svevremenska dizajnerska kolekcija

KRISTINA NEFAT: NOVO LICE MODE NEMA LICE Minimalizam s naglaskom na formi

| Autor: Lara BAGAR

Crna je vječna inspiracija za Kristinu Nefat te osnova njezinog modnog diskursa, a izražavanje crnom u bezbroj nijansi predstavlja način da se naglasi slojevitost razmišljanja. Majstorska izvedba, pak, priziva slow fashion kao potrebu, kao stav podrške kreativcima, kao stvaranje neke nove ekonomije i filozofije bazirane na razvijanju lokalne zajednice u svim segmentima, pa tako i modnom

 

Vrijeme izolacije, COVID-19 dani bez kontakata rezultirali su izdašnom kolekcijom pročišćene estetike ručne izrade kojom se pulska dizajnerica Kristina Nefat na radost mnogih vratila na modnu scenu.

Crna je vječna inspiracija za Kristinu Nefat te osnova njezinog modnog diskursa, a izražavanja crnom u bezbroj nijansi predstavlja način da se naglasi slojevitost razmišljanja, dok majstorska izvedba priziva slow fashion kao potrebu, kao stav podrške kreativcima, kao stvaranje neke nove ekonomije i filozofije bazirane na razvijanju lokalne zajednice u svim segmentima, pa tako i modnom.

gg

Iako se nikada nije odmakla od modnog stvaralaštva, zadnjih je godina njezin kreativni opus bio usmjeren ka kazalištu, kostimografiji, scenografiji i mnogim projektima. COVID-19 nas je na neki čudan način prisilio da se vratimo sebi, u slučaju ove dugovječne pulske dizajnerice, to je značilo povratak modi.

Korona kolekcija

- Imala sam puno projekata kojih trenutno nema pa sam krenula raditi i shvatila da je bolje razvijati neki svoj brend nego se vezati uz projekte koji su financirani iz javnog novca, jer se može dogoditi i korona 2, pa ćemo i 2021. možda biti bez projekata, komentira Kristina Nefat. S prvom "korona kolekcijom" krenula je u jeku pandemije, dok je njenim popuštanjem odrađen i prvi "korona foto session" u kojoj modnu priču, kao i uvijek, nosi Adriana.

gg

- Adriana je oduvijek moj lajt motiv odjeće. To je žena koja ima najviše moje odjeće. Znam je od 17 godine, a sada ima 40. Bezvremenska je. Ona je žena kameleon. Na nju se može staviti sve i svašta, i sve izgleda apsolutno savršeno, objašnjava Kristina koja nije znala da će Adriana ponovno postati mama te su fotografije rađene kada je ova pulska manekenka bila u petom mjesecu trudnoće te je ušla u brojeve u koje ostali i dalje ne ulaze. Na snimanju ih je bilo četvoro, koliko je tada bilo dozvoljeno.

Stil je blizak osobnom stilu dizajnerice, a to su haljine u stilu 50-ih godina i stil naših baka, starih Talijanki. Kristina to naziva korona kolekcijom koja je bila vjetar u leđa da nastavi sa njezinim modnim istraživanjem.

Modeli bez lica

I dok je korona kolekciju nosila Adriana, nova kolekcija nema lice. Lice ne postoji, ono je bijelo i vidljiva je samo jaka crvena perika. Vizualni identitet nadovezuje se na njezin kazališni rad, a sjajni modni editorial majstorski je odradio fotograf Igor Popović. Ujedno je to i poruka da nije bitno tko nosi - već što nosi i kako se nosi.

- To je bio moj izričaj u predstavama. I nastavit ću tako da se lice ne vidi. Samo lice u kontekstu odjeće meni nije bitno. Lice odvlači pažnju, a ovo otvara mogućnost i otvorenost da uopće nije bitno tko nosi već kako nosi. Ja se tako ponovno vraćam na čistu formu možda i bez sadržaja, odnosno samo onaj koji je nužan jer je to odjevni predmet, veli Kristina o najnovijoj kolekciji po nazivom   "MoNoGeOmetric". Riječ je o akromatskoj kolekciji, kako kaže autorica, ne boja već tonova - od crne do bijele. Naglasak je na formi. Mnogi to nazivaju dekonstrukcijom kroja, ja to tako ne bih nazvala. Po meni je to istraživanje plohe. Polazišna točka je geometrija, odnosno multipliciranje geometrijskih tijela do određenog volumena koji zadovoljava volumen tijela. S plohama i njihovim međuodnosima u biti se prisilno spaja materijal u dijagonalama i trokutima, gdje se on kao takav ne može vratiti u primarnu formu te poprima neki novi oblik i volumen koji je postojan, objašnjava Kristina, koja kao i uvijek ima jasno definiran stav i cilj. "Jedan od mojih ciljeva je da će uvijek u kolekcijama sve biti jednobojno. Bez ikakvog uzorka, već možda igre s nekom teksturom. Minimalistički s naglaskom na formu", objašnjava Kristina svoju pomno promišljenu, razrađenu i izrađenu estetiku. Njezin forte je što njezini komadi nemaju dnevni ili večernji predznak, oni funkcioniraju u svim prilikama.

gg

Funkcionalno i organski

- Funkcionalnost mi je na prvom mjestu. Ne volim raditi stvari koje sputavaju, ne dozvoljavaju disanje i mora se paziti. Volim raditi predmete koji su bezvremenski, veli Kristina Nefat

U 12 godina modne pauze Kristina se primarno bavila kostimografijom te je u kolekciji osjetan jak utjecaj kazališta.

- U životu, čim izađete iz stana izlazite na svojevrsnu pozornicu. Kako ćete se osjećati taj dan tako ćete se obući. Ne slažem se s onim da odijelo ne čini čovjeka. Po mom, odijelo čini čovjeka, ne u smislu da će diferencirati siromašnog i bogatog. Vi možete nositi najjeftinije stvari koje će izgledati glamurozno. Po mom - odijelo čini čovjeka, to je prvo uz lice i izražaj lica, odjeća je ono što vas definira i vi se sa samom odjećom stavljate u neki kontekst, mišljenja je Kristina Nefat.

gg

Cijela njena kolekcija izrađena je od pamuka, a nastavak koji će saživjeti u jesensko-zimskom izdanju biti će napravljen od vune, svile, pamuka. Sve u svemu, autentičnost i funkcionalnost jake forme i identiteta. A povratak jedne od začetnica istarske modne scene možda je znak da je na pomolu buđenje uvenule modne scene.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter