Tržišna 2020. godina na autotržištu počela je bez iznenađenja, piše Autoportal. U siječnju je, prema statistikama agencije Promocija Plus, na našem tržištu registriran 3.631 novi automobil, 2,3 posto više nego u siječnju 2019.
Od 3.631 registriranog novog automobila samo trećinu (1.200) kupili su privatni kupci, nešto više od 40 posto (1.600) naručile su rent-a-car kuće, državne i javne institucije, a ostalo je završilo u reeksportu, nakon jednodnevne fiktivne registracije (broje se u ovoj statistici).
Treći je Renault (237, 6,53 posto), na četvrtom i petom mjestu su Dacia i Kia, s po 208 registriranih novih vozila i tržišnim udjelom 5,73 posto. Slijede Hyundai (188, 5,18 posto), Fiat (162, 4,46 posto), Suzuki (160, 4,41 posto, BMW (157, 4,32 posto), koji je najuspješnija premium marka, dok listu top 10 zaključuje Citroën (131, 3,61 posto).
Razmjerno loš rezultat postigli su 14. Opel (102, 2,86), 15. Peugeot (89, 2,45 posto), 20. Ford (38, 1,05 posto). U premium klasi, iza BMW-a, drugi ja Audi (104, 2,86 posto), a treći Mercedes-Benz (89, 2,45 posto).
Među modelima prva je, već uobičajeno, Škoda Octavia (251), drugi Volkswagen Polo (149), treći Volkswagen Golf (122), četvrti Volkswagen T-Cross (119), peti Renault Clio (106). Slijede Kia Stonic (102), Dacia Sandero (100), Volkswagen Touran (93), Fiat 500 (86), Fiat Pada (74), Seat Ibiza (74).
Udio automobila s benzinskim motorom porastao je na 59,7 posto, dizelaša je pao na 35,9 posto, hibridnih je 3,6 posto, na plin (LPG) 0,5 posto, a električnih 0,3 posto.