Upravo se karakteristika suvremenog društva, a ne umjetnikova karakterna crta - premda ni ona nije isključena - izvrgava ironiji i kritici u tematskom ciklusu nazvanom "selfi(sh)", napomenula je kustosica Vilma Bartolić
Izložba u Galeriji Pet kula pred brojnom publikom (Udruga Fotovun)
Samostalna izložba "selfi(sh)" Elvisa Bertona kojom pazinski likovni umjetnik reagira na fenomen selfija otvorena je u organizaciji Udruge Fotovun, u Galeriji Pet kula u Motovunu, pred brojnom publikom.
Predstavljajući autora i njegove radove, kustosica izložbe Vilma Bartolić napomenula je da se Bertonov potpis koji je namjerno ispisan na način da podsjeća na nezgrapan i nespretan dječji rukopis pojavljuje u njegovim najranijim radovima i u nepromijenjenom se obliku provlači iz ciklusa u ciklus te da će s vremenom infantilno ispisana slova u nekim kompozicijama poprimiti sve veću važnost, potpis će se multiplicirati čak i osamostaliti te će postati jedini sadržaj rada.
- Potpis tako postaje autorov znamen, prepoznatljivo obilježje, ima jednaku ulogu kao i bilo koji drugi likovni ili sadržajni element na slici. Usredotočenošću na svoje ime i prezime i njihovim opetovanim ispisivanjem, zadire se u sklisku zonu samodopadnosti i narcisoidnosti. Upravo se karakteristika suvremenog društva, a ne umjetnikova karakterna crta - premda ni ona nije isključena - izvrgava ironiji i kritici u tematskom ciklusu nazvanom "selfi(sh)", napomenula je kustosica Vilma Bartolić. Istaknula je da je "selfi(sh)" serija radova na kojoj Berton počinje raditi 2016. godine, a potaknuta je fenomenom manične izrade autoportreta, selfija, i njihovom objavom na društvenim mrežama.
- Korištenjem raznoraznih pomagala i filtera iskrivljuje se realna slika koja se dotjeruje ne bi li ona bila savršena, granice zadiranja se nekontrolirano pomiču pa fotografija postaje artificijelna, ponekad čak i nakaradna. Takvim odnosnom prema fotografiji, kao jednom od najrealnijih medija, mijenja se njezin prvobitni smisao jer ekranska slika koja nam se prezentira nije ništa drugo nego iluzija podložna manipulaciji, rekla je Bartolić. Kao što portret govori o osobnosti portretirane osobe, tako i potpis, koji nije tek puko nizanje grafema, sadrži dio identiteta te ga možemo interpretirati kao vrstu autoportreta, dodala je kustosica.
Detalj s otvorenja izložbe (Udruga Fotovun)
Zadovoljstvo što nakon izložbe sjajne fotografkinje Rebeke Legović, u Galeriji Pet kula izlaže Elvis Berton, još jedan afirmirani lokalni umjetnik, izrazio je predsjednik Udruge Fotovun David Matković. Osim što ovakve vrhunske izložbe obogaćuju kulturnu ponudu Motovuna, istaknuo je Matković, također predstavljaju i kvalitetan turistički sadržaj kojeg će u nešto više od mjesec dana koliko je izložba postavljena, imati prilike razgledati veliki broj posjetitelja, budući je galerija sastavni dio projekta Doživljaj Motovuna, a i sama izložba je postavljena u samom srcu turističke sezone, uključujući tjedan održavanja Motovun Film Festivala. Matković se zahvalio brojnoj publici na dolasku na otvorenje izložbe unatoč ekstremnim vrućinama te istaknuo kako to dokazuje kako je kultura važan dio života i kako su kulturni sadržaji potrebniji no ikad.
Bertonova izložba u motovunskoj galeriji Pet kula može se pogledati do 4. kolovoza svaki dan od 9 do 20 sati.
Elvis Berton rođen je 1970. godine u Pazinu. Izlaže od 2000. godine, a radovi su mu izloženi na 36 samostalnih i više od sedamdeset skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu (Austrija, SAD, Velika Britanija, Poljska, Nizozemska, Francuska, Slovačka, Slovenija, Italija, BiH). Dobitnik je više nagrada i priznanja. Od 2008. godine član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika, a od 2014. i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi i stvara u okolici Pazina.