Uvjerljivu izvedbu upoznali smo na prezentaciji u Opatiji i tada smo predvidjeli da će postati hit u nižoj klasi, u kojoj su još uvjerljivi Volkswagen Polo, Renault Clio, Opel Corsu, Ford Fiesta i Hyundai i20.
Privlačan dizajn, izveden iz novog modela 508 prvi je i jaki adut zasigurno najvažniji i najzanimljiviji mali automobil, a pomalo neočekivano osvajanje titule ‘Europskog automobila 2020. godine stavlja ga u prvi plan. ‘Francuski lav’ ponovno postaje autoritet B-segmenta i jedan od najzanimljivijih izbora u nižoj klasi.ž
Riječ je o Peugeotu 208 druge generacije, jer su u Parizu odlučili da više neće povećavati brojeve. Naime, od modela nove generacije u ovoj Peugeotovoj klasi imali smo ultrauspješni 205, koji je od 1983. do 1998. proizveden u 5,3 milijuna primjeraka. Uspješan nasljednik 206 predstavljen je 1998. i postao je jedan od najuspješnijih francuskih modela ikada.
U Francuskoj se proizvodio od 1998. do 2012. (u drugom se dijelu karijere transformirao se u 206+), u Velikoj Britaniji se proizvodio od 1998. do 2006., u Kini od 2006. do 2015., u Indoneziji od 2003. do 2006., u Brazilu od 2001. do 2014, u Argentini od 1999. do 2016, a u Iranu od 2001, do danas!
Proizveden je u više od deset milijuna primjeraka, te je jedan od najuspješnijih ‘mališana’ novog doba. Naslijedio ga je 207, koji se u Francuskoj proizvodio od 2006. do 2014., od 2010. do 2013. u Indoneziji, a od 2010. do danas u Iranu.
A 2012. došao je 208 prve generacije pokazao da je jedan od najuspješnijim automobila B-segmenta u posljednjih šest godina. Zapažen je i u reliju, Juha Salo je 2015. i 2016. osvojio zahtjevni Finski reli.
No, došlo je vrijeme za novi model, kojeg smo već najavili, upoznali na prezentaciji. Novi ‘Francuski lav’ upravo je osvojio titulu ‘Europskog automobila 2020. godine’ te je pravo vrijeme da predstavimo naša testna iskustva…
Puno se nagađalo i pisalo kako će 208 druge generacije , dizajnerski, s prednje, najuočljivije strane biti izvedenica prije godinu i pol predstavljenog 508, no već na prezentaciji u Opatiji bilo je jasno je to ipak bio ‘račun bez krčmara’.
A sada postaje jasno kako je najjači PSA-ov adut za 2020. atraktivan samosvojan model snažnog ‘personalityja’.
Nastao je na novoj modularnoj koncernskoj platformi CMP/EMP1, po novoj dizajnerskoj špranci, izvedenoj iz prethodne, ali povećanjem udjela čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS).
Zadržavajući solidan međuosni razmak od 254 cm dužina je povećana s 396 na 405,5 cm, širina neznatno, sa 174 na 174,5 cm, a visina je smanjena sa 146 na 143 cm. To naglašava novi, dinamičniji stil, uz sniženo težište i za pet posto smanjen otpor zraka -zahvaljujući smanjenju koeficijenta otpora zraka sa 0,30 na za nižu klasu izvrsnih 0,28 i smanjenju čeone površine.
Visoki karoserijski bokovi i stražnja svjetla imaju stilske poveznice i s modelom 508. Premda je 208-ica na EuroNCAP-testu osvojila ‘samo’ četiri zvjezdice, 91 posto sigurnosti u najvažnijoj značaji za vozača i suvozača potvrđuje izvrsnost. Sve je prilagođeno ugodnoj vožnji a čvrstoća strukture karoserije podjednako pogoduje dinamičkim karakteristikama i sigurnosti.
O dizajnu, kao i ljepoti, teško je objektivno govoriti, ali novi je 208 Casanova niže klase. To potvrđuje i unutrašnjost, koja zanimljivo kombinira mali podrezani volan, potpuno digitalni kokpit (jedinstven u nižoj klasi, i 7-inčni monitor. Paket Allure uključuje i školjkasta sjedala, električnu parkirnu kočnicu.
Komfor je OK, pogotovo sprijeda, premda to nije glavni adut ovom modelu (to se zaključi kad se sjedne straga). Poboljšano je prigušenje buke i vibracija te je vožnja ugodnija, pogotovo na poprečnim neravninama. Izvedba interijera je bogata, pomalo šminkerska,a kvaliteta materijala vrlo dobra. Ugodnosti upravljanja i funkcionalnosti doprinosi uzdignuta središnja konzola, s dobro dimenzioniranim pretincem.
Prtljažnik od solidnih 311 litara preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do 1106. Pravilnog je oblika, ali višim osobama može smetati što se peta vrata ne otvaraju u velikom luku
PSA, za razliku od Mazde, Toyote, Volkswagena zadržava dizelski model u B-segmentu, kao i Renault, i to ‘poštenih’ gabarita, 4-cilindarski obujma 1499 ccm, koji u srednjem paketu snage razvija, za automobil niže klase prilično potentnih 100 KS pri niskih 3500/min i solidan najveći okretni moment od 250 Nm pri 1750/min. Bolje je prigušen od jednako snažnog 1.8 HDi u prethodnom modelu.
Francuski konstruktor nisu škrtarili s izvedbom prijenosnika snage, pa je mjenjač 6-stupanjski. I dalje su mu hodovi duži od optimalnog, ali precizniji je i ugodniji, općenito je osjećaj ‘vozačkiji’, a zbog velike širine dojam je na prednjim sjedalima kao u kompaktu. Straga se sjedi ugodno, ali se ipak shvaća da je to niža klasa.
Vozna svojstva i sigurnost pomažu učinkovite kočnice, koje omogućavaju zaustavljanje pri 100 km/h u 37 metara. Solidno, nije spektakularno, ali je za nižu klasu jako dobro.
Već nakon prvog kilometra bio sam ugodno iznenađen performansama, jer novi dizelaš 1.5 HDi spremno reagira na gas u svakom stupnju. Uglađeni je i lijepo otpušta snagu, a temperament i dinamiku dobro opisuju temeljne performanse – ubrzanje do stotke za 10,2 sekunde i najveća brzina od 188 km/h. Te brojke pokazuju da će malo tko biti razočaran
Mjenjač sa šest stupnjeva je, ako se zanemari da su hodovi ručice i dalje malo predugačka (poznata PSA-ova boljka), vrlo dobar. Razmjerno je elastičan i za dobre performanse i temperament dovoljno je šaltati na 3000/min. Pri 130 km/h u šestom stupnju motor se vrti 2400/min i to je najbolje područje okretaja.
Radi mirno, bez osjetnijeg napora, a kad se doda gas, reagira spontano i osigurava pristojno ubrzanje. U gradu je poletan, na zavojitim cestama dinamičan, a ima snage i za pretjecajnu traku autoceste. Zbog toga je novi dizelski 208 pogodan i za dužu vožnju autocestom. A ‘forte’ mu je niska potrošnja. Štedljivi će u mješovitim uvjetima trošiti manje od pet litara, a otvorenim državnim cestama se lijepo može ‘krstariti’ i s manje od četiri.
Jasno, od ovog ‘dizelskog paketa’ se ne može očekivati portski temperament, ali, za auto niže klase više, Peugeot 208 BlueHDi 100 je zbilja dobro motoriziran. Pomaže kvalitetno podvozje, sa sportskim karakteristikama (brže je od motora), pa se lako mogu održavati visoki brzinski prosjeci. I sve to uz osjećaj upravljanja ‘konkretnog’ automobila…
Kad se sve zbroji i oduzme, ovaj je dizelski Peugeot 208 ugodan, šminkerski model B-segmenta (teško je izgovoriti ‘niže klase’), koji može ispuniti ulogu punopravnog obiteljskog automobila. Cijena? Ne očekujte da je niska, jer ne može biti, a za testni model, s doplatama, treba ‘istresti’ 156.758. kn.
No jednako snažan, a osnovno (dovoljno bogato) opremljen dizelaš stoji oko 130.000 kn (to već nije previše), a korektno opremljeni osnovni benzinac sa 75 KS dostupan je za manje od 100.000 kn. To je to!
POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 3500/min
Moment: 250 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4055 x 1745 x 1430 mm
Međuosni razmak: 25400 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,3 m
Masa/nosivost: 1203/445 kg
Prtljažnik: 311 -1106 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/55 R 16
PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 102 s
Potrošnja (NEDC): 3,7/2,9/3,2 l/100 km
Na testu: 5,4 l/100 km
CO2: 85 g/km
CIJENA
Testni model: 156.758. kn (sa stražnjom kamerom, DAB radiom, metalik bojom, bežičnim punjenjem mobitela)
Bez doplata: 144.340 kn
VRLINE I MANE
+ komfor i oprema
+ snažne kočnice
+ temperamentan i štedljiv motor
– 4 Euro NCAP zvjezdice