Naime, Delfin se ne tako davno suočio s ozbiljnom krizom koja ga je gotovo stajala glave. Krupni kapital stavio je šape na dio obale koja je do tada bila rezervirana isključivo za građane, za starosjedioce, za zaljubljenike u more. Ovaj film na neki je način borba malih ljudi protiv onih čija lica često ni ne vidimo, kažu Igor Popović i Michele Bulešić, dvojac koji je režirao, snimio i montirao dojmljiv dokumentarac
Michele Bulešić i Igor Popović i kadrovi iz filma
Pula je preveliki grad da bi se iz jedne luke mogao sagledati njen primorski identitet, međutim Delfinova lučica u Zaljevu Veruda svakako je najveća sportska, pripada Društvu koje bilježi već 70 godina postojanja te može biti ogledalo onoga što Pulu obilježava kao primorski grad. Uvodna je to rečenica u filmu "Delfin 70" koji će prvi puta u javnosti biti prikazan 24. kolovoza na Ljetnoj pozornici u Opatiji u sklopu Liburnia Film Festivala, festivala hrvatskog dokumentarnog filma.
"Delfin 70" pravi je pulski film koji je napravila ekipa predvođena Micheleom Bulešićem i Igorom Popovićem. Taj je dvojac, kojem je ovo prva takva suradnja, režirao, snimio i montirao dojmljiv dokumentarac o jednoj od najvećih sportskih lučica na hrvatskom dijelu Jadrana, a koji smo ekskluzivno pogledali. Popović i Bulešić kažu da je prvotni zadatak bio snimiti namjenski film povodom prošlogodišnje 70. obljetnice Pomorskog športskog ribolovnog društva (PŠRD) Delfin, no on se tijekom rada pretvorio u zanimljiv projekt koji je u hodu prerastao početnu ideju i iz revijalne note pretvorio se u ozbiljan mali film na koji Pula može biti ponosna.
"U jednom smo trenutku, kad smo počeli slušati te priče o lučici i PŠRD-u, shvatili da pred sobom imamo jako dobar materijal i da možemo snimiti nešto što neće biti isključivo revijalnog karaktera. Naime, Delfin se ne tako davno suočio s ozbiljnom krizom koja ga je gotovo stajala glave. Krupni kapital stavio je šape na dio obale koja je do tada bila rezervirana isključivo za građane, za starosjedioce, za zaljubljenike u more. Ovaj film na neki je način, a na to upućuju i pojedini kadrovi, borba malih ljudi protiv velikih igrača, protiv onih čija lica često ni ne vidimo", kažu Popović i Bulešić.
Oni se zapravo referiraju na stečaj u koji je bio prisiljen ući PŠRD, a sve zbog kazni upućenih iz državnih institucija. Šuškalo se da iza svega stoji nekretninski kapital koji je htio iznad lučice izgraditi apartmansko naselje te je, da bi što više zaradio na projektu, oko bacio na prostor koji je Društvo dobilo u koncesiju. Potvrđuje to u filmu i bivši županijski državni odvjetnik Vlatko Nuić, također član PŠRD-a. "Problemi su počeli u onom trenutku kad je Delfin dobio koncesiju za lučicu. Otada pa do danas imali smo probleme zbog toga što je jedna interesna skupina pod svaku cijenu pokušala izbaciti Delfin kao nositelja koncesije. Poduzimale su se određene radnje na način da su se koristili državni organi i donosile odluke koje nisu imale nikakvo uporište u zakonu, a jedna od zadnjih takvih odluka bilo je nametanje Društvu nepostojeće obaveze od 2,8 milijuna kuna", priča Nuić.
Tu nepostojeću obavezu višu od dva milijuna kuna Delfin nije mogao platiti pa je morao nakratko potpisati kapitulaciju. Srećom, članovi Društva bili su uporni, mnogi su se angažirali ne bi li i za buduće generacije spasili taj mali dio obale namijenjen domaćim ljudima i njihovim barkama.
Scenarist Budimir Žižović, jedan od najstarijih članova PŠRD-a, podsjeća kada je i gdje osnovan Delfin. "PŠRD je svojevremeno bilo najbrojnije takvo društvo, najprije u bivšoj, pa zatim i u novoj državi. Osnovano je 1951. godine, a sjedište mu je bilo u današnjoj Kandlerovoj ulici. Lani, unatoč željama, zbog pandemije nije ostvarena zamisao svečanog obilježavanja 70. godišnjice Društva kao što je bilo u planu. Najsvečanije je bilo postavljanje skulpture 'Kameno jedro' u krugu sportske luke, koju je isklesao i donirao skulptor Šime Vidulin, a realiziran je i dokumentarni film koji će uskoro doživjeti svoju premijeru. U svojoj bogatoj pomorskoj i sportskoj povijesti PŠRD Delfin u najmanju ruku zaslužuje takav film, jer je izgradio i sačuvao lučicu s nešto manje od 600 vezova za svoje članove i sugrađane, opremljenu tako da može biti uzor drugim primorskim gradovima i mjestima", kaže Žižović.
Nažalost, tijekom snimanja filma, koji je trajao od travnja do rujna prošle godine, umrlo je nekoliko istaknutih članova Delfina - Marino Zdravlje, Nedeljko Plavšić i Dragan Božić. Svima njima je na neki način i posvećen ovaj film. Uostalom, Zdravlje je jedan od sugovornika, Božića se vidi u početnim kadrovima snimljenima na natjecanju u udičarenju, dok se u više navrata spominje i Plavšić.
Film "Delfin 70" snimljen je u samostalnoj produkciji, Bulešić i Popović koristili su vlastitu opremu te su cijeli projekt napravili bez ičije pomoći. Producent je predsjednik PŠRD-a Tonči Restović, dok glazbu potpisuje Marijan Jelenić, a izvodi je Gorr Marr iz grupe Veja. Film je satkan od predivnih kadrova koji gledatelja doslovno prikuju za stolicu. "Bili su nam bitni takvi kadrovi da bismo što dublje ušli u život lučice i dočarali atmosferu te nekomercijalne pulske oaze", zaključuju autori.
Inače, Michele Bulešić snimatelj je i koautor dokumentarnog film "Knjižnica", kratkog igranog "Bazen", snima film "Hejana heja" iz dokumentarnog ciklusa Istarske štorije, zatim televizijski dokumentarni serijal "U ime oca", kratki igrani film "Prsnut", četvrtu sezonu "Medionauta", TV emisiju o građanskom odgoju i medijskoj pismenosti. Autor je i filma "Kunac", koji će također biti prikazan na ovogodišnjem Liburnia Film Festivalu. Igor Popović pak već dugo radi kao profesionalni fotograf i sudjeluje na raznim fotografskim i filmskim projektima, a bio je i finalist Rovinj Photo Daysa 2013.