visoke cijene hrane i energije

Pred Novu godinu blagi oporavak povjerenja potrošača u Njemačkoj

| Autor: Hina
Ilustracija (Pixabay)

Ilustracija (Pixabay)


Povjerenje njemačkih potrošača marginalno se oporavilo s približavanjem kraja godine i predviđa se da će ponovno ojačati u siječnju, pokazalo je u četvrtak zajedničko istraživanje agencije GfK i instituta NIM.

Indeks ozračja među potrošačima, koji zajedno izrađuju GfK i Nuernberški institut za tržišne odluke (NIM), uvećan je za 1,8 bodova u odnosu na revidiranu vrijednost u prosincu, na minus 21,3 boda, pokazala je anketa o očekivanjima za siječanj.

No, održiv oporavak raspoloženja potrošača još nije na vidiku budući da je kod potrošača i dalje prisutan vrlo visok stupanj neizvjesnosti, rekao je NIM-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl. "Glavni razlog su visoke cijene hrane i energije. Osim toga, raste njihova zabrinutost oko sigurnosti radnog mjesta u mnogim sektorima", dodao je.

Rasprave o gašenju radnih mjesta, zatvaranju tvornica i preseljenju proizvodnje u inozemstvo izazivaju zabrinutost na tržištu rada.

U prosincu su poboljšana očekivanja građana u vezi s primanjima i gospodarskom situacijom, a povećana je i njihova spremnost na potrošnju te je naglo popustila njihova sklonost štednji, pokazalo je istraživanje.

Indeks koji mjeri očekivanja građana za gospodarstvo u idućih 12 mjeseci stabilizirao se nakon uzastopnog pada u prethodna četiri mjeseca. Uvećan je tako na 0,3 boda, s minus 3,6 bodova u studenom.

Iako je trend pada povjerenja trenutno zaustavljen, potrošači još ne vide naznake održivog gospodarskog oporavka, kažu u GfK-u. Istraživački instituti za iduću godinu u najboljem slučaju predviđaju minimalan rast.

Očekivanja građana o primanjima u idućih 12 mjeseci također su se donekle oporavila nakon oštrog pada u studenom, što se očituje u rastu odgovarajućeg indeksa na 1,4 boda, s minus 3,5 bodova.

Unatoč poboljšanju, indeks se zadržao znatno ispod razine zabilježene tijekom ljeta. Revidirane na niže prognoze rasta i sve veća nezaposlenost priječe značajan oporavak njihovih očekivanja u pogledu primanja.

Spremnost građana na kupnju nastavila se blago povećavati u prosincu, uz indeks od minus 5,4 boda, nasuprot vrijednosti od minus šest bodova u prethodnom mjesecu, pokazalo je istraživanje GfK-a i NIM-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter