HUIU GALERIJA

FOTOGALERIJA / Plakati kultnih filmova u novoj interpretaciji

| Autor: Mladen Radić


Dok se 71. Pulski film festival još zagrijavao za početak filmskog programa, u galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika preksinoć je u sklopu ove manifestacije u suradnji sa Split Nomad Gallery otvorena izložba »NoMAD MOVIE ART 2024 – Filmski klasici očima hrvatskih autora«.

Dobar posao

Oni koji dođu u HUiU će do 31. srpnja imati priliku pogledati filmske plakate i interpretacije klasika kao što su »Casablanca«, »Grk Zorba«, »Veliko plavetnilo«, »Amarcord«, »Matador«, »Dobar posao u Italiji«, »Lawrence od Arabije« i dr. koje su radili renomirani hrvatski dizajneri i ilustratori, među njima Studio Šesnić&Turković, Goran Radošević, Mate Žaja, Franka Tretinjak i drugi.

(Snimila Leona Teodorević)(Snimila Leona Teodorević)

Tu su i interpretacije studenata Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija (DVK) Umjetničke akademije u Splitu. Ideja je da se kultni filmovi, odnosno kultni filmski plakati daju etabliranim dizajnerima, ali i onim nepoznatima, studentima, da naprave svoju reinterpretaciju pojedinog filmskog plakata. Jedan od dizajnera koji inače sudjeluje i projektu je i Puljanin Vjeran Juhas, no njegovog plakata ove godine nema među izloženima.

Jedinstveno regionalno iskustvo

Izložbu su uz Kristinu Nefat iz HUiU-a otvorile predsjednica Split Nomad Gallery i autorica projekta odnosno koncepta izložbe Mirela Jusupović te Ana Bratić.

Ovo je druga godina da se dešava ova izložba u HUiU, treća godina u njihovoj organizaciji, a vezani su uz Festival mediteranskog filma u Splitu s kojim su počeli projekt »NoMAD MOVIE ART«.

(Snimila Leona Teodorević)(Snimila Leona Teodorević)

Krenulo je kao mala suradnja s lokalnim autorima, dizajnerima i ilustratorima, a izložba je prvi put predstavljena u Ljetnom kinu Bačvice u Splitu. Cijela je priča u međuvremenu dosta narasla pa su se prošle godine obratili i autorima iz cijele Hrvatske.

- Ove godine sam stvarno ponosna jer smo proširili suradnju i sa studentima dizajna i vizualnih komunikacija sa sveučilišta u Splitu, tako da projekt stvarno raste. U ovoj trećoj godini imamo 12 plakata etabliranih autora i sve smo još malo više fokusirali oko tematike Mediterana. Pretpostavljam da će vam svi naslovi biti poznati i sve ih povezuje Mediteran kao tema.

(Snimila Leona Teodorević)(Snimila Leona Teodorević)

Projekt čine originalnim interpretacije. Jedini uvjet pod kojim autori moraju dizajnirati ili stvarati je da je automatski jasno o kojem se filmu radi. Znači, nije klasični filmski plakat, pa čak ako budete išli kroz plakate, vidjet ćete tko je ilustrator, tko je više grafički dizajner. Ima i miješanja, ima tipografije, grafičkog dizajna, ilustracije, fotografije, od etabliranih dizajnera, stvarno ima jako, jako originalnih interpretacija. Sve su to limitirane edicije u digitalnom formatu, objasnila je Jusupović koja je pohvalila autore i sve koji sudjeluju u projektu, kao i Nefat koja ih uvijek lijepo dočeka, a ovo im je prvi put da izložbu održavaju u sklopu PFF-a.

Na jednom su zidu radovi studenata, na drugom autora, a poanta je da i publika i autori imaju doista jedinstveno regionalno iskustvo kroz cijeli projekt, a nakon Pule idu izlagati na Sarajevo Film Festival.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter