(Hina/EPA)
Hrvatsko dizajnersko društvo otvara 31. ožujka izložbu "Ideja znak objekt", mini-retrospektivu Igora Manasteriottija, dizajnera čiji je rad, osobito u području brendinga, znakova i logotipa, vizualnih identiteta i ambalaže u vrhu hrvatske produkcije posljednja dva desetljeća.
Po riječima kustosa izložbe Marka Goluba, dosadašnji dizajnerski rad Igora Manasteriottija iznenađujuće je konzistentan u gotovo svim svojim sastavnicama.
Potpisuje mnoštvo projekata, za velike i male klijente, domaće i inozemne, korporativna i intimna mjerila, vrlo različitih opsega primjene ali, ustvrdio je u predgovoru, postavljeni zajedno oni čine mrežu znakova i predmeta iznimne konceptualne i estetske jezgrovitosti koji su očigledno povezani čvrstim osnovnim oblikovnim načelima i tvrdoglavo odolijevaju vremenu.
"Samo ovo zadnje je, u kontekstu brendinga, kompliment", ocijenio je Golub, dodavši kako kako svaki autorov logo i identitet izgleda kao da je mogao nastati danas kao i prije dvadeset godina, "ne zato što su bezvremeni, nego jer posjeduju neku autentičnu svježinu, distinktivnu osobnost i neposrednost."
Igor Manasteriotti (1977.) odrastao je u Moskvi, a diplomirao je na Rhode Island School of Design u SAD-u. Karijeru započinje ranih 2000-ih kao art direktor u agenciji Bell&Bandack, potom u Bruketa&Žinić OM, prvoj hrvatskoj branding agenciji Brandoctor, a od 2011. radi u vlastitom studiju Manasteriotti DS.
Golub napominje kako on sam te biografske činjenice ističe kao važna formativna iskustva - od mladosti je fasciniran sovjetskim dizajnerskim nasljeđem, njegovom direktnošću i oslanjanju na snažne simbole, uz taj utjecaj dodatno ga je inficirao korporativni vizualni jezik klasika američkog komunikacijskog dizajna, da bi mu konačno usmjerenje dao upravo desetogodišnji agencijski rad.
"Njegov pristup danas u tom se smislu doista i može vidjeti kao zbir navedenog, Manasteriotti o znaku i logotipu razmišlja na klasičan način, kao o jasnoj ideji kojoj je dana vizualna forma, fokusira se na simboliku, značenje, na ono što će biti prva i najvažnija vizualna predodžba o nekom proizvodu, brendu, tvrtki, instituciji", ustvrdio je.
Bio je umjetnički direktor na projektima za velike nacionalne klijente iz raznih industrija, Autoto, Microblink, Degordian, Hypo-Alpe-Adria Bank, Osječka pivovara, Lantea grupa i Tekstilpromet, FINA, TDR, Adris, Froddo, Kraš, Tele2 i Terrakom, Cromaris, one2play, Maistra, Hrvatska gospodarska komora i druge, a za svoj je rad osvojio niz nagrada.
Manasteriotti je autor izložbe i postava u HDD galeriji, gdje će biti postavljena do 16. travnja.