Louis Renault (Foto: Renault)
Inovativni francuski konstruktor Louis Renault smatrao je kako neke od njegovih ideja uistinu mogu poboljšati novi izum, automobil, pa je prihvatio okladu da se njegov automobil s pogonskim vratilom može uspeti uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu brže od onog pogonjenog lancem.
Prvi Renaultov automobil, poznat kao Voiturette, prije točno 120 godina, dobio je okladu, ali i neočekivan publicitet. Nemalo iznenađen, 21-godišnji Louis zaprimio je čak 13 narudžbi za automobile jednake pobjedničkom Voituretteu.
Kako je on bio mnogo naklonjeniji konstruktorskom i tehničkom radu, pozvao je u pomoć oko organizacije posla stariju braću Marcela i Fernanda.
Tvrtka Renault Frères osnovana je dva mjeseca potom, 25. veljače 1899., u Billancourtu, a uspjeh na tržištu uslijedio je brzo. Braća su bila izrazito sklona promociji kroz automobilske utrke, u kojima su Marcel i Louis i sami sudjelovali.
Marcelova pogibija tijekom prekinute utrke Paris-Madrid bila je veliki udarac, no uspjesi na utrkama su se nastavili. Ferenc Szisz donio je Renaultu i pobjedu na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu 1906.
Kad je i Fernand zbog bolesti morao napustiti vođenje tvrtke, Louis Renault ipak se našao na položaju šefa, kojeg je ranije izbjegavao. Na toj će poziciji postati jedan od najuspješnijih, ali i najomraženijihfrancuskih industrijalaca, kao i proći put od nacionalnog junaka do izdajnika. (Dino Milić-Jakovlić/Autoportal)