Mnogi će inozemni, pretežito britanski posjetitelji sinoćnji koncert Kraftwerka u punoj pulskoj Areni pamtiti po sveukupnom glazbenom, ovaj put jedinstvenom audiovizualnom doživljaju u impresivnom povijesnom amfiteatru, no Puljanima će, također opremljenima 3D naočalama, u memoriji ostati detalj kad je za izvedbe njihove divne pjesme "Spacelab", u 3D projekciji na ekranu, iz 'google označene' Pule u nebesko prostranstvo odletio svemirski brod.
Nakon što su audio-vizualnim spektaklom u 3-D tehnici nastupali u londonskom Royal Albert Hallu i Tateu, njujorškoj MoMA-i i sidnejskoj Operi, u taj se povlašteni niz svrstala i Pula, svjedočeći (vjerojatno zadnji put) sastavu koji je ostavio dubok i trajan kulturološki, ne samo glazbeni trag u drugoj polovici 20. stoljeća, a dobrim dijelom, inspirirajući brojne muzičare i bendove, i ove prve dekade 21. stoljeća.
Očekivano, publika je najbolje reagirala na najpoznatije, najkomercijalnije pjesme pionira elektronske glazbe - od atraktivnog vizualnog uvoda s "The Numbers, "The Model", "Radio-Acitivity" ili, u bisu prije završne "Music Non Stop", "The Robots", koja je u završnici doživjela suvremeniji brži, gotovo techno aranžman.
Glavninu repertoara činio je kultni album "The Man-Machine" iz svibnja 1978. godine. Tada je prije 40 godina, u pulskom izlogu nanizanu četvorku na crvenoj podlozi omota uočio i kupio, kako nam se osobno povjerio uoči koncerta, pulski glazbenik i DJ Boris Bjelica Bebetto (koji također nastupa idućih dana na Dimensionsu u Štinjanu), a ta mu je kupnja bila, u tada recentnom punk razdoblju prvi i, pokazat će se, sudbonosni susret s elektronskom glazbom. Od sastava koji su 1970. osnovali Florian Schneider i Ralf Hutter, u današnjoj postavi Kraftwerka je samo Ralf Hutter.
Uz gotovo savršeno ozvučenje koje je nemoguće čuti na drugim koncertima, prekjučerašnji nastup kultne njemačke grupe nastavlja bogat niz velikih gostovanja na otvaranjima Dimensions festivala u Areni - samo zadnje tri godine činili su ga Massive Atack, Grace Jones i sada Kraftwerk, a prije toga suvremeni i važni autori Bonobo, Nicolas Jaar, Portico Quartet, Four Tet, Little Dragon, a dvaput, 2014. godine i preksinoć uoči Kraftwerka, sjajan njemački kompozitor i glazbenik Nils Frahm.
I ovaj put Frahm (Hambrug, 1982) oduševio je sve prisutne sugestivnom ambijentalnim, a povremeno vehementnim muzičkim spojem klasične i elektronske glazbe. Iako nastupa sam, ovaj školovani pijanist, naoružan silnim tipkama, klavirom, sintisajzerima, električnim pianom, moogeovima, pružio je stilski dinamično i različito glazbeno putovanje. Predstavio je dio novog albuma "All Melody",da bi nastup zaključio svojom najpoznatijom, divnom skladbom "Says", kojom se probio na svjetsku scenu.
Na sinoćnjem otvorenju Dimensionsa zadnji je nastupio detroitski house i techno producent Moodymann, dok je prvi dio koncerta, još za dana, pripao jazz saksofonistici Nubyji Garcia te dvjema britanskim damama Josey Rebelle i Debori Ipekel.
Sutra u Štinjanu Jon Hopkins, ali i The Animals Spirits
Nakon otvorenja u Areni, program Dimensions festivala odvija se do nedjelje na i uokolo štinjanske tvrđave Punta Christo. Nastupit će više od 150 izvođača na deset pozornica, a tu su i 20 party brodova te dva partija u tunelima Zerostrasse u središtu Pule. Sutra na glavnoj pozornici The Clearing nastupa kao jedan od headlinera Jon Hopkins, od 1.30 do 2.45 sati, no na istoj pozornici ne bi trebalo propustiti od 23 sata do ponoći također lajv nastup James Holden & The Animals Spirits. Na raznovrsnom popisu izvođača posebno se ističe Bonobov cjelovečernji nastup na glavnoj pozornici zadnje večeri u nedjelju na ponedjeljak od 22.30 do 6 sati ujutro! Inače, Bonobo s novim albumom "Migration" otvara Outlook festival u srijedu u Areni. (Zoran ANGELESKI, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)