230, 6,41 posto), četvrta je Dacia (207, 5,77 posto), peti Suzuki (185, 5,16 posto), šesta KIA (184, 5,13 posto), sedmi Fiat (180, 5,02 posto), osmi Hyundai (179, 4,99 posto), deveta Toyota (170, 4,74 posto), deseti Seat (159, 4,43 posto)…
Potop Opela i Forda
Na 11 mjestu u veljači je Peugeot (133, 3,71 posto), 12. Opel (118, 3,29 posto), 13. Audi (102, 2,84 posto). Tvrtka iz Ingolstadta je tradicionalno je, na HR tržištu nadmašila BMW (85) i Mercedes-Benz (78). Zanimljivo i tužno, Ford je u veljači imao samo 31 registrirani novi automobil, 0,86 posto
Među modelima, iza Škode Octavije je Fiat 500, što je očito zasluga prodaje flote za rent-a-car), Volkswagen T-Cross (122), Volkswagen Golf (114), Dacia Sandero (117), Seat Ibiza (90), Volkswagen T-Roc (87)…
Udio automobila s benzinskim motorom porastao je na 59,7 posto, dizelaša se smanjio na 34,7 posto, hibrida je već respektabilnih 4,8 posto, električnih 0,5 posto i na plin (LPG) samo 0,3 posto.
To potvrđuje da Hrvatska provodi pogrešnu politiku prema plinu, koji bi zbog ekoloških, a i strateških prednosti trebalo poticati. Najvažnije bi bilo ukinuti dodatnu godišnju pristojbu od 550 kn.
Nažalost, prognoze za sljedeće mjesece, dok se ne stiša napuhana panika izazvana korona virusom, nisu dobre. Mnoge rent-a-car tvrtke će ‘rezati’ narudžbe, a i poslovne tvrtke, izravno i neizravno povezane s turizmom, počinju ‘povlačiti ručnu’…