PIŠE TIHANA TOMIČIĆ
Derbi začelja
Ekonomija je psihologija, to svi znamo. Uzalud nam tablice s pokazateljima o rastu BDP-a ili statistike o rastu mirovina i plaća, ako mi subjektivno znamo da - loše živimo. Jučer je primjerice na jednom portalu objavljena "viralna" vijest o Hrvatici koja već neko vrijeme živi u Njemačkoj, a sad je nakratko došla u Hrvatsku i s mamom, kako kaže, otišla u dućan. Kad je vidjela cijene - pala je "na dupe", kako je napisala. I doista, pobrojila je sve moguće proizvode, i baš svi su skuplji nego u Njemačkoj. Skuplji su i od španjolskih, pa čak i od belgijskih proizvoda u trgovinama, a o bliskoj Italiji i Trstu da i ne govorimo. Dovoljno je reći da jedan maslac ili milka čokolada koštaju i po pet eura, dok je u europskim zemljama to zaustavljeno na donekle razumnih oko tri eura. A sad imamo i dokaz za to da smo oguljeni do kože - objavljeno je kako bruto domaći proizvod po stanovniku u Hrvatskoj izražen u paritetu kupovne moći za 2023. doseže 76 posto prosjeka 27 članica EU-a, a istu razinu tog prosjeka dosegla je i stvarna individualna potrošnja (SIP) po stanovniku, čime smo se zadržali među europskim zemljama na dnu ljestvice, uz bok Slovačke i Estonije.