SASTANAK U HISTRIJI

IPAK IMA NADE ZA TURIZAM U ISTRI: Dobra epidemiološka situacija i kvalitetni sadržaji s individualnim pristupom su NAŠA PREDNOST

| Autor: Patricija SOFTIĆ
Denis Ivošević, Kristijan Staničić i Monika Udovičić (M. MIJOŠEK)

Denis Ivošević, Kristijan Staničić i Monika Udovičić (M. MIJOŠEK)


Na današnji dan prema sustavu eVisitora, u Istri boravi 65 tisuća gostiju. To je otprilike 24 posto u odnosu na lani. Međutim, moram naglasiti da je trend dolazaka dobar, a u zadnja četiri vikenda se brojke dosta povećavaju iz tjedna u tjedan. Jasno da svaki novi zaraženi umanjuje ili poništava marketinški učinak koji postižemo na našim emitivnim tržištima, međutim još uvijek se radi o izuzetno malim brojkama koje ne zastrašuju toliko, poručuje direktor TZ Istarske županije Denis Ivošević

- U aktualnoj globalnoj situaciji kada svakodnevni život dirigira borba s novim koronavirusom, Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja u Europi i na Mediteranu u kojoj se odvija turistički promet.

On možda nije na razini prijašnjih godina, no uzevši u obzir da su se hrvatske granice tek nedavno otvorile za međunarodna putovanja, trebali bi biti zadovoljni sa činjenicom da je u našoj zemlji na jučerašnji dan ljetovalo oko 240 tisuća gostiju. To je znatno više nego prije tjedan dana, a prema najavama i rezervacijama za naredne tjedne, u uzlaznoj smo putanji po pitanju turističkog prometa. U samo tjedan dana nove su brojke gostiju u raznim hrvatskim destinacijama mnoge ugodno iznenadile i dale im poticaj da budu malo optimističniji glede ove sezone.

Da bi ona bila maksimalno iskorištena, danas je u pulskom hotelu Park Plaza Histria održan jedan u nizu radnih sastanaka Hrvatske turističke zajednice i predstavnika lokalnih TZ-a. Uz direktora HTZ-a Kristjana Staničića, koordinacijskom sastanku prisustvovali su direktor TZ Istarske županije Denis Ivošević, pomoćnica u Ministarstvu turizma Monika Udovičić te više od 25 predstavnika turističkih zajednica gradova i općina s područja Istarske županije. Sastanak je otvorio Denis Ivošević zahvalivši se prisutnima na dolasku, te naglasio da smatra kako je riječ o važnom sastanku s obzirom na tržišne okolnosti. Direktor Staničić predstavio je aktivnosti HTZ-a u 2020. godini, a razgovaralo se i o zajedničkim promotivnim aktivnostima koje će se provoditi u suradnji s turističkim zajednicama Istarske županije.

- Svi zajedno moramo dati sve od sebe da u glavni dio sezone uđemo što spremniji. Vrlo je korisno i bitno u ovim okolnostima razmjenjivati informacije jer samo tako možemo odgovoriti na trenutne izazove, a te informacije odnose se i na to kakve su povratne informacije s ciljanih tržišta, ali i na informacije o mjerama koje moramo provoditi za suzbijanje COVID-19. Razgovarali smo i o potencijalnim zajedničkim marketinškim aktivnostima prema tržištima, s obzirom da u ovom trenutku provodimo dvije glavne marketinške kampanje na ključnim tržištima, pa i o pripremama za 2021. godinu. Dotakli smo se svakog segmenta turističkog smještaja i ponude, i meni je drago što smo danas u Istri koja je naša najznačajnija turistička regija, budući da raspolaže s najvećim turističkim kapacitetima, da ima najraznolikiju turističku ponudu, pa i jednu komparativnu prednost pred drugim regijama a to je blizina ključnih tržišta. Zato Istra danas i ostvaruje jedan lijepi turistički promet, rekao je Staničić.

Novinare je zanimalo kako se Hrvatska reklamira i što nudi potencijalnim turistima da bi im bila primamljiva u ovom trenutku, s obzirom da neke zemlje nude velike popuste ili čak gratis noćenja da bi privukle turiste i otele ih nekom konkurentnom tržištu. Staničić je odgovorio da su spomenute dvije marketinške kampanje trenutno fokusirane na dvije skupine tržišta, a prošli tjedan na sjednici Turističkog vijeća HTZ-a donijeta je odluka da se dodatnih 7 milijuna kuna usmjeri na zajedničke promotivne aktivnosti.

Jedna ciljana skupina su bliska tržišta u našem okruženju kojima je Hrvatska jako interesantna kao autodestinacija, a promidžbena kampanja kojom ih se pokušava privući stavlja naglasak na predivnu prirodu, boravak na otvorenom, aktivni odmor, na gastronomiju i nautiku.

Druga skupina tržišta su nešto udaljenije destinacije koje ovise o zračnom prijevozu, a s obzirom da mnoge države tek očekuje aktiviranje međunarodnih letova, pažnja im se nastoji usmjeriti na Hrvatsku kao poželjnu destinaciju za godišnji odmor. Naravno, u svemu tome potencijalne se goste informira da je Hrvatska sigurna zemlja koja je dobro pripremljena za prihvat gostiju s obzirom na koronavirus. No, konkretnijih novčanih pogodnosti za buduće turiste za sada nema na hrvatskom tržištu, a to se može vidjeti i po prvim objavljenim računima iz ugostiteljskih objekata u raznim turističkim destinacijama diljem Hrvatske.

Stančić je ovaj nedostatak nastojao umanjiti naglasivši da hrvatski turistički subjekti za određenu cijenu nude i određenu kvalitetu i sadržaj, te da bi i ove godine takva ponuda trebala biti nadopunjena novim sadržajima. Ponuditi gostu malo više za istu cijenu, naglasio je Staničić, ove je godine itekako potrebno, a gosti će to znati cijeniti.

Što će biti s gostima s istočnih tržišta s obzirom na tamošnju epidemiološku situaciju i nove mjere za njih na hrvatskim granicama, smatra Staničić, ne bi toliko trebalo brinuti Istru koliko južne destinacije, prije svega Makarsko područje. Već se računa da će to imati implikacije na dalmatinskom tržištu, no Staničić je izrazio nadu da će se situacija i u tim zemljama uskoro poboljšati, a samim time i njihov dolazak povećati. Bilo je govora i o ponovnom uvođenju zračnih linija prema Hrvatskoj, te je rečeno da se očekuje intenziviranje avioprometa početkom srpnja i povratak mnogih avioprevoznika koji su prošlih godina letjeli ka hrvatskim destinacijama.

To bi znatno utjecalo na povećanje turističkog prometa, ali i na produženje same sezone, što bi ove godine itekako dobro došlo. Međutim, svi potencijalni turisti dobro se informiraju o epidemiološkoj situaciji u svijetu, posebice u samoj destinaciji u koju planiraju putovati. Hrvatska je donedavno imala izvrsnu situaciju, no u srijedu su zabilježena 22 nova slučaja zaraze koronavirusom, a već jučer još 95 novih slučajeva, od kojih jedan i u Puli. Bude li taj broj rastao, pribojavaju se svi, moglo bi već doći do problema na samom početku dosta zakašnjele turističke sezone.

- Mislim da cijelu situaciju oko kovida treba sagledavati na način da se svi moramo ponašati odgovorno. I ti turisti se u svojim zemljama pridržavaju mjera koje su propisane, i tako se i mi u Hrvatskoj moramo pridržavati svih mjera koje su propisali stožeri, te tako doprinijeti ukupnoj situaciji na pozitivan način i pružiti sliku o sebi kao o sigurnoj zemlji. Mislim da smo se do sada jako dobro nosili s tim izazovima, a sadašnji turistički promet upravo proizlazi iz toga.

Za očekivati je da će se tu i tamo pojaviti neka situacija sa novooboljelima, ali vjerujem da većih implikacija ne bi trebalo biti, poručio je Stančić.

Nadodao je kako je HTZ na svom službenom webu sistematizirao sve važne informacije i upute te sudjelovao u kreiranju aplikacije EnterCroatia, a ključni partneri i turisti informirani su o svemu u zemljama sa sličnom epidemiološkom situacijom kroz urede predstavništva HTZ-a.

Monika Udovičić istaknula je da je i Ministarstvo turizma imalo pune ruke posla u zadnje vrijeme, budući da su mijenjali brojne zakone upravo kako bi se prilagodili aktualnoj situaciji. Udovičić smatra da su bili susretljivi prema privatnim iznajmljivačima i smanjili ove godine i turističku članarinu i boravišnu pristojbu za čak 50 posto. Dok se ona nada da će upravo privatni smještaj biti ove godine najtraženiji, Denis Ivošević istaknuo je kako su u ovom trenutku u Istri podjednako popunjeni privatni smještaj, kampovi, ali i mali obiteljski hoteli.

- Na današnji dan prema sustavu eVisitora, u Istri boravi 65 tisuća gostiju. To je otprilike 24 posto u odnosu na lani. Međutim, moram naglasiti da je trend dolazaka dobar, a u zadnja četiri vikenda se brojke dosta povećavaju iz tjedna u tjedan. Jasno da svaki novi zaraženi umanjuje ili poništava marketinški učinak koji postižemo na našim emitivnim tržištima, međutim još uvijek se radi o izuzetno malim brojkama koje ne zastrašuju toliko. Stoga bih pohvalio Stožer civilne zaštite koji je odradio odličan posao jer nam je trenutno sigurnost od zaraze prvi marketinški alat s kojima nastupamo u inozemstvu, a drugi je promocija. Vjerujemo da će takva situacija i ostati jer to je ono što nam daje prednost u odnosu na sve druge zemlje. Jedino na što ne možemo utjecati narednih tjedana ili mjeseci je neizvjesnost, rekao je Ivošević.

Ipak, trenutno razloga za veselje ima, jer iz vikenda u vikend raste broj rezervacija turističkog smještaja u Istri, a s time se počinju otvarati i veliki hoteli od kojih se, kazao je Ivošević, također očekuju solidni rezultati. Spomenuo je i to da će svi gosti koji ove godine dođu u Istru i druge krajeve imati poseban tretman, jer neće biti toliko gostiju koliko ih je bilo lani, što automatski znači da će mu se svi pružatelji usluga moći više posvetiti kroz individualni pristup. Zbog cjelokupne situacije, smatra Ivošević, ove bi godine umjesto velikih manifestacija, glavne turističke atrakcije mogle biti vinski, maslinarski i drugi itinereri, ljepote središnje Istre, trekking, pješačke i biciklističke staze i slična ponuda koja se bazira na manjim grupama posjetitelja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter