Ilustracija (Pexels)
Kao izvršna direktorica jedne tvrtke, na TikToku poznata pod nadimkom @youngmamaceo, podijelila je “crvene zastavice” koje je primijetila u životopisima kandidata, a koje u biti uništavaju njihove šanse za dobivanje intervjua – u samo 30 sekundi od procesa.
“Trenutno tražimo direktora marketinga”, rekla je u nedavnom videu. “Dobili smo oko 500 životopisa u tjedan dana… kao izvršna direktorica prolazim kroz sve prijave, a u prosjeku mi treba oko minuta da pregledam svaku.”
Da bi pojednostavnila proces i pronašla savršenog kandidata, rekla je da je bila prisiljena “izbaciti” životopise u trenutku – sve zbog nekoliko specifičnih “crvenih zastavica” za koje većina tražitelja posla ne zna.
Evo 5 crvenih zastavica zbog kojih će vaš životopis biti izbačen za manje od minute, prema izvršnoj direktorici.
Iako se čini da se radi o osobnoj osveti protiv te riječi, izvršna direktorica je rekla da je riječ “na čelu” odmah odbija kada pregledava potencijalne kandidate. Pogotovo kada pregledava više od 500 životopisa odjednom jer tada i najmanji detalj može učiniti veliku razliku.
“Upotrebljava li itko zapravo riječ ‘na čelu’ u svom tipičnom govoru? Ne”, rekla je, osuđujući korištenje te riječi u opisu posla.
Iako to možda nije jedini razlog zbog kojeg baca životopis u smeće, obično je to trag upotrebe AI tehnologije ili ChatGPT-a u životopisu kandidata.
Iako usluge umjetne inteligencije mogu biti iznimno korisne za kandidate koji se pokušavaju prijaviti na više poslova u kratkom vremenskom razdoblju, ne bi ih se trebalo koristiti za pisanje cijelog životopisa ili motivacijskog pisma.
Još jedna “crvena zastavica” koju je istaknula su kandidati koji su jasno promijenili posao nekoliko puta u posljednjih nekoliko godina.
“Ako ste četiri puta mijenjali posao u proteklih šest godina… to jednostavno nije dovoljno dosljedno”, objasnila je. “Stvarno tražim stabilnost i nekoga tko je predan poslu”, dodala je.
Često mijenjanje poslova nije uvijek znak nepredanog radnika – radije onog koji daje prioritet ravnoteži između poslovnog i privatnog života, zdravoj kulturi i pronalaženju savršenog radnog mjesta.
Pojašnjavajući u komentarima, predložila je da kandidati navedu “razlog odlaska” u svojim životopisima – ne samo da bi pomogli objasniti “tendencije skakanja s posla na posao”, već da bi dali uvid u svoje poslovne uloge (kao što su freelanceri ili honorarci, naspram zaposlenika s punim radnim vremenom i ugovorom na neodređeno).
“Smanjenje proračuna kompanije i sukladno tome otkaz, ne bi bilo krivnja kandidata”, rekla je direktorica.
“Ako tražim direktora marketinga, a netko se prijavi s nazivom ‘strateg društvenih medija’, neće se uzeti u obzir jer to nije ono što tražim. Morate promijeniti nazive poslova … Ako tražim nekoga tko može raditi puno stvari u marketingu, ali mi kažete da ste dobri u jednoj stvari — to nije dobro”, kaže.
Iako zvuči sumnjivo mijenjati nazive poslova u životopisu, postoje načini da to učinite. Ne mijenjate u potpunosti svoju naslovnu ulogu da biste djelovali iskusnije ili se pretvarali da ste na višoj poziciji u tvrtki — samo je preoblikujte tako da uključuje iskustvo koje želite prenijeti.
Na primjer, razmislite o tome da uključite samo ime tima u kojem ste radili ili da prilagodite svoj naziv posla tako da bude reprezentativniji za napredak koji ste postigli. Slaže li se s pravim nazivom vašeg prethodnog posla ili ne, imat ćete priliku razjasniti na razgovoru.
“Uvijek možete uređivati poziciju ??radi jasnoće i komunikacije sve dok nikoga ne dovodite u zabludu ili sve dok lažno ne predstavljate svoju pozadinu ili iskustvo. Usredotočite se na odgovornosti i postignuća i smanjite naglasak na titule”, komentira.
“Ako niste dostupni za intervju narednih mjesec dana ili želite uzeti šest tjedana odmora između vaše prethodne i ove uloge, — jednostavno ne!”, kaže direktorica.
Uzimajući u obzir sumnjivost mnogih tvrtki i njihove tendencije da “gube” vrijeme kandidata tijekom cijelog procesa, nije iznenađujuće da su komentari ispod objave djelovali uzrujano zbog komentara.
Ne samo da je sasvim razumno “ležerno” tražiti posao – pogotovo ako ste zapeli u toksičnom radnom okruženju – već je nekima “suludo” da kompanija očekuju da svaki kandidat bude spreman ispuniti njezine zahtjeve.
“Ovo je uskogrudno. Savršeni kandidat vam neće pasti u krilo… ponekad se morate sjetiti da su ljudi, s ljudskim potrebama i zahtjevima”, ustvrdio je jedan korisnik TikToka u komentaru.
“Recite mi svoje iskustvo svojim riječima. Ne želim vidjeti bota koji to objašnjava”, komentira direktorica životopise iz kojih se vidi da su napisani pomoću Chat GPT-a.
Naposljetku, crvena zastavica direktorice je ono na što su mnogi treneri za posao, stručnjaci i rukovoditelji upozorili kandidate nakon golemog rasta popularnosti Chat GPT-a – napišite svoj životopis vlastitim riječima i rječnikom koji vama ima smisla.
Chat GPT može lako ukrasti autentičnost iz prijave ili životopisa, a vjerovali ili ne, regruteri, osoblje ljudskih resursa i rukovoditelji mogu brzo uočiti uvodnu rečenicu koja je korištena stotinama puta u vašem životopisu ili propratnom pismu.
Koristite ga kao polazište za razmišljanje, a zatim dodajte svoju osobnost prije slanja, piše YourTango.