(NE)POZNATI SUGRAĐANI

Žena, majka, vjeroučiteljica: Sadžida Jukan primjer je suvremene muslimanke

| Autor: Asim Čabaravdić
(Snimio Asim Čabaravdić)

(Snimio Asim Čabaravdić)


Sadžida Jukan primjer je suvremene muslimanke koja, uz majčinstvo i uzoran obiteljski život, radi i na svome cjeloživotnom obrazovanju te nesebično doprinosi zajednici u kojoj živi i radi. Ono što je posebno zanimljivo jest činjenica da je prije desetak godina Mešihat Islamske zajednice u Hrvatskoj jednoglasnom odlukom dodijelio Sadžidi Jukan posebno priznanje Hifzi ef. Alagić za muallimu, odnosno vjeroučiteljicu 2015. godine.

(Snimio Asim Čabaravdić)Muallima Sadžida Jukan vjeroučiteljica je u nekoliko osnovnih škola u Puli (Snimio Asim Čabaravdić)

Ljubav prema poslu

Danas je vjeroučiteljica u nekoliko osnovnih škola u Puli. U Medžlisu, uz redovite obveze muallime, ima zapažene rezultate u radu sa ženama i djecom od najranije životne dobi. Svake godine opismeni i osposobi značajan broj žena za učenje u Kur’anu.

U školskoj 2014./15. godini ostvarila je zapažene rezultate u pripremanju učenika za državno natjecanje i Siru (biografiju Muhammeda op.a.) te kao nagradu dobila putovanje u Tursku i priznanje na dodjeli Oskara znanja od Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta. Više puta bila je mentorica vjeroučiteljima vježbenicima za predmet Islamski vjeronauk u osnovnim školama na području MIZ Pula i svojim pedagoškim znanjem i dugogodišnjim iskustvom pomagala vjeroučiteljima ulazak u službu.

Značajno doprinosi domaćinskoj atmosferi u Medžlisu, zajedno sa svojim kolegama. Analizirajući aktivnosti u koje je uključena Sadžida Jukan, teško ih je sve navesti, a uz sve to je i majka četvero djece.

- Da, za godinu 2016. uručeno mi je priznanje za najbolju muallimu u protekloj godini. Priznanje nosi naziv "Hifzi ef, Alagić", koje Mešihat Islamske zajednice u Hrvatskoj dodjeljuje imamu/mualllimi godine. Procijenili su da sam za 2015. godinu ostvarila zapažene rezultate na polju vjersko-prosvjetnih aktivnosti te sam bila proglašena za muallimu godine. Do tada, ali i poslije dodjele priznanja s voljom, ljubavlju i entuzijazmom radim svoj posao.

Radimo, učimo i istražujemo. Kada smo obrađivali lekciju Mekteb (škola gdje se djeca uče osnovama islama op.) sami učenici su došli do definicije da je Mekteb škola u kojoj ne učimo samo o vjeri, nego i o svojim dužnostima prema obrazovanju, prema roditeljima, susjedima i ostalim ljudima te o ponašanju u porodici i izvanje nje. Uči se zapravo o životu u kojem vjeronauk zauzima prvo mjesto, kaže nam.

Inače, Sadžida Jukan rođena je u Goraždu u Bosni i Hercegovini, ali tamo nije živjela, jer su roditelji radili u Čajniću - otac je bio glavni imam, a majka inspektorica za zaštitu, a kada je počeo rat izbjegli su u Sloveniju, i u izbjegličkom centru u Velikim Blokama boravili devet mjeseci te se potom preselili u Celje, gdje je otac dobio posao, a Sadžida završila prvi razred osnovne škole. Srednju školu upisala je u Zagrebu, gdje je završila medresu Dr. Ahmed Smajlović, potom odlazi u Sarajevo na Fakultet islamskih nauka.

Udaje se u Puli i poslije odlaska iz Sarajeva studij nastavlja u Bihaću gdje završava Islamski pedagoški fakultet 2008. godine. Na istom fakultetu 2009. godine upisuje postdiplomski studij. Radi u Puli kao vjeroučiteljica u osnovnim školama i muallima - vjeroučiteljica u Medžlisu Pula od 2005. godine Magistrirala je na spomenutom bihaćkom Islamskom pedagoškom fakultetu, te je dobitnica Zlatne plakete koju fakultet dodjeljuje za izuzetan prosjek ocjena postignut tokom studija, odsjek Islamskog vjeronauka.

Bila je član je Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj od 2012. godine do 2024.godine. Trenutno je koordinatorica Odjela za brak i porodicu Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj i dugogodišnja voditeljica Podružnice Zirata Islamske zajednice u Hrvatskoj.

Veći zahtjevi djece

Zapažen je bio i njen rad i angažiranje u pripremi učenika za sudjelovanje na natjecanjima islamskog vjeronauka.

- Natjecanja organizira Agencija za odgoj i obrazovanje uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih na tri razine: školsko, županijsko i državno. Mi trebamo za školsko ponuditi sudjelovanje svim učenicima i učenicama, počevši od petog do osmog razreda. To je njihovo pravo i ta se mogućnost svima pruži.

Naravno, vjeroučitelji već znaju, uoče učenike koji su nadareni, bivaju prepoznati, koji se trude, puno uče, temeljito se pripremaju. Kada prođu školsko natjecanje i predstoji županijsko, onda s učenicima i učenicama treba raditi, pripremati ih individualno za natjecanje. Jasno je da su natjecanja puno lakša za učenike koji vjeru prakticiraju u obitelji. Ima učenika čije je znanje iz vjeronauka zaista fascinantno, kaže Jukan.

Dodaje kako sve to zahtjeva temeljitu pripremu.

- S obzirom na to da imam 20 godina radnog staža, priprema za nastavu sada je bitno drugačija u usporedbi s onim razdobljem kada sam tek krenula raditi u prosvjeti kao vjeroučiteljica. Danas već imam spremne određene pripreme, no svaka je školska godina nešto novo, drukčija je i u skladu s tim valja se pripremiti za nastavu, dok je radno vrijeme takvo da sam nekada vezana za nastavu cijeli dan i tek navečer imam vremena za sebe.

Ne radim posao koji se odvija osam sati, od jutra do 15 ili 16 sati, nego je to ipak neka druga priča. Ove godine krećem od prvog razreda osnovne škole - predškolsku grupu nisam dobila - pa sve do srednjoškolskog uzrasta. Nove generacije imaju veće zahtjeve s vidljivim promjenama, tako da primjerice djeca sazrijevaju u petom, šestom razredu pa učenici i učenice u sedmom i osmom razredu djeluju zrelije, rezimira Jukan.      

Vjeroučitelji dijele radost i tugu s obiteljima

Sadžida Jukan kaže da, što se tiče islamskog vjeronauka, učenici imaju poštovanje prema vjeroučiteljima pa se onda na nastavi drugačije i ponašaju.

- Jedna je ravnateljica škole izjavila da, kada dođe na sat vjeronauka, djecu ne može prepoznati kakva su u pogledu discipline i odnosa prema nastavi i nastavnicima. Pratim to odavno i zaključila sam da ima još jedan bitan element, a to je činjenica da smo mi vjeroučitelji vezani za obitelji, s njima dijelimo život, njihove radosti, tugu...ulazimo im u dom kod rođenja i smrti… i možda je to razlog njihovog drukčijeg odnosa prema vjeroučiteljima, kaže Jukan.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter