"Slike vremena – dizajn i politika"

Otvorenje izložbe u Galeriji HUiU: Ikonični plakati, logotipni vizualni identiteti i javni prostor

| Autor: Vanesa Begić
(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)


U Galeriji HUiU do 19. siječnja postavljena je izložba Borisa Ljubičića »Slike vremena – dizajn i politika«. Izložba obuhvaća dizajnerske radove nastale od 1970-ih do 2000-ih godina koje povezuje tema politike, u rasponu od plakata, preko vizualnih identiteta, kampanja i objekata u javnom prostoru, do samoiniciranih projekata i novinskih tekstova.

Polemike dizajna

Kako je rekao kustos Marko Golub »izložba ‘Slike vremena – Dizajn i politika’ nastavak je postupnog procesa obrade golemog i značajnog opusa dizajnera Borisa Ljubičića od ranih 1970-ih do danas, putem serije izložbi i publikacija koje su dosad tematizirale vizualne identitete (izložba »Simbol, znak, logo, brend«, 2018.; i knjiga »Logo protiv kaosa – Identitetski dizajn Borisa Ljubičića«, 2019.), dizajnerski projekt VIII. Mediteranskih igara (Dizajn projekt: VIII Mediteranske igre, Split 1979., 2013.) i cjeloviti vizualni identitet države (izložba New Look Croatia, 2013.).

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

Ova, četvrta izložba po redu dolazi upravo u godini kada će Ljubičić primiti Nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo, a donosi kritičku refleksiju na radove koji su od ranih godina Ljubičićeve karijere više ili manje eksplicitno doticali politička i društvena pitanja, koja su jedna od središnjih u njegovom dizajnerskom radu«.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

Izložba, ponovimo, donosi plakate, vizualne identitete, polemičke tekstove, dokumentaciju o različitim kampanjama i intervencijama u javnom i medijskom prostoru od prve polovice 1970-ih do 2000-ih godina za različite prilike i kontekste, podijeljene u pet cjelina.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

- Prvu čine plakati i vizualni identiteti za velike političke manifestacije, primjerice 10. i 11. Kongres Saveza komunista Hrvatske, u drugoj pratimo predizborne plakate nastale tijekom 1990-ih godina za različite hrvatske političke stranke, treća cjelina donosi neke od najpoznatijih i najnagrađivanijih Ljubičićevih radova, antiratne plakate iz ranih 1990-ih, četvrta cjelina ukazuje nam na kontinuitet Ljubičićevog zagovaranja redizajna vizualnog identiteta države, a peta posljednja cjelina donosi niz radova u kojima Ljubičić reagira na aktualna društvenopolitička zbivanja, ili daje nova čitanja važnim zbivanjima iz naše prošlosti, navodi kustos.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

Vizualni komunikator

Boris Ljubičić (Sinj, 1945.) dizajner je vizualnih komunikacija i grafički dizajner. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1968. Od kraja 60-ih do danas realizirao je radove u gotovo svim područjima dizajna vizualnih komunikacija, od vizualnih identiteta i logotipa, preko plakata, knjiga, omotnica nosača zvuka, ambalaže, ekonomske propagande, televizijskog dizajna, tipografije, signalistike i prostornih intervencija, pa do osobnih samoiniciranih projekata.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

Radno vrijeme galerije HUiU je od 16 do 19 sati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter