Noel Smailbašić i Nina Brajković (Snimio Luka Mihovilović)
Istarsko narodno kazalište priredilo je manifestaciju Otvorena vrata s radionicama i prezentacijama Dramskog i plesnog studija. Bila je to prilika da se zaviri u odaje ove ustanove koja je i inače prilično otvorena i stalno nudi neke programe u kojima je moguće sudjelovati kao promatrač ili se pak aktivno uključiti i svoju kreativnost izraziti na sceni.
Kada se radi o prezentacijama, tu su bile u petak "Choreopraksa", a onda u subotu "Dramapraksa", što je i ove godine, kao i proteklih, bila prilika da se vidi što rade mlade snage. Na "Choreopraksi" smo tako vidjeli osam kratkih plesnih točaka od kojih su dvije izveli gosti, dok su se dramci predstavili su dvije kratke predstave i jednim filmom
. Koliko je god bilo zanimljivo vidjeti što su mladi plesači i glumci, sadašnji a nadamo se i budući, donijeli pred publiku, više od samih priča, sadržaja i forme, plijenio je entuzijazam kojim su pristupili, a još više entuzijastična podrška koju su dobivali od svojih kolega za vrijeme izvedbe.
S jedne strane može netko reći da je očekivano, ali ipak je lijepo vidjeti kako se mladi plesači i dramci podržavaju. Naime, važno je reći da su program osmislili mladi polaznici s ciljem približavanja kazališta i plesa široj publici kroz izvedbe, radionice, interaktivne programe i neformalna druženja. Ovo je bio njihov projekt, nešto iza čega su stali i nešto do čega mi je stalo i to se vidjelo.
U sklopu "Choreoprakse" Umjetnička plesna škola Silvije Hercigonje izvela je predstavu "Breath" autorice Aleide Viduke, dok se Neformalna skupina studenata izvedbenih umjetnosti predstavila s plesnom pričom "Dvije ptice, limun i jako malo para" koju su izvele Lea Brcko i Ivona Mazulića koje uz Jana Sameka potpisuju autorstvo.
Pulske snage su se pak pod mentorstvom Andree Gotovina predstavile točkama "Plusminus" autorice i izvođačice Petre Trajčeski, "Java" koju je Petra Mohorović osmislila i izvela u suradnji s izvođačicama Lucijom Radolović i Zorom Cvijanović, "Reijzen" autorice i izvođačice Rine Renier, "The courtyard on Monte Zaro" koju je Marko Gašparović realizirao u suradnji s izvođačima Carlosom Andresom Faginom, Markom Miškovićem, Perom Šćulcem i Rozelitom Radešćem, "Solo" autorice i izvođačice Zore Cvijanović te "All that jazz" autorica i izvođačica Lene Devedžić, Lucije Radolović, Mare Stančić, Petre Mohorović i Petre Trajčeski.
Nezahvalno bi sada bilo nešto izdvajati, ali moram priznati da nisam bio spreman za onaj kaubojski obračun na Monte Zaru. Osim što sam odmah pomislio kako bi bilo da je predstava zbilja izvedena negdje na Monte Zaru, možda u dvorištu škole ili Rojca, bilo je zanimljivo vidjeti i protagoniste u kaubojskim kostimima, što opet postavlja pitanje kakvi li se još kostimi nalaze u fundusu INK-a. Sličan je dojam ostavila i "All that jazz", jedna "ispeglana", uglađena, otmjena plesna točka sa zavodljivom atmosferom noćnog bara i suptilnom pričom o međuljudskim odnosima. Jednostavno, ali vrlo efektno.
Dramci su pod mentorstvom Luke Mihovilovića kao svoje adute predstavili vrlo introspektivnu monodramu Marije Burić "Ctrl + Z" na temu životnih izbora i što bi bilo da je bilo drukčije, kao i dinamičnu "Nekad… tu noć." Nine Brajković i Noela Smailbašića inspiriranu filmom "La La Land" o dvoje mladih ljudi koji se povezuju i rastaju, ne uvijek svojom voljom.
Film "Dobri ljudi noću spavaju" autora i redatelja Adrijana Bančića donosi priču o mladoj curi iz Savičente koja se zaljubljuje u vampiricu. Očekivano amaterski, ali uz entuzijazam koji izbija iz svakog kadra, uz glazbu Gustafa i sretnim krajem. Sasvim dovoljno.
Negdje između ugurao se i The Pink Jam na kojem se publika uz mlade glumice i plesačice mogla opustiti i prepustiti plesu uz glazbenu improvizaciju Carlosa Andresa Fagina i Marca Quarantotta.
Trodnevna manifestacija započelo je ČajINKom, neformalnim druženjem, gdje su polaznici Dramskog i plesnog studija predstavili svoj rad kroz kratke prezentacije, nakon čega je održan okrugli stol na temu uloge umjetnosti u društvu i važnosti dramskih i plesnih praksi za kreativni razvoj pojedinca i zajednice.
Na programu je bila i radionica "Kazališna igra", otvorena za srednjoškolce i mlade iz Pule koji su željeli proširiti horizonte i povezati se s umjetničkom zajednicom, bez obzira na prethodno iskustvo.
Kraj je donio zabavan i edukativan Kazališni kviz, a trodnevni program nije mogao proći bez partija u Atriumu gdje su ih zabavljali DJ Franković i Jinxie Grooves.