Izabrani radovi iz Kolekcije Marinko Sudac predstavljaju dio analitičkih radova Borisa Demura, nastalih poglavito 1970-ih godina, u razdoblju "nove umjetničke prakse" i aktivnog djelovanja Grupe šestorice autora u Zagrebu (1975. – 1981., s članovima: Mladen Stilinović, Sven Stilinović, Vlado Martek, Željko Jerman, Boris Demur, Fedor Vučemilović), ističe se u najavi izložbe
Grupa šestorice autora - Mladen Stilinović, Željko Jerman, Sven Stilinović, Boris Demur, Vlado Martek i Fedor Vučemilović (Arhiva)
Samostalna izložba "Analitički radovi" Borisa Demura iz Kolekcije Marinko Sudac bit će otvorena danas u 21 sat u Galeriji Zuccato u Poreču.
- Izabrani radovi iz Kolekcije Marinko Sudac predstavljaju dio analitičkih radova Borisa Demura, nastalih poglavito 1970-ih godina, u razdoblju "nove umjetničke prakse" i aktivnog djelovanja Grupe šestorice autora u Zagrebu (1975. – 1981., s članovima: Mladen Stilinović, Sven Stilinović, Vlado Martek, Željko Jerman, Boris Demur, Fedor Vučemilović), ističe se u najavi izložbe koja se održava u organizaciji Instituta za istraživanje avangarde i Kolekcije Marinko Sudac, uz suradnju Pučkog otvorenog učilišta Poreč.
- Boris Demur se po završetku studija slikarstva i grafike na zagrebačkoj Akademiji likovne umjetnosti okrenuo ka konceptualnoj umjetnosti i procesnim i teorijsko-analitičkim istraživanjima prirode i jezika slikarstva i kiparstva. U toku s tada aktualnim međunarodnim zbivanjima, posvetio se i teorijskoj obradi novih fenomena u umjetnosti – često tu teoriju unoseći i na vlastite umjetničke radove. Sudjelovao je na izložbama-akcijama Grupe šestorice autora, stvarao je radove-tekstove, slike-objekte, analitičke i procesualne serije fotografija, video-radove i instalacije. U kasnijem razdoblju stvaranja usredotočuje se na motiv spirale.
Boris Demur "Pokriveno"
Demurovi radovi poput "Eto", 1976., riječi-slike koju izvodi na velikom formatu i izlaže u sklopu izložbe-akcije na tadašnjem Trgu Republike (danas Trgu Bana Josipa Jelačića), ili analitičke slike "Dvadeset minuta trljanja bojom", 1975., brojne bilješke i cijele bilježnice, sadrže zapise o potpunom fokusu na postupak. Radovi poput "Prenošenje boje unutar plohe" ili "40 poteza" (svaki potez jednom umočen kist u boju, jedan potez - jednom umočen kist u boju), oba iz 1976., dio su serije radova iste veličine, istog materijala, u kojima koristi samo jednu boju, jednu vrstu kista, jednu podlogu – bez simboličke ili estetske razine. Iz istih su godina i procesualni radovi poput "Ponavljam", "Stadij" ili "Gusto", nastali prenošenjem odabranog pojma opetovano tušem na papir, sve do njegove potpune popunjenosti. Godine 1979. stvara seriju radova, skulptura u mediju fotografije – "Kiparski proces", "Kiparska analitička procesualnost" i druge. Fotografija preuzima fizičke, materijalne, procesualne, problemske osobine kiparstva – fotografija postaje kiparstvo, najavljuju organizatori izložbe.
Prema najavi dio ovih radova bit će postavljen i na ovoj izložbi u Galeriji Zuccato u Poreču, a u pripremi je i publikacija o analitičkim radovima (s tekstovima Ivice Župana i Mladena Lucića), kao i opsežna monografija Borisa Demura (s tekstom Miška Šuvakovića) u nakladi Instituta za istraživanje avangarde.
Boris Demur (Zagreb, 1951. – 2014.) jedan je od umjetnika koji je ponajviše obilježio hrvatsku umjetnost u četiri desetljeća svoga stvaralaštva. Njegovo se umjetnički i teorijsko stvaranje prvotno odvijalo unutar Grupe šestorice autora, a njegov pionirski konceptualni rad i kontinuirane promjene u inovativnu umjetničkom izričaju čine ga jednim od najznačajnijih autora hrvatske likovne scene druge polovice 20. stoljeća.
Izložba će Galeriji Zuccato u Poreču biti otvorena do 21. kolovoza, a radno vrijeme galerije je od 10 do 12 i od 17 do 22 sata. Državnim blagdanima galerija je zatvorena.