IZLOŽBA

NIKICA ČVRLJAK Labinski fotograf izlaže u Šibeniku: Fotografske slike bezvremenskih prostora

| Autor: Branko BIOČIĆ
Palermo

Palermo


Samostalna izložba fotografija labinskog fotografa Nikice Čvrljka otvorena je u galeriji šibenske gradske knjižnice "Juraj Šižgorić". Izložbom pod nazivom "Jedan fotograf, četrdeset fotografija" Čvrljak se po drugi put predstavlja šibenskoj publici u zadnje dvije godine.

Gradovi i krajolici

- Ovaj je ciklus svojevrstan nastavak ili, bolje reći, nadopuna prethodne izložbe "Prostorom bez vremena" iz 2019. godine. Reminiscencije su to na putovanja nastale u zadnjih tridesetak godina, životne mijene, zrenje. Slike su to bezvremenskih prostora kroz koje autor propituje krajolik na sebi svojstven, vrlo osoban način, piše voditeljica galerije Zdenka Bilušić u tekstu koji prati izložbu.

Riječ je ustvari o seriji fotografija na kojoj autor radi već dugi niz godina, te je ovogodišnja izložba na neki način i obilježavanje tri desetljeća autorova bavljenja fotografijom. Karakteristika je fotografija raznolikost motiva, ali prepoznatljiv i osoban način gledanja ujedinjuje svih četrdeset fotografija ove izložbe. To su Čvrljkove zabilješke poredane otprilike kronološkim nizom od najranijih radova fotografiranih u New Yorku do najrecentnijih iz naprimjer Zuricha, Ljubljane, Mentona u Francuskoj i s otoka Mljeta.

- Danas nije lako pronaći krajolik koji je uistinu netaknut. Drugim riječima toliko smo se usko isprepleli sa zemljom da se gotovo ne možemo ukloniti iz okvira objektiva. Nikica Čvrljak kroz svoj rad upravo istražuje odnos ljudi, prije svega sebe, i krajolika, bez pokušaja friziranja, uklanjanja iz okvira, ističe Zdenka Bilušić te naglašava da fotografije na neki način govore više o samom autoru nego o mjestima na kojima su nastajale.

Osebujan pristup

- Početak fotografiranja u New Yorku bio mi je jako uzbudljiv. Ustvari nisam puno razmišljao o tome što
fotografiram. Sve je bilo dosta spontano, možda dosta nesvjesno. Tek sam kasnije, osvrnuvši se na svoj rad, mogao prepoznati fokus vlastite fotografije. Možda se to događa i drugim fotografima, ne znam, u svakom slučaju to je moje iskustvo, ističe Nikica Čvrljak

Od refleksija na površinama vode ili stakla, neke se fotografije doimaju poput dvostrukih ekspozicija, iako to nisu, pa do integriranja sjena u kadar fotografiranja, sve sugerira maštovitost i osebujnost autorova pristupa, što medij fotografije u svakom slučaju omogućuje.

- Percepcija je ključna. Pošaljite nekog drugog fotografa na sve lokacije koje sam ja posjetio i dobiti ćete neku drugu seriju fotografija, neki drugi pogled na svijet. Raznolikost percipiranja bi svakako mogla biti najveće i najneiscrpnije bogatstvo, zaključuje Nikica Čvrljak, te najavljuje svoju slijedeću izložbu fotografija u rujnu u Zagrebu.


Podijeli: Facebook Twiter