odvažan i inovativan program

The Future is Dead: Najavljeno otvorenje izložbe Labin Art Expressa u pulskoj galeriji Novo

| Autor: Glas Istre
(Promo)

(Promo)


Labin Art Express XXI i galerija Novo pozivaju na otvorenje izložbe T.F.I.D. (The Future is Dead) koje će se održati 27. veljače u 20 sati u galeriji Novo (Laginjina 7, Pula). Na izložbi će izlagati Edward Quist, Bruce LaBruce, John Duncan, Paul Kendall, Pan Sonic, Ilpo Väisänen, Alan Vega, Alex Rutterford, Paul Stein i Sz. Berlin ± Panic, a kustos izložbe je Edward Quist koji djeluje pod imenom Embryoroom.

T.F.I.D. (The Future is Dead) odvažan je i inovativan filmski i izložbeni program, do sada predstavljen u New Yorku, Šangaju, Mexico Cityju, Wroclawu i Tokiju. Dok je koncept konstantan, svako nomadsko izdanje ima svoje razlike, predstavljajući novi materijal i istražujući nove teme. Program predstavlja niz visoko naprednih i vizionarskih digitalnih perspektiva o sadašnjosti i kamo ona može voditi.

Na način na koji je nagovijestio William Gibson, pokušava unaprijed dati smisao fikciji koja ćemo uskoro postati. Središnji dio T.F.I.D.-a u Puli je novi film Evil Spirit. Iako je film pripremljen unaprijed i trenutna događanja nisu izravno komentirana, jezive paralele filma su jasne. U njemu zlonamjerna, sveprisutna sila degradira i korumpira Ameriku. To je putovanje u srce tame nalik noćnoj mori koje je ujedno vizualno fascinantno. Kao Embryoroom, Edward Quist se oslanja na svoje dugogodišnje filmsko iskustvo i u svoj rad unosi utjecaje distopijskih američkih i britanskih filmova bliske budućnosti iz 1970-ih i 1980-ih. Njegovu umjetničku viziju upotpunjuju mračni i atmosferični elektronički zvučni zapisi. Kombinacija svih ovih elemenata nalik je noćnoj mori, ali je i opčinjavajuće lijepa.

Izložba također pruža hrvatskoj publici priliku da upozna nekoliko Quistovih ranijih znanstveno-fantastičnih filmova, kao i njegove suradnje s istaknutim elektroničkim glazbenicima, uključujući Pan Sonic, Ilpa Vaisenena, Johna Duncana i Paula Kendalla. Suradnje obuhvaćaju neke od najnaprednijih elektroničkih glazbi i vizuala od 1990-ih do danas. U konačnici, gostujući filmovi istražuju važna suvremena tehnološko-društvena pitanja. Rutterfordov sablasni scenarij prati buđenje umjetne inteligencije i načine na koje bi mogla poremetiti stvarnost kada se potpuno probudi.

Embryoroomovo intenzivno prerađivanje filmografije ozloglašenog filmaša Brucea LaBrucea postavlja pitanja umjetničke slobode i cenzure, posebno u kontekstu rastućeg populizma. Na kraju, Sz. Berlin ± Panic istražuje nasljeđe racionalističkog industrijalizma 20. stoljeća u 21. stoljeću. Kakvo značenje ove ogromne i štetne industrijske ruševine imaju danas? Jesu li one samo upozorenje o neuspjesima neostvarenih budućnosti, ili mogu biti i mjesta u kojima možemo razmišljati i pronaći privremeno utočište od sadašnjosti?

Organizator događaja su Labin Art Express XXI i galerija Novo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter